• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan poetsbeurt Qashqai Pearl White

Kili65

Detailing trainee
19 mrt 2017
25
35
58
Voor onze nieuwe Qashqai (Pearl White) hadden we het volgende stappenplan in gedachte:

Lak:
- Foamen (monello)
- Wassen (Meguiar's Gold Class Shampoo)
- Paintcleaner (Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner)
- Waxen (Meguiars Gold Class Liquid Wax)

Kunststof (zwarte) bumpers wielkasten:
- Reinigen (Gyeon - Q²M Prep)
- Auto Finesse - Revive Trim Dressing

Wielen:
- Monello Non Ferro
- Poorboys World - Wheel Sealant

Interieur:
-Meguiars - Perfect Clarity Glass Cleaner (ook ramen en Panoramadak van buiten)
-Meguiars - Quik Interior Detailer
-Meguiars - Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner

Graag had ik wat tips en of opmerkingen gehad over de producten die ik ga gebruiken en of ik niet wat vergeten ben. Interieur is al eens gedaan, dit werkte allemaal perfect. Wilde alleen nog weten of de Glass cleaner ook geschikt is voor ramen buiten en Panoramadak buiten.
 
Hey hallo! :)

Ik bespeur een hoop Meguiars. Mijn persoonlijke mening: Vervang dit allemaal, haha! Maar nogmaals, dat is mijn idee erbij okdat mijj ervaring met Keguiars is dat er meer geld word gepompt in de marketing van de producten dan in de producten zelf. Veelal heb je voor dezelfde of lagere prijs al betere spullen in huis. ;)

Verder een prima lijstje qua stappen. :)

Reinigen (Gyeon - Q²M Prep)
Gyeon - Prep gebruik je eigenlijk niet als reiniger, maar als laatste ontvettings-stap. Ik adviseer om eens te kijken naar een APC (All Purpose Cleaner). Met name de versie van Poorboys World is erg goed omdat deze ook nog een ontvettende werking heeft. (APC+D. D = Degreaser) Deze kan je flink verdunnen, bijv. 1:10 voor kunststof exterieur, 1:15 interieur, etc.

Ik betwijfel of een paintcleaner op een nieuwe auto veel verschil zal maken. Mocht je krasjes/swirls/etc. willen verwijderen, dan kan je ook overwegen een licht polijstmiddel met handpad te nemen.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ook ik ben een oud Meg gebruiker maar net wat Quatoxx zegt
Ook ik zou een aantal Meg producten laten vallen er zijn zeker wat betere
producten op de markt die goedkoper zijn en beter ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ieder heeft uiteraard zijn eigen voorkeur kwa producten.
Zelf zou ik het zo doen:

B]Lak:[/B]
- Foamen (monello)
- Wassen (Wolfs White Satin)
- Kleien
- Paintcleaner (Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner OF Poorboys Professional Polish
- Lak ontvetten met Gyeon Prep
- Waxen (Collinite of Soft99 Fusso)

Kunststof (zwarte) bumpers wielkasten:
- Reinigen (Gyeon - Q²M Prep)
- Auto Finesse - Revive Trim Dressing

Wielen:
- Monello Non Ferro
- Poorboys World - Wheel Sealant
- Meguiars Endurance Tyre Gel / Gyeon Tire

Interieur:
-Meguiars - Perfect Clarity Glass Cleaner (ook ramen en Panoramadak van buiten)
- Poorboys Natural look
- Mothers Leather Set

En, gewoon wat reviews lezen, en foto's bekijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de reacties een beetje overdreven om eerlijk te zijn.

Ik ben niet bekend met alle producten die in je stappen plan, maar wat ik zie zijn het allemaal goede producten.

Iedereen heeft z'n favoriete producten, maar dat hoeft niet te zeggen dat iemand anders dat ook moet gebruiken of dat het beter is.

Ik denk dat de TS eerder advies vraagt om de stappen dan om welke merk producten hij gebruikt.

Goldclass is echt een prima shampoo, ik vind het pas echt een meerwaarde hebben op donkere auto's, maar vind het een hele fijne shampoo. (Wel wat duur)

Glass cleaners doen allemaal hun werk wel, en het zelfde gaat voor de interieur producten.

