• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spray & Wipe boost?

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
51
Wat mij opviel is dat ik wel de werking na een x-aantal maanden van Rain-X wat achteruit zie gaan, hetgeen ook logisch is natuurlijk.
Nu had ik onlangs maar eens de Poorboys Spray & Wipe gebruikt op de ramen met zeer positief resultaat. (-voor alles een eerste keer immers..)
Heerlijk ook hiervoor, ik wil niet anders meer! (weg met die chemische spiritus of oplossingen!)

Maar goed, dat is niet de opmerking die ik wilde aangeven...
Het gaat er juist om dat ik vanavond, op de rit naar huis ook iets opvallends zag; ik had veel meer druppeltjes die mijn ruit afgeleden zoals Rain-X hoort te doen onder het rijden.
Hierdoor weer het feit dat ik amper de wissers aan moest of zelfs de interval standen.

Kan het zijn dat de S&W de Rain-X boost als het ware?
Of is dit de werking van S&W zelf, want als dit zo is, is Rain-X overbodig maar ik gok dat het een combi van lagen zijn?

Iemand ervaring hiermee?

Bij mij gebeurt dat ook en daar zit geen spat Rain-x op.

Neem de ramen bij iedere wasbeurt af met de auto shampoo en bij / na het drogen met spray & wipe.
In de ruitensproeiertank zit overigens ook spray & wipe ipv ruitensproeier vloeistof.

@Juffer1, nu wordt ik nieuwsgierig. Welke verhouding houd je dan aan in je ruitensproeier vloeistof? En hoe die je dat in de winter met vorst of gebruik je dan ander spul?

Meg's Last Touch doet het ook geinig tijdens het rijden met regen, alleen rainx en dergelijke middelen houden het veel langer vol ;)

Mooi zo!
Dan is het toch een feit dat ik maar om het halfjaar Rain-X op moet brengen volgens instructies op het flesje.
(ik rij niet elke dag van de week en veelal snelweg kilometers maar denk dat de nogal erg schuine hoek van de voorruit ook wel meehelpt)
Dan gewoon na wasbeurt en tussendoor ook gewoon de ramen af blijven nemen met S&W :-)^

Ik zat idd al een tijdje te denken over de ruitensproei-vloeistof en de wellicht aggresieve werking heel overdreven omschreven...
Dat wordt dus een gallon-verpakking ;)

inge;333244 zei:
@Juffer1, nu wordt ik nieuwsgierig. Welke verhouding houd je dan aan in je ruitensproeier vloeistof?

Ongeveer 1 deel S&W op 4 delen water. Werkt perfect :-)^
In de winter vil ik het reservoir gewoon bij met wintervulling van een of andere benzine pomp.

Door deze oplossing gebruik ik de ruitenwissers nauwelijks en kost het mij zelfs voor de bedrijfswagen waar ik een 1500km per week mee reed ongeveer een liter per 7 / 8 maanden.

Juffer, dank voor de info ga ik ook uitproberen als de vloeistof op is. Net als jij gebruik ik de wissers niet erg veel. (zet de ramen in de Reload)