• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan IROA-1 prive

IROA-1

Detailing addict
12 mrt 2011
49
52
Ik ben bezig mijn bestellijstje voor mijn persoonlijke onderhoud samen te stellen, kijk even mee want ik houd me aanbevolen voor suggesties of tips.

Velgen:
PB Spray & Rinse
Carpro Iron-X
Beschermen met Meguiar NXT wax (heb ik nog) - levert dat problemen op?

Wassen:
Dodo BtbM

Kleien:
Meguiars met Quickdetailer (heb ik nog)

Na eventueel polijsten met de DAP icm Monello producten

Glaze:
Dodo Lime Prime Lite, opbrengen met DAP / concorso pad

Wax:
Dodo Orange Crush (voor mijn Ibiza Dakota Rood)
Dodo Diamond White (voor de Silver Metallic Mitsubishi van mijn vrouw)

Algemeen:
Diverse doeken/pads

Ik heb getwijfeld over de serie van Poorboys World (PB SSS, Blackhole, EX-P, Nattys Liquid Blue), uit de diverse postings hier begrijp ik dat de producten van Dodo net even beter werken/zijn. Klopt dit??

Qua bandendressing heb ik er nog niet echt over nagedacht en vind ik eigenlijk (nog) niet echt belangrijk - beide voertuigen zijn daily rides, geen showvoertuigen.

Als het goed is wordt mijn nieuwe Ibiza in week 15 geleverd, mijn idee is om hem dan direct te wassen/kleien en met Lime Prime/Orange Crush te behandelen zodat we netjes de zomer in gaan.

Nog andere dingen waar ik aan moet denken?
 
Je lijst ziet er goed uit. Ik ga er van uit dat de droog doek ook onder de ´diversen´ valt.

In mijn ogen is Dodo inderdaad iets beter dan PB, maar dat gevoel heb ik eigenlijk alleen bij de waxen. Poorboys heeft gewoon hele goede spullen voor een mooie prijs.

Als je zo een lijst hebt samengesteld, waarom dan niet gewoon de bandendressing erbij? Maakt het toch mooi af. Bij de meeste hier is hun auto een daily ride;)

Edit. Kijk oog nog even naar een quick detailer, de Red Mist zou mooi passen als je voor de Dodo zou gaan:ja
 
Waarom 2 waxen ? Zou lekker voor de Hard Candy of de Diamond White gaan.
Verder ziet je lijstrje er erg netjes uit.
 
Dakota Rood is een warme kleur (Bordeaux Rood Metallic), hier zou Orange Crush beter tot zijn recht komen ipv Diamond White toch?

Voor kleurindicatie zie bijgaande afbeelding

Seat_Ibiza_ST-450px.jpg
 
Leg mij dan maar eens uit waar dat verschil inzit ;)

Even zonder gekheid : denk dat het niks uitmaakt.

Zelf hebben we hier de 250ml waxen Light Fantastic, Purple Haze, Hard Candy en de Blue Velvet van Dodo staan maar echt verschil merk/zie ik niet tussen de waxen.