• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan van een beginner - plan van aanpak en voortgang Peugeot 206CC

Glaze is ook een persoonlijke voorkeur, maar bijvoorbeeld Black Hole van Poor Boys World is een goede optie.
 
Heb ondertussen een heleboel informatie gelezen en mijn stappenplan daarop aangepast.
Zelf ben ik van mening dat het zo een goed plan is om mijn auto zowel van binnen als van buiten weer te laten shinen.

Exterieur
1. Pre-wash - Monello Lancia 2.0 Foamer, Artico Magico Snowfoam
2. Wassen -
Dodo Juice Born to be Mild Maintenance Shampoo
3. Monello Non-Ferro Iron Remover
4. Kleien - MONELLO Dolce Verde klei + DODO JUICE Born Slippy clay lube
5. POORBOYS WORLD Black Hole
6. COLLINITE Liquid Insulator Wax No. 845

Kunststof en rubbers zowel binnen als buiten weer laten shinen - AUTO FINESSE Revive Trim Dressing

Interieur
Lederen bekleding
1. Schoonmaken - GLIPTONE Liquid Leather Intensive Cleaner
2. Onderhoud - GLIPTONE Liquid Leather Protection Conditioner
Dashboard en kunststof binnen
1. Schoonmaken - POORBOYS WORLD Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10 mengen
2. Onderhoud/Finishing - Welke kan ik daar het beste voor nemen?

Uiteraard droogdoeken en heel veel MF gebruiken
Tevens een borstel voor de lederen bekleding schoon te maken
Ga verder gebruik maken van MONELLO Wash Mitt, MONELLO Disco Rosso Foam Applicator, MONELLO Disco Nero Foam Applicator, MONELLO Easy Detailing Polishing Hand Pad - White, VALET PRO Detailing Brushes

Graag ontvang ik advies op bovenstaande stappenplan, is dit overkill of wellicht vergeet ik nog iets?

Ben benieuwd naar jullie reacties :)
 
Is dit overkill? Nee dit zijn prima symptomen van besmetting. Als dressing op je intereudelen kun je PB Natural Look gebruiken. Maar ook hier is het een persoonlijk iets.
 
Is dit overkill? Nee dit zijn prima symptomen van besmetting. Als dressing op je intereudelen kun je PB Natural Look gebruiken. Maar ook hier is het een persoonlijk iets.
Ja die PB natural Look was mijn oog ook al op gevallen, is alleen niet op voorraad bij cc :eek::D
Heb nog helemaal niets, moet alles nog aanschaffen, inclusief foamlans, emmers, grit guards etc, dan is het voor mij even overkill :joy:
 
Ik had een linkje naar Gyeon opgegeven, het is net wat je voorkeur heeft. En ja ongeveer elke teer verwijderaar is ook effectief voor lijm/plak resten.
 
Hey Rimo,

Lijkt mij een prima lijstje dusver. ;)

Kunststof en rubbers zowel binnen als buiten weer laten shinen - AUTO FINESSE Revive Trim Dressing
Een dressing voor het EXterieur zou ik niet gebruiken op het INterieur. Deze dressing zijn meestal vetter om tegen de weersinvloeden en dergelijke te kunnen, dus kan ook verkeerd uitpakken op bijv. je dashboard die je niet enigszins glimmend wilt.

Dashboard en kunststof binnen
1. Schoonmaken - POORBOYS WORLD Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10 mengen
De APC+D zou ik eerder 1:15 of 1:20 aanmaken, aangezien dit een vrij geconcentreede APC is met ook nog eens een ontvettende werking.

2. Onderhoud/Finishing - Welke kan ik daar het beste voor nemen?
Onderhoud/finishing van je interieur? Dan kan je het hebben over simpelweg een doekje erlangs halen of de boel netjes maken met dressings. ;)

Als je een dressing bedoelde, voor je ongelakte kunststof bijv, dan zou ik ook Natural Look adviseren. Aangezien deze niet op voorraad is, kan ik je de Gyeon - Preserve aanraden. (Klein flesje is ruim voldoende, voorlopig)
 
Hey Rimo,

Lijkt mij een prima lijstje dusver. ;)


Een dressing voor het EXterieur zou ik niet gebruiken op het INterieur. Deze dressing zijn meestal vetter om tegen de weersinvloeden en dergelijke te kunnen, dus kan ook verkeerd uitpakken op bijv. je dashboard die je niet enigszins glimmend wilt.


