• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitnevel

Trab

Detailing trainee
23 jul 2009
16
47
Hoi iedereen.

ben wat aan het spuiten geweest op mn auto.
Morgen de spuitnevel weg poetsen.
Welk product kan ik hier het beste voor gebruiken?

Groet Bart
 
Heb al van alles gelezen,maar niet dat je met kleien spuitnevel weg poetst.
Maar het zou zomaar kunnen,heb er echt de ballen verstand van.
Je moet volgens de beschrijving 10 tot 48 uur wachten met wegpoetsen van spuitnevel.
Ik zou commandant nr 4 kunnen gebruiken maar er zal echt wel een beter product voor dit klusje zijn..
 
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar het staat volgens mij bij de product informatie van klei bij meguiars.
Of het staat op de verpakking zelf, heb er eens iets van gelezen.
 
Trab zei:
Heb al van alles gelezen,maar niet dat je met kleien spuitnevel weg poetst.
Maar het zou zomaar kunnen,heb er echt de ballen verstand van.
Je moet volgens de beschrijving 10 tot 48 uur wachten met wegpoetsen van spuitnevel.
Ik zou commandant nr 4 kunnen gebruiken maar er zal echt wel een beter product voor dit klusje zijn..


met kleien is de spuitnevel best wel te verwijderen, kost wel even tijd wanneer je te lang zult wachten.
er zijn wel meer opties maar die hou ik voor me zelf ;)
 
Harold-A1 zei:
met kleien is de spuitnevel best wel te verwijderen, kost wel even tijd wanneer je te lang zult wachten.
er zijn wel meer opties maar die hou ik voor me zelf ;)


Tja,daar zul je dan je reden wel voor hebben.
Dacht dat forums er voor waren elkaar juist adviezen te geven.
 
Harold-A1 zei:
met kleien is de spuitnevel best wel te verwijderen, kost wel even tijd wanneer je te lang zult wachten.
er zijn wel meer opties maar die hou ik voor me zelf ;)

Post dan gewoon niks}:)w
 
In principe waar, maar sommige mensen willen bepaalde geheimen uit beroepsoverwegingen niet prijs geven. Het verwijderen van spuitnevel is daar in dit geval 1 van denk ik. Ik kan het me wel een beetje inbeelden, maar heb daar wel een (uitgesproken) mening over:

Vind het over het algemeen bijzonder meevallen hier. Zit op andere fora wel is te koekeloeren en daar zitten gasten bij die het bijvoorbeeld alleen over "de glaze" en "de sealant" of een "redelijk zware polisher" hebben.
Dan denk ik bij mezelf: doe vooral lekker je poets en polijstding, maar post a.u.b. in vervolg maar niks meer, want een mega blinkende auto fotograferen uit 63 standpunten, 12 ooghoeken, en 16 macro-opnames, kan iedereen wel! Het gaat er om dat je op een detailforum zit en om zoveel mogelijk info te delen met andere, geheel voorzien van foto's, toeters en bellen, naam en toenaam.

Just my 2 cents en verder no offence naar Harrold-A1, want je post zo nu en dan best nuttige dingen! :ja
 
Nevel op niet-vers lakwerk kan met verfverdunning worden verwijderd (nadelen: lak wordt week, matheid), door polijsten (nadeel: veel werk) of met bijvoorbeeld ruitenreiniger. Deze laatste werkt erg goed bij verse spuitnevel en 1K produkten, maar bijvoorbeeld ook bij doorgeslagen primer of surfacer. Kan ook wel matheid veroorzaken, maar maakt de lak niet week. Ook handig op kunststof lijstjes e.d. Wijzelf gebruiken 'Glashelder' van Procar, maar ik kan me indenken dat de samenstelling van ruitenreinigers van andere merken vrij hetzelfde is.

Gevonden via google
 
@Paultjuh

Heb zelf uiteraard ook al wat rond gekeken via google en kwam op commandant nr4 uit.
Maar dacht "er zal best wel een beterproduct zijn voor dit klusje"
Zodoende dat ik op dit Forum terecht kom(-;
 
Gebruik in ieder geval géén Commandant. Dit is echt een paardemiddel 8o
De schuurkorrels hierin breken zichzelf niet af waardoor je meer 'schade' aanbrengt dan dat het oplost.

Beter en veiliger is het om een produkt te gebruiken die een zogenaamde diminishing abrasives als ingredient bevat.

Een mooi produkt hiervan is de SSR serie van Poorboys World.
Dit polijstmiddel zijn er in diverse gradaties en zullen eventueel spuitnevel kunnen verwijderen.

Van de Poorboys World site:
Removes: Light Swirls, Oxidation, Fine Scratches and Over-Spray. Use on: Clearcoats, Paint, Chrome, Gel Coats, Glass, Plastic, and Plexiglass.

;)
 
Wat ik er van maak is dat je niet al te lang na het spuiten met ruitenreiniger over de lak moet.
Lijkt me makkelijk te testen.

Ik weet zo de samenstelling van ruitenreiniger niets, heb zelf die van shining monkey maar daar zit wel een vluchtige stof in.
 
nicknameless zei:
Gebruik in ieder geval géén Commandant. Dit is echt een paardemiddel 8o
De schuurkorrels hierin breken zichzelf niet af waardoor je meer 'schade' aanbrengt dan dat het oplost.

Beter en veiliger is het om een produkt te gebruiken die een zogenaamde diminishing abrasives als ingredient bevat.

Een mooi produkt hiervan is de SSR serie van Poorboys World.
Dit polijstmiddel zijn er in diverse gradaties en zullen eventueel spuitnevel kunnen verwijderen.

Van de Poorboys World site:


;)


daar was ik zelf ook al wat huiverig voor,dat die Commandant te agressief is.
Maar heeft Meguiars niet een soortgelijk product als Poor Boys?
Die winkel waar ik regelmatig kom heeft wel Meguiars maar geen poor boys in de schappen staan,
Bestellen ben ik dus te laat voor,want moet morgen echt gaan poetsen.
Ben dus echt een leek op dit gebied,is pas de eerste auto die ik echt wil gaan bijhouden;)
 
Je kan bijvoorbeeld Meguiars Scratch X, Ultimate Compound of Swirl X gebruiken.

van zwaar naar licht.

agressiveness.jpg


Succes en laat ons weten of het gelukt is. Het liefst met (duidelijke) 50/50 foto's, de manier waarop en waarmee je het hebt gedaan.

Gr. Patrick