• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stap, stap, stappenplan van MOI

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.530
223
41
Gouda
WASH & DRY + INTERIOR
(Het zaterdagochtend weg bij je vrouw plan zodat je s'middags weer mee kunt te winkelen)

WHEEL WASH :
1. Voeg 25 ml Born to be Mild - Shampoo, 30 ml Sour Power - Gloss Enhancing Shampoo, 15 ml Supernatural - Shampoo, 30 ml Gyeon - Bathe of 30 ml Gyeon - Bathe+ aan 15 liter warm water toe in de emmer ‘wheels’.
2. Velgen inspuiten met
Ferrous Dueller - Iron Remover of Gyeon - Iron en laten inwerken tot deze paars kleurt.
3. Velgen reinigen met de
Monello - Wheel Woolie’s, Supernatural - Wheel Sponge, Hog Brush Small & Large, Mothers - Wheel Brush en de Incrediflair - Wheel Mitt.
4. Afspoelen met de hoge druk reiniger.


1. Wielkasten inspuiten met Supernatural - Traffic Film Remover of Gyeon - Bug & Grime.
2. Laten inwerken en reinigen met de
Mothers - Fender Well Brush.
3. Afspoelen met de hoge druk reiniger.


1. Banden inspuiten met Release the Grease - Engine Bay Cleaner of Tuf Shine - Tire Cleaner.
2. Minuutje in laten trekken en reinigen met de
Mothers - Tire Brush.
3. Afspoelen met water.
4. Dit proces herhalen tot het schuim en de borstel wit blijven.


WAX SAFE PRE-WASH :

1. Snow Commotion - Foam Lance vullen met 100 ml Apple iFoam - Snow Foam Wash of Gyeon - Foam en aanvullen tot 1000 ml met warm water.
2. De foam gelijkmatig aanbrengen en 5 minuten laten inwerken.
3. Afspoelen met de hoge druk reiniger.


WASH & DRY :

1. Voeg 25 ml Born to be Mild - Shampoo, 30 ml Sour Power - Gloss Enhancing Shampoo, 15 ml Supernatural - Shampoo, 30 ml Gyeon - Bathe of 30 ml Gyeon - Bathe+ aan 15 liter warm water toe in de emmer ‘wash’.
2. Vul de emmer ‘rinse’ met 15 liter warm water.
3. Vliegjes en zijkanten inspuiten met
Supernatural - Traffic Film Remover of Gyeon - Bug & Grime.
4. Was de auto met de
Incredipad - Wash Pad, Incredimitt - Wash Mitt en/of Incredisponge - Wash Sponge van boven naar beneden.
5. Afspoelen met de hoge druk reiniger.
6. Inspuiten met
Basics of Bling - Detailing Spray.
7. Drogen met een
Waverider - Waffle Weave Drying Towel en Dry Me Crazy - Microfiber Drying Towel.

WET PROTECTION :

1. Monello - Lancia Foam vullen met 60 ml Gyeon - Bathe+ en aanvullen tot 600 ml met warm water.
2. De foam gelijkmatig aanbrengen op de nog natte auto.
3. Direct afspoelen met de hoge druk reiniger.

4. Auto drogen met een Gyeon - Silk Dryer.

1. Future Armour - Nano Spray Sealant of Gyeon - WetCoat op een nat paneel spuiten.
2. Met een
Gyeon - Bald Wipe gelijkmatig verdelen om vlekken te voorkomen.
3. Direct afspoelen met hoge druk reiniger.
4. Auto drogen met een
Gyeon - Silk Dryer.

GLASS CLEANER :

1. Breng Clearly Menthol - Glass Cleaner of Gyeon - Glass dun aan op het ruit.
2. Wrijf het ruit in met de
Cloudbuster - Glass Towel of Mint Merkin - Window Cloth.
3. Wrijf nogmaals met een droge kant van de doek na.
• Niet gebruiken op een net nieuwe glass sealant.


