• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray Sealant over Collinite 476s

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
De camper heb ik volledig in de Collinite 476s staan. Om dit bij te houden lijkt me een Spray wax of Sealant wel gemakkelijk. Vooral de voordelen van een Sealant spreken me wel aan.

Welke spray Sealant zou hier een mooie aanvulling op zijn zonder de wax af te breken?
 
Klik eerst even rechtsboven de zoekfunctie aan.
Er is genoeg te vinden op dit forum,betreft uw vraag.
 
Als er een hogedrukreiniger + foamlans tot de beschikking is, is er voor de camper niets makkelijker dan Gyeon Bathe+ of Nanolex Washcoat te foamen als onderhoud van de bescherming:

Na het wassen de nog natte camper onder de foammix bedekken en vervolgens afspuiten; klaar! Dan enkel nog drogen en genieten :)

Is er echter een voorkeur aan een spray die lokaal is aan te brengen dan zijn er legio keuzes, maar altijd bewerkelijker dan bovenstaande.
 
@Dirk: genoeg gezocht maar geen concreet antwoord op deze hele concrete vraag gevonden.

@RoCo: Er is de voorkeur aan een spray, om na het wassen weer wat extra bescherming erbij aan te brengen. Totaal niet nodig, want de Collinite blijft prima zitten, maar ik wil het én proberen want hobby, en kan geen kwaad natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ik heb geen hoge druk en/of foamlans of wat dan ook beschikbaar bij de camper. Deze wordt elders in een wasbox afgespoten, en dan met het handje en een sopje met Dodo Juice paars gewassen. Na het drogen zou ik graag iets simpels uit een busje erop spuiten om de waxlaag nog langer in stand te houden en de camper, die altijd buiten staat, goed te beschermen.

De Turtle Wax Hybrid Sealant lijkt me wel wat. Prijs goed, reviews goed, klinkt goed. Is dat 'm, of weet iemand iets beter?
 
Opties genoeg. ;) Het is maar net wat de voorkeur heeft qua aanbrengen;

* Wetcoats -> Nat voertuig insprayen en afspuiten. (Per paneel)
* Spraywax-sealant -> Op een doek sprayen, paneel inwrijven en weer afnemen.
* Detailerspray met toevoegingen -> Op een doek sprayen, paneel inwrijven en weer afnemen.
* Foams met toevoegingen -> Foamen en weer afspuiten.
* Shampoos met toevoegingen -> Voertuig wassen en afspoelen.

Voordeel van wetcoats en foams met toevoegingen is dat je het overal terecht komt en zo overal bescherming aanbrengt, makkelijk en snel.
Shampoos met toevoegingen laten bescherming achter, maar je levert wel wat in qua reinigingskracht.
Spray-producten moet je aanbrengen en weer afnemen.
 
Ja. Spray sealant dus. Ik sta op t punt de Turtle Wax te bestellen, tenzij er betere zijn. Als het maar niks afneemt en alleen toevoegt