• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Astra H GTC Sapphire Zwart

Netoj

Detailing trainee
23 jul 2017
21
35
Rotterdam
Beste detailers,

Aangezien ik een zwarte auto hebt die een goede/stevige beurt nodig heeft. En na verschillende threads te hebben gelezen heb ik een stappenplan eruit kunnen halen (met dank aan Quantoxx).
Alleen beschik ik niet over een DAP900 wat wel in de toekomst aangeschaft zal worden. Hierbij weet ik niet of mijn stappenplan correct is aangezien ik de machinaal gedeelte overslaat. Zijn er op en aanmerking dan zou ik dat graag willen weten zodat ik het kan aanpassen! hoor het liever van de professionelen hier op het forum met wat verstand of de fanaten natuurlijk!

Stappenplan zonder DAP900

Voorwas;
K2 Karcher Basic car
1xLancia Foam kit fork archer k-series aortic magic 5000ml voordeelbundel
Velgen;
1xNon-ferro
1xEZ-Detail Brush
1xValet pro velgen kwast
1x emmer 19L
1X Grittguard Zwart
Wassen&drogen;
2X emmer 19L
1x gritguard rood
1x gritguard blauw
1x incredimitt grijs
1x born to be mild dodo 1000ml
1x rapid xl drying towel 75x90cm
1x Peluche Verde trio - 45x45 <----- voor de velgen.
Kleien;
1x dolce verde 250g
1x born slippy concentraat 250ml
1x lege fles+sprayer 700ml
1x Peluche Verde trio - 45x45
Glaze;
1x blackhole 473 ml
1x Raffini 5.5 Foam finishing pad - rood
1x Peluche verde trio - 45x45. <---- Schoonvegen.
Last step protection;
1x Collinite 476s
1x monello disco rosso
1x Peluche Verde trio - 45x45 <----- schoonvegen.
Dressings;
Kunstof en rubbers (interieur)
1x natural look 473ml
1x Peluche Verde trio - 45x45
Kunstof en rubbers (exterieur)
1x revive 500ml
1x disco nero
Banden
1x Gyeon- Tire 400ml
1x disco nero
 
Laatst bewerkt:
Mooi stappenplan voor zonder (handmatig) polijsten.
Ontvetter zoals EX is zonder polijsten niet nodig. Kleiglijmiddel kun je wellicht met afspoelen met de HD of zeker met een snelle wasbeurt goed verwijderen.
Ik zou wel - als je geen lakcorrectie gaat doen - eventueel een glaze zoals bijv. Poorboy's World Black Hole toevoegen.
 
  • Leuk
Reactions: Netoj
Mooi stappenplan voor zonder (handmatig) polijsten.
Ontvetter zoals EX is zonder polijsten niet nodig. Kleiglijmiddel kun je wellicht met afspoelen met de HD of zeker met een snelle wasbeurt goed verwijderen.
Ik zou wel - als je geen lakcorrectie gaat doen - eventueel een glaze zoals bijv. Poorboy's World Black Hole toevoegen.
Ah goed om te weten. Ik neem aan dat glaze voor de LSP moet komen? en aangepast aan de stappenplan.
 
Voorwas;
HD
√ Foamlans
√ Foamshampoo


Velgen;
√ De-ironizer
√ Velgbed borstel
√ Kwast
√ Emmer 19L
√ Grittguard Zwart


Wassen&drogen;
√ Emmers
√ 2 Gritguards
√ Washmitt
√ Shampoo
√ Droogdoek
√ Peluche Verde's om velgen te drogen


Kleien;
√ Klei
√ Glijmiddel
√ Fles + sprayer
√ Doeken


Glaze;
√ Glaze (met paint cleaner erin)
* √ Machine pad
√ Doeken trio


Last step protection;
√ Wax
* √ Handpad
√ Doeken trio


Dressings;
Kunstof en rubbers (interieur)
√ Dressing
√ Doeken trio
X Handpad?


Kunstof en rubbers (exterieur)
√ Dressing
* √ Handpad


Banden
√ Dressing
* √ Handpad



* Looking good so far! :p Wat betreft de handpads zou ik de 5,5'' machine pad verruilen voor eveneens een Disco Nero / Disco Rosso. Het is mogelijk om met zo'n grotere pad te werken, en zelfs fijn voor grotere panelen, maar de kleinere pads zijn makkelijker in gebruik voor lastigere delen. :D

* De genoemde glaze bevat paint cleaner en zal dus ook je lak reinigen. Maar, doordat een glaze bomvol oliën zit en de lak dus meteen ''voed'', zie je de werking eigenlijk niet. (Waar blijft je vuil?) ;) Als de lak niet in hele slechte staat is, dan zou ik persoonlijk inderdaad gewoon een glaze smeren, maar ik zou eerst een pure paint cleaner proberen om te kijken of er dan resultaat is. Hierna smeer je in mijn opinie de glaze over een schonere lak. :D

( Een paint cleaner zoals Poorboys World - Professional Polish is een all-round product. Zeker nooit verkeerd om in huis te hebben! )

* Een glasreiniger is ook niet onbelangrijk. Een strakke auto met vieze ramen is als een vlag op een modderschuit. :p

√ Dodo Juice - Clearly Menthol Concentrate
√ Disco Duo (2 handpads - boenen)
√ Monello - Vetro Bianco (Afnemen/nawrijven)

* Een APC als allesreiniger is ook handig. Denk aan kieren/naden reinigen, maar ook rubbers, ongelakt kunststof, etc. alvorens een dressing aan te brengen.

√ Poorboys World - APC+D (Krachtiger dan gemiddeld, dus verder aan te lengen. +D = Degreaser)
√ Disco Duo's / Paardenhaardborstel / MF-doeken / kwast / etc.
 
Laatst bewerkt:
Mooi stappenplan, maar ik zou in de wassen&drogen sectie nog een incredimitt toevoegen aan je collectie. Eventueel een blauwe. Dan heb je 1 voor de bovenzijde van de wagen en 1 voor de vuilere onderste regionen.
 
stappenplan, leuk, maar hou wel in de gaten dat je zonder machine je de krasjes van voorgaande jaren er echt niet afkrijgt, ik zou toch maar eens rondkijken voor een 2e hands machine als ik jou was, desnoods een dap500 (ben ik ook mee begonnen)
 
Extra incredimitt toegevoegd aan het lijstje. Pure paint cleaner toegevoegd voor de glaze aangezien de lak in een echt slechte staat is. Lakcorrectie komt in de toekomst en ik denk dat ik met dit stappenplan ook ver kom. Vindt het belangrijk om dit gedeelte ook onder de knie te krijgen en dan naar de dap900 te gaan.
 
@opelmark - Huh, hoe bedoel je dat? :D Met glaze kun je behoorlijk wat dichtsmeren. :p

20171020_150313.jpg ---> 20171020_150412.jpg
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Maar glaze houdt toch maar voor enkele weken? Zoals de auto die je bij de dealer koopt en na een paar weken beginnen steeds meer krassen op te vallen...
 
Make Up voor je auto. Tja zo ben ik ook begonnen:p

@Netoj vooral in de maanden mei en juni steekt het detailvirus regelmatig de kop op. De kans dat we je over een jaar aan t polijsten zien is zeer aanwezig, ligt eraan hoe bevattelijk je bent voor het virus;)

Succes, leuke lijst!
 
Een glaze werkt op een harde lak niet goed, zo begrijp ik van jou. Dus ik vroeg mij af wat jouw idee hier dan bij was, puur uit nieuwsgierigheid. :D