PROTECTION DETAILER :

1. Red Mist Tropical - Protection Detailer, Supernatural - Acrylic Spritz of Gyeon - Cure op een Crazy Bag - Detailing Glove of Supernatural - Carnauba Glaze op Dusting Diamond - Interior Mitt sprayen.
2. Dun en gelijkmatig aanbrengen.
3. Nawrijven met een
Crazy Pile - Microfiber Towel.

TYRE DRESSING :

1. Velgen inspuiten met
Basics of Bling - Detailing Spray.
2. Velgen en banden drogen met een
Monello - Peluche Verde.
3.
Supernatural - Tyre Dressing of Gyeon - Tire goed schudden.
4. Aanbrengen met een
Waxaddict - Foam Tyre Dressing Applicator.
5. Korte tijd (5-10 minuten) laten intrekken.
6. Restanten verwijderen met een
Monello - Piccolo Nero.

INTERIOR :
1. Breng Clearly Menthol - Glass Cleaner of Gyeon - Glass aan op het ruit met behulp van een Monello - Disco Duo.
2. Wrijf het ruit in met de
Mint Merkin - Window Cloth en wrijf met een droge kant van de doek na.

1. Dashboard en deuren inspuiten met Basics of Bling - Detailing Spray.
2. Droog wrijven met de
Slogger - All Purpose Microfiber Towel.

Greetings from mr. D. "Mad" Juice
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het helemaal gelezen, want ik lees alles hier op het forum. Dank voor het delen. Ook leuk voor mensen die aan het rondkijken zijn om hun eerste spullen te kopen.

Gebruik je echt elke keer de Ferrous Dueller?:scream: Dat lijkt me een prijzige aangelegenheid.
 
@tembaco Bedankt voor het scrollen ;)

@Jansen :rolleyes: Knap dat je het helemaal hebt gelezen. Tijdens het typen vond ik het al behoorlijk lang dus chapeau :party:
Als je het goed gebruikt dan is het echt minimaal wat je verbruikt aan Ferrous Dueller. Bij de zomerwielen wat open lichtmetalen velgen zijn die in de rimwax staan verbruik ik 100-150 ml.

En het is hobby, het mag wat geld kosten. Het is ik die weggaat om de auto te poetsen of mijn vrouw die weggaat en meestal gaat winkelen dan. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te weten welke goedkoper is. :sob:

10942_1024.jpg
 
Haha, moet altijd lachen op de manier hoe jij je verwoord. In de positieve zin.
Hoe bevalt de basics of bling detailerspray? Ben nog op zoek naar een leuke.
 
Heb inmiddels ook veel van deze spullen in mijn collectie. Ik doe alleen eerst de Apple iFoam en daarna pas Crudzilla, om deze de oude wax te laten strippen.
 
@Ferdy BoB Detailing Spray is een 'leuk' goedje. Het is spotgoedkoop als je het in een literfles concentraat koopt maar dat merk je ook. Wat wel echt top is dat je het voor bijna alles kunt gebruiken en nooit! strepen achterlaat. Er zit een klein beetje wax achtig iets in dus hij laat de boel ook een beetje glimmen
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Heb inmiddels ook veel van deze spullen in mijn collectie. Ik doe alleen eerst de Apple iFoam en daarna pas Crudzilla, om deze de oude wax te laten strippen.

daar gebruik ik het ook voor maar dan is het slimmer om het om te draaien. Crudzilla is behoorlijk agressief dus het moet volledig weg zijn na het wassen
 
Hmmm... Ik ben eigenlijk altijd wel geïnteresseerd in hoe anderen hun stappenplan doorlopen en wat er precies in het stappenplan staat.

Ik denk dat ik ook maar eens wat op papier ga zetten, is altijd handig. :p



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Hoe meer je deelt hoe meer vreugde voor een ander denk ik zo. Behalve je broek uit trekken, das vreugde voor de helft van de bevolking +/-