Het enige wat ik echt mis van je stappen plan is het kleien van de lak. En dat zou ik zeker wel aanraden! En voor dat je de paintcleaner aanbrengt.

Ook hier kan je lekker mergs nemen als je dat een mooi merk vind.. maar er zijn meerdere goede merken.

En zo als Roy zegt zou ik na de paintcleaner de lak even ontvetten. Je kan hierover de prep gebruiken als je die heb. Dit zou de standtijd zeker ten goede komen.
 
Allereerst bedankt voor de reacties.:p
Ik heb gekozen voor hoofdzakelijk Meguiars producten omdat ik hiermee het interieur al gedaan had (lederen bekleding, dashboard en ramen binnen) en dat was goed bevallen. Dacht dan zal de rest wat zij in hun assortiment hebben ook wel OK zijn. Na het gebruik van deze producten kan ik altijd andere aanschaffen na vergelijken en conclusie trekken. Je moet toch ergens beginnen:grinning: Dit is de eerste keer dat ik een auto op deze manier wil gaan behandelen.


Over het kleien heb ik nog een vraagje. Is dat wel nodig bij een auto die net 2 mnd oud is? Vandaar dat ik deze stap heb overgeslagen. Verder heb ik dit nog nooit gedaan. Heb sinds de aanschaf v/d auto, begin maart, iedere week de auto gewassen. Ik denk dat daar dan niet veel vervuiling op de lak zit. Wat is jullie mening hierover? Welke klei zouden jullie aanbevelen?

Inmiddels ook de Gyeon - Q² Tire aangeschaft, zag ik toevallig ook bij een bericht boven staan.
Het lezen van reviews, topics en filmpjes kijken is inmiddels dagelijkse kost:joy:
 
Ondanks dat je de auto wekelijks was komt er toch echt vervuiling op hoor. Kleien zou ik zeker niet overslaan. Ik kan de klei van Monello aanbevelen.
 
Toch maar de Monello Dolce Verde Klei Set aangeschaft. Wordt dus nu als volgt:
Lak:
- Foamen (monello)
- Wassen (Meguiar's Gold Class Shampoo)
- Kleien (monello)
- Paintcleaner (Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner)
- Waxen (Meguiars Gold Class Liquid Wax)

Nu even wachten dat het weer meezit. Ik kan alleen buiten aan de slag.:rolleyes:
 
Ik ben na de eerste (bijna) volledige poetsbeurt overtuigd dat het kleien idd een must is. Wat een verschil, zelfs bij een nieuwe auto. Lak is super glad en clean. Helaas begon het net te regenen en heb niet alles kunnen afmaken. Ik kon net alles op het nippertje in de wax zetten. Ik zal zodra het kan het restant afmaken. Heb de Paintcleaner niet gebruikt. Heb me ook een beetje vergist met de hoogte van de auto. Moet echt een trapladdertje erbij nemen:rolleyes:
Na de regen wel meteen het resultaat gezien, echt kicken:p Ik zal bij de eerstvolgende keer wat foto's plaatsen. Ben echt tevreden over de vele goede tips die je hier leest. Super. :)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
:laughing::laughing:ja inderdaad je merkt het zeker wel als je begint de auto te kleien.
En dat van een trappetje herken ik ook wel heb zelf een ford fiesta st line maar zelfs daar heb ik een trappetje voor nodig.
Ik adviseer je om de volgende keer(ik weet niet of je het gedaan heb)om te ontvetten daarmee hecht de waxlaag nog beter.
Maar nu lekker genieten van de glans en beading;)
Grtzzz Rémon
 
Ontvetten heb ik niet gedaan, ik dacht dat het alleen nodig was na het paint cleanen. Maar die stap heb ik overgeslagen.
 
Gisteren na thuiskomst van m'n werk snel ff foto gemaakt met gsm, is niet de duidelijkste foto. Hele week door verschillende weertypes gereden. Regen, 2 dagen flink warm en zon en weer regen.

IMG_20170519_155746.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20170519_155746.jpg
    IMG_20170519_155746.jpg
    137,4 KB · Weergaven: 137