• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spring preperation 03-04-2011, Alfa 147 1.9 JTDm 16V Distinctive Colore, Grigio Stromboli

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Vandaag besloten om mijn autootje eens een volwaardige beurt te geven!

Het zonnetje scheen vanmorgen, tot dat die weg ging, nu bewolkt. Maar wel erg lekker weer.
Droog, geen wind, niet de te felle zon tijdens het detailen. Dus ideaal, om een lente-detail uit te voeren.

Plan van aanpak is geweest.

Auto gewassen met de Dodo Juice Born to be Mild. Hierna afgedroogd om de auto te kleien met de Dodo Juice Born Slippy clay lube.
Kleien was echter wel nodig, heb niet vaak de klein bruin, maar nu was die toch echt bruin uitgeslagen,... Dit na 3/4 jaar.
Vervolgens auto afgespoeld, en weer afgedroogd. Daarna een lekker laagje Dodo Juice Lime Prime Lite aangebracht, om de auto weer
zijn lekkere gladde babyhuidje te geven. Hierna de Skull Candy er bij gepakt, en lekker mee in de wax gezet. Daarna de auto
afgemaakt met de Red Mist Tropical Detailer. En toen glom die weer zoals het hoord!

Dus tot aan de zomer, kan autootje er weer erg netjes tegen aan.

Aantal na-foto's! Foto's zijn gemaakt met een iPhone, dus geen normale camera,.. en de zon was er helaas niet meer bij :(

IMG_0608.webp

IMG_0613.webp

IMG_0611.webp

IMG_0614.webp

IMG_0609.webp

IMG_0612.webp

IMG_0610.webp

Al met al ben ik toch trots op het resultaat, nu heb ik er nog tijd voor, dit wordt straks weer een stuk minder :lol

Mistlampjes staan op het punt ter vervanging, maar die zijn ook niet de goedkoopste helaas,...

Ziet er weer prachtig uit dat Italiaantje! Hele mooie diepe glans!
De wielen staan der ook geweldig!
Altijd al een super wagen gevonden zo'n Alfa 147 vooral dit model!

Groet,
Emiel

Ik hoor dat zeker vaak nog veel mensen zeggen haha!

Helaas bestaat er geen OEM uitlaat voor de 147,... maar wel hebben ze destijds bij de face-lift, daar een klepje gemaakt, om het wel te kunnen realiseren...

Echter ben ik blij met de Novitec einddemper, de eindstukjes lopen links en rechts schuin af naar de beide hoeken toe. Staat wel heel leuk vind ik. :-d