• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappen Q2-RIM - Finished

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
All,

Afgelopen periode wat ingelezen & video's bekeken rondom de behandeling van velgen met de Q2 RIM, dit met als doel mijn nieuwe velgen daarmee te gaan behandelen. Voor de geïntresseerden, het gaat om MB Design KV1 19" velgen in Matzwart :

k2N1l4.jpg

Nu heb ik voor mezelf het volgende stappenlijstje samengesteld :

- Banden worden gemonteerd + Balancering
- Banden schoonmaken / Velgen wassen
- Zeer goed ontvetten met prep
- Velg in vier delen indelen op band door met tape te markeren
- Q2 rim aanbrengen deel 1, na 2-5 minuten uitwrijven
- Q2 rim deel 2, 3 en 4 idem procedure
- Binnenzijde velg in twee delen indelen door met tape te markeren
- Q2 rim aanbrengen deel 1 binnenzijde, na 2-5 minuten uitwrijven
- Q2 rim deel 2 binnenzijde velg idem procedure
- gehele velg nogmaals nawrijven
- doeken direct in lauw warm water uitspoelen
- minimaal 24 uur uitharden
- velgen nogmaals nawrijven
- velgen monteren

Qua producten heb ik het volgende in gedachten :

Q RIM Protection Kit

YZFpj6.jpg

Nieuwe Monello Piccolo Nero doeken (6 stuks)

E8DTGm.jpg

Ik heb rondom bovenstaande de volgende vragen :

Stappenplan ok? Op/aanmerkingen hoor ik graag

Ik wil pluisvrije makeup pads gaan gebruiken voor met name de voorzijde van de velg. Welke adviseren jullie hierin? (die van de-makeup?)

Kan ik (of heeft het zin) een Sealant daarna regelmatig te gebruiken ? (naast apart wassen gebruikte ik altijd Reload voor mijn velgen).

Thanks in advance!
:cool::cool:
 
Laatst bewerkt:
Dat opdelen van de velg is niet echt nodig.

Ik doe een hele binnen kant aanbrengen, en dan neem ik het meteen af. Hier na breng ik de hele buitenkant aan, en neem doet meteen af.

En dat doe ik zelfs met multi spaaks zo, dus deze velgen moeten zeker geen probleem zijn.

Make up pads vind ik zwaar kudt! Ik gebruik gewoon de Gyeon doekjes zonder blokje.

Deze vouw ik 4en als op de foto hier onder:
F5EA14ED-41B4-4BA1-938F-737B7F7A90F9.jpeg


En zo breng ik het aan. Voor het hart van de velg gebruik ik wel een blokje.

Dat nawijven naar 24 wat je aangeeft snap ik niet helemaal. Zal tenminste weinig nut hebben. Als je een druppel vergeten bent krijg je het echt niet weg na een dag drogen.

Je kan beter alles nog een keer na lopen als je net klaar bent.

Reload zal niet echt een probleem zijn. Gebruik zelf graag Cure om de Rim te onder houden.

Hoop dat dit een beetje helpt!
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Delight
Dank voor de feedback Zluytr :cool:

Ik heb nog geen praktijk ervaring met de Q2 Rim, dus ik hou toch even aan per deel te gaan behandelen.

Qua padjes mee eens, de doekjes zelf kunnen hiervoor uiteraard ook gebruikt worden maar met padjes vind ik toch fijner werken.
 
Ga je de velgen behandelen als ze gemonteerd zijn? Dat lijkt me een lastig verhaal, dus dat zou ik doen voordat ze gemonteerd worden.

Ik pak daarnaast een in 4 geknipte disco rosso voor de lastige plekjes.
 
Ook zou ik, ondanks de velgen nieuw zijn, toch met een paint cleaner de velgen "reinigen". Mocht er toch nog iets van vettigheid, siliconen of andere bende op de velg zitten, dan is dit sowieso weg. (Optimale hechting)

Maar misschien kan iemand dit ontkrachten of juist beamen? :)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
@Dutch Delight ,
Ik zag ze niet bij je lijstje staan maar heb je wel gedacht aan nitril handschoentjes?
Wellicht vinden mensen het wat overdreven maar ik gebruik ook adembescherming bij het aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
@Ric correct niet in lijstje maar zeker handschoentjes gereed. Qua adembescherming nog niet bekeken, is dus wel aan te raden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Eendje,

Denk dat er een verschil in zit tussen chemische dampen en jou kak-huis dampen...

Als ik zo ga denken op mijn werk en ik trek een zwavelzuurtank of zoutzuurtank open zonder juiste bescherming....

Dus of je nou op je werk bent of thuis aan de hobby, altijd goed beschermen...
 
  • Leuk
Reactions: Eendje
Ik vraag mij alleen af in hoeverre het je hersens zal aantasten als je dit eens per zoveel jaar gebruikt
( standtijd mag je zelf uitzoeken )
Dus puur en alleen bij de voor-zichzelf-coaters onder ons bekeken.
Mijn gedachtengang is dat het wel los zal lopen, maar goed ben inmiddels stiekem wel aangetast hahaha
 
  • Leuk
Reactions: Eendje
Ook zou ik, ondanks de velgen nieuw zijn, toch met een paint cleaner de velgen "reinigen". Mocht er toch nog iets van vettigheid, siliconen of andere bende op de velg zitten, dan is dit sowieso weg. (Optimale hechting)

:)

@Quantoxx aan wat voor cleaner moet ik dan denken? Mijn idee was om grondig te wassen en met Prep / Eraser (wat ik nog heb staan) te ontvetten.
 
Ik zat nog even terug te koekeloeren... Goed wassen en dan ontvetten zou genoeg moeten zijn. Ik dacht aan een paint cleaner omdat je matte velgen natuurlijk niet wilt polijsten. :D

Maar als er geen gekke bende overheen zal zijn gegaan, dan is goed wassen en ontvetten ook wel prima, lijkt mij.

(Poorboys World - Professional Polish)
 
Vroeg me in deze nog af -> als men de banden monteert gebruiken ze altijd een vet goedje uiteraard maar ben daar altijd huiverig over. Bij m'n vorige wagen/velgen waste ik de velgen direct daarna en zag je niks meer vroeg me echter af of dit 100% ok is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Door omstandigheden niet meer aan toegekomen dus dan is unboxing weer leuk, banden worden volgende week gemonteerd en zet alles volgend weekend in de Q2 Rim. Week erop velgen op de wagen. Kannie wachten :cool:

k9tOH9.jpg
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon en RoyR
Ziet er makkelijk uit inderdaad. Ik gebruik altijd mijn vouwladder. Deze kun je ook gebruiken als steiger. Velg blijft mooi staan tussen de sporten, en aan de andere kant kan ik mooi mijn spullen wegleggen.
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Delight