• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan mx5 Silver

Maarten

Detailing rookie
8 okt 2012
14
0
Beste carcleaners,

Ik ben hier net nieuw en wil jullie vragen om eens te oordelen over de producten die ik wil gaan gebruiken om mijn auto (handmatig!) maximaal te laten stralen...

Ik heb de volgende producten in huis:
- Meguiars Gold Class Shampoo&Conditioner
- Meguiars Super Thick MF Washmitt
- Meguiars Bug and Tar Remover
- Meguiars NXT Glass Cleaner
- Meguiars Water Magnet Drying Towel
- Meguiars Supreme Shine MF Towel

Wassen doe ik met twee emmers, vervolgens altijd afspoelen en drogen.

Voor het exterieur wil ik hieraan het volgende toevoegen:
- Mother's clay kit (auto staat altijd onder een carport, daarvoor binnen, vandaar een milde klei)
- Poorboys Professional Polish (geen swirls aanwezig, vandaar een Polish zonder korrel)
- Poorboys White Diamond (lak is Silver Metallic)
- Poorboys Natty's Paste Wax
- Meguiars witte en gele applicator pads voor de PP, White Diamond (witte) en Wax (gele)
- IronX voor de velgen
- Monello Wheel Woolie Medium
- Monello Peluche Bianco 3x
- Monello Peluche Verde 3x

Ik heb een mx5 NA Silver Metallic, ziet er nog erg goed uit, maar wil hem een keer een complete beurt geven. De auto heeft hier en daar een klein krasje, geen swirls aanwezig.

Sommigen zeggen dat je geen enkele stap zou moeten overslaan, anderen zeggen dat als je lak goed is je best na het kleien kunt waxen. Zou ik in mijn geval de Professional Polish kunnen overslaan? Dus kleien met Mother's, voeden en glans geven met White Diamond en vervolgens waxen met Natty's Paste Wax?

Alvast dank voor jullie mening!
 
Met het bovenstaande kan je zeker je auto er goed uit laten zien. En zeker een plus punt dat je geen swirls hebt.

Ik zou gewoon eerst wassen & drogen,dan kleien polishen en waxen.

Met onderstaande kan je zeker de binnenkant onderhouden.

Veder geen op of aanmerkingen !

Mvg Kevin
 
Ik vind handmatig AutoGlym Super Resin Polish altijd een aanrader en zou die eerder gebruiken dan de White Diamond. Alhoewel de White Diamond helemaal geen slechte keuze is.
 
Zelf heb ik goede ervaringen met Mothers - California Ultimate wax stappen 1 tot en met 3. Dit breng ik handmatig aan door middel van de Monello handpads (wit voor stap 1, rood voor stap 2 en zwart voor stap 3).
Mijn auto had een paar kleine krassen op de achterklep die ik niet weg kreeg met bovenstaande. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van Poorboys Sample kit #5 'SSR' in combinatie met de witte handpad van Monello. De kleine flessen in de sample kit bevatten meer dan voldoende als je alleen maar een paar krassen heb.

Maar ben het ook eens met McShine dat AutoGlym Super Resin Polish een goed product is om handmatig te gebruiken.
 
Zijn er nog meer mensen die deze hulpbehoevende advies kunnen geven omtrent productgebruik?
Met name ook of ik op een goed onderhouden auto de Professional Polish zou kunnen overslaan?
 
Het is een polish die de lak zeer goed reinigt en zorgt voor een prachtige diepe voorglans !
Is een goed produkt als laatste stap voor dat je verder gaat met voeden,sealen en waxen.
Ik vind het persoonlijk een goed produkt maar net wat McShine al aangeeft is de AutoGlym
Super Resin Polish ook een dikke aanrader en zal daar zelf ook persoonlijk voor gaan ...

Succes met je keuze in ieder geval :cool
 
Wat betreft de droogdoek zou ik je de csf delirium of de monello senza aqua kunnen nemen. Deze drogen een stuk beter dan de water magnet van meg's.