• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR: cleaner, glaze en polish in 1?

GJT

Detailing addict
21 jan 2009
48
52
Bij het samenstellen van een "wish list" loop ik er na veel lezen tegen het volgende aan:

Ik heb nu de volgende stappen in gedachten:

wassen;
kleien;
polish (handmatig met de oranje hand pad van Lake Country, SSR1
Glaze : poorboys WD
wax: Collonite 845

Nu ben ik nog aan het twijvelen of beide stappen polish en glaze wel noodzakelijk zijn. Omdat de auto zilvergrijs is, en de lak in redelijke staat (niet veel swirls) EN ik het aantal stappen het liefst iets wil beperken...
..vroeg ik mij af welke stap ik beter kan overslaan... de glaze of het polijsten met de hand.

Hier las ik: "Er zijn ook gecombineerde producten. Hierin kan een cleaner, glaze en polish tegelijkertijd zitten. Bijvoorbeeld de SSR serie van Poorboy's World of de Lime Prime serie van Dodo Juice."

Zou dit (bijvoorbeeld SSR1) mijn probleem oplossen? Zo nee:

Met welke stap: polish met de hand (SSR1) of de glaze krijg ik de belangrijkste bijdrage in glans? Hoeveel zal het polijsten met de hand met die oranje pad uiteindelijk doen? (lak = opel, zilvergrijs (dus met blanke lak))

Ik heb inmiddels ondervonden dat na een goede wasbeurt de WAX alleen niet echt een belangrijke bijdrage levert aan de uiteindelijke glans. Ik wil daarom als beginner jullie eens vragen welke stap het meeste bijdraagt in de glans?

Mijn excuses voor de vele vragen... :schaam
 
De voorbereiding VOOR het waxen draagt het meeste bij aan de glans en diepte van de lak. De wax draagt daartoe ook aan bij, maar in mindere mate, dat is zeg maar the icing on the cake :grinning:
SSR1 met een oranje pad!? Dat vind ik persoonlijk nogal erg grof om mee te polijsten. Ik zou eerder een witte nemen. Persoonlijk vind ik dat je geen stap moet overslaan, maar dat is mijn mening...
 
Ook ik zit met dit "probleem".

Mij is door leden het volgende aangeraden :
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish aanbrengen (evt machinaal met witte LC pad)
- Polish direct weer uitpoetsen
- PB's White Diamond aanbrengen (evt machinaal met zwarte LC pad)
- White Diamond laten curen
- White Diamond uitpoetsen
- NXT Tech 2 wax aanbrengen (evt machinaal met rode LC pad)
- NXT Tech 2 wax laten curen
- NXT Tech 2 Wax uitpoetsen na curen

Ik heb geen last van swirls en daarom is mij de Polish aangeraden ipv de SSR1 denk ik ?

Gr. Arjan
 
Ik heb een "luie poetser" het volgende aanbevolen:

Wassen.
Kleien (Bilt Hamber Soft autoclay)
Autoglym Super Resin Polish (cleaner/polish/sealant met fillers om de evt. swirls te maskeren).
Collinite 476 wax.

Maar zoals gezegt, als je minder wil zweten zal het resultaat ook (iets) minder zijn.
 
stimpy68 zei:
De polish is een chemische polish en bevat geen "schuur" korrels.
Mag je wel stellen dat bijvoorbeeld de PB Prof Polish CHEMISCH gelijk is als SSR (even kort door de bocht).
 
De een heeft een schuurkorrel de ander niet. Bij de pro. polish bepaald de pad de cuttingfactor, terwijl bij de SSR het schuurmiddel (SSR1, SSR2 enz) én de pad de cuttingfactor bepalen.
 
wassen;
kleien;
polish (handmatig met de oranje hand pad van Lake Country, SSR1
Glaze : poorboys WD
wax: Collonite 845

Dit is de goede volgorde, geen stappen overslaan. Als je ipv de SSR1 de M80 van Meg's pakt (deze 2 zijn ongeveer hetzelfde qua polijstende werking) kun je de glaze overslaan aangezien de M80 al voedende oliën in zich heeft!
 
stimpy68 zei:
De een heeft een schuurkorrel de ander niet. Bij de pro. polish bepaald de pad de cuttingfactor, terwijl bij de SSR het schuurmiddel (SSR1, SSR2 enz) én de pad de cuttingfactor bepalen.
Dat was me al duidelijk. Daarom ook in hoofdletters CHEMISCH (dus excl. de korrel). Of ben ik nou aan het raaskallen?
 
GJT zei:
Hmm, Je kan dus niet zondermeer zeggen dat de SSR een all in one is..

Euh... nee, maar niemand heeft dat ook gezegd :weetniet

SSR is een polijstmiddel, een cleaner. Een all-in-one porduct bevat een cleaner, polish en wax in 1. Alleen zal het nooit zulke goede resultaten geven als lossen stappen omdat het een compromis is.
 
Bedankt voor de vele reacties!

Hier (bovenaan algemene tekst) staat aangegeven dat het een cleaner, glaze en polish in 1 is... Vandaar ook mijn gedachtegang dat een aparte glaze misschien niet nodig zou zijn. Hetzelfde is het geval bij de Lime Prime van Dodo.

De M80 zou voor mij dus ook een alternatief kunnen zijn.

Is het aanbrengen van M80 of ssr1 of Lime Prime met de orange pad van Lake Country (handmatig) veilig genoeg voor blanke lak? Of is een andere pad aan te bevelen?
 
GJT zei:
Bedankt voor de vele reacties!

Hier (bovenaan algemene tekst) staat aangegeven dat het een cleaner, glaze en polish in 1 is... Vandaar ook mijn gedachtegang dat een aparte glaze misschien niet nodig zou zijn. Hetzelfde is het geval bij de Lime Prime van Dodo.

De M80 zou voor mij dus ook een alternatief kunnen zijn.

Is het aanbrengen van M80 of ssr1 of Lime Prime met de orange pad van Lake Country (handmatig) veilig genoeg voor blanke lak? Of is een andere pad aan te bevelen?
Tekst klopt idd. niet helemaal.
Lime Prime is wel een combi product. Paintcleaner, (licht) polijstmiddel en Glaze.
Ikzelf zou de (iets zachtere) White polishing pad nemen.