• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sprayer Poorboy's flesje lekt

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Ik ben het hier al enkele malen tegengekomen, maar die sprayflessen van PBW werken dus helemaal niet fijn. Ik heb er zelf ook twee (1 van Spray & Wipe en 1 van QD+). Ik moet er wel bij vermelden dat die van QD+ iets beter vernevelt en minder drupt dan de spray & wipe bus. Misschien omdat de QD+ iets dikker is.
Vandaag dus eens een ingeving gekregen en het werkt nog ook :D

De sprayfles dus van PBW
P1040408.jpg


Het probleem zit het vooraan. dit ringetje kan ronddraaien en sluit niet mooi af waardoor produkt vantussen sijpelt.
P1040409.jpg


ik heb dus een stukje electrische tape genomen, niet te lang, net genoeg om 1,5 keer rond ring te gaan, niet langer want de blauwe dop moet er nog terug over kunnen. Je moet hem ook nog eens in de lengte doorsnijden.
P1040410.jpg


Alsvorens de tape te plakken, best de sproeier eens drogen.
P1040411.jpg


Blauwe dop erop en regelen tot je een egale verneveling krijgt. Ik heb die stand dan ook gemerkt met een watervaste stift.
P1040412.jpg




/eidt : nu vernevelt de bus gelijkmatig. en toch enkel €€€'s uitgespaard.:)^
 
ik draai de dop wel niet meer dicht, ik vrees dat dan de tape niet op zijn plaats zal blijven zitten, maar meer naar achter zal geduwd worden.
 
Bij mij lekt de sprayer niet, maar komt er een hele harde straal uit. Het vernevelt dus niet.

Hoort dit of moet ik ergens aan draaien dat ik over het hoofd heb gezien? :schaam
 
haha het zou eigenlijk ook te simpel zijn, maar dan doet ie het nog niet. Misschien is het een miskleun...maar ik ga vanmiddag nog wel een keer een poging wagen ;)
 
Zo heb ik een oplossing voor de Meg's Detailerflessen.

Deze lekken standaard al, hoe je hem ook houdt. Toch lekt die.

Voordeel is dat die flessen een 3/4 aansluiting hebben dus op me werk een doosje kraanleertjes meegenomen in de maat 3/4.

Deze in de sprayer gestopt (zit ietsiepietsie ruimte tussen nog, maar hij sluit hem waterdicht af. En blijft nog in de sprayer zitten ook! :grinning:

Ook heel simpel, maar ook erg effectief!
 
Jeroen zei:
Zo heb ik een oplossing voor de Meg's Detailerflessen.

Deze lekken standaard al, hoe je hem ook houdt. Toch lekt die.

Voordeel is dat die flessen een 3/4 aansluiting hebben dus op me werk een doosje kraanleertjes meegenomen in de maat 3/4.

Deze in de sprayer gestopt (zit ietsiepietsie ruimte tussen nog, maar hij sluit hem waterdicht af. En blijft nog in de sprayer zitten ook! :grinning:

Ook heel simpel, maar ook erg effectief!


Hier heb ik dan weer geen last van, heb je dit bij elke fles?
 
Ron-RS zei:
Bij mij lekt de sprayer niet, maar komt er een hele harde straal uit. Het vernevelt dus niet.

Hoort dit of moet ik ergens aan draaien dat ik over het hoofd heb gezien? :schaam

Bij mij komt er ook (gelukkig nog) een harde straal uit, maar als de houdbaarheidsdatum verloopt gaat ie vanzelf druppelen.........
 
Ik heb laatst zo'n chemical resitant sprayer besteld (een zwarte) om daarmee de mequiars wheel brightener aan te kunnen brengen die verdund in een PB's flesje zit.
Lijkt er echter op dat het schroefdraad daarvan anders is dan de standaard sprayers omdat hij niet lekker op het schroefdraad wil en daarom bij de hals begint te lekken :weetniet

Wel raar want het type nummer van de zwarte en standaard PB's sprayers (beide Canyon) zijn exact hetzelfde.
Toch lekt de zwarte sprayer wel op een PB's flesje en de standaard blauw / witte niet :weetniet

Iemand anders ook deze ervaring ?