De APC+D zou ik eerder 1:15 of 1:20 aanmaken, aangezien dit een vrij geconcentreede APC is met ook nog eens een ontvettende werking.


Onderhoud/finishing van je interieur? Dan kan je het hebben over simpelweg een doekje erlangs halen of de boel netjes maken met dressings. ;)

Als je een dressing bedoelde, voor je ongelakte kunststof bijv, dan zou ik ook Natural Look adviseren. Aangezien deze niet op voorraad is, kan ik je de Gyeon - Preserve aanraden. (Klein flesje is ruim voldoende, voorlopig)
De AUTO FINESSE Revive Trim Dressing is dus echt een dressing voor het exterieur, die je als laatste stap gebruikt met het exterieur schoonmaken, dus de kunststof bumpers, raam en deur rubbers etc?

Om het interieur kunststof schoon te maken kan ik dan de APC+D gebruiken 1:20 om te proberen? Hier kan ik zeker geen lijmresten mee weghalen op het dashboard? Wat kan ik daar anders voor gebruiken, heeft een stickers gezeten en plakt nu nog.
Na het schoonmaken met APC +D de Q²M Preserve - 250ml gebruiken om de boel weer netjes te laten stralen?
 
Morgen de hele handel maar bestellen met mooie kortingen bij cc :)
Bij het gebrek aan een garage of binnenruimte niet de meest ideale tijd om nu alle spullen te bestellen, ben afhankelijk van een parkeerplaats buiten, dus ook afhankelijk van het weer jammer genoeg
 
Ik zou wel oppassen bij de AF revive, de flessen die je nu besteld hebben meerdere aangegeven dat het niet meer zo goed werkt als de oude en ik heb hem ook gehaald recent en ben er niet echt tevreden over.

Ze blijven volgens mij echter volhouden dat er niets veranderd is
 
Ik zou wel oppassen bij de AF revive, de flessen die je nu besteld hebben meerdere aangegeven dat het niet meer zo goed werkt als de oude en ik heb hem ook gehaald recent en ben er niet echt tevreden over.

Ze blijven volgens mij echter volhouden dat er niets veranderd is
Dank je voor de tip!
Welke zou je mij dan kunnen aanraden?
 
Gisteren mijn eerste bestelling bij cc geplaatst :)

Pennello Doppio - Horse Hair & Nylon Brushes

Art.nr.: MPD0102

1 € 11,99
Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard

Art.nr.: 5GAL-Natural

2 € 27,98
Grit Guard - Rood

Art.nr.: GGINS-RED

1 € 9,49
Grit Guard - Groen

Art.nr.: GGINS-GREEN

1 € 9,49
Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS

Art.nr.: MON-DV1pc

1 € 17,99
Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml

Art.nr.: CO-845

1 € 24,99
Wash Mitt

Art.nr.: MWM0101

1 € 12,99
Disco Nero Foam Applicator

Art.nr.: 102641

2 € 7,58
Non-Ferro Iron Remover

Art.nr.: MNF0105

Inhoud
500ml
1 € 11,99
Disco Rosso Foam Applicator

Art.nr.: 102640

2 € 7,58
Easy Detailing Polishing Hand Pad - White

Art.nr.: MHPW

1 € 3,99
Detailing Brushes

Art.nr.: BRU3

Diameter
19 mm
1 € 2,99
Detailing Brushes

Art.nr.: BRU19

Diameter
25 mm
2 € 7,98
Born Slippy clay lube - Spray 500ml

Art.nr.: DJBS500

1 € 7,99
Disco Duo applicator pads

Art.nr.: 102387

1 € 3,99
Black Friday Lancia 2.0 Foamkit

Art.nr.: BMON47

1 € 39,64
Lancia 2.0 Foamlans
1 x Lancia 2.0 Foamlans € 0,00

Aansluiting
1 x Lancia Karcher K-Series Connector € 0,00

Snow Foam
1 x Artico Magico Snow Foam - 1000ml € 0,00

GRATIS: Sample Washcoat
1 x Sample Washcoat - 50ml € 0,00

Black Friday De-Icer 2-pack
AutoGlym
De-Icer
2 x De-Icer - 500ml € 0,00

Daarnaast heb ik ook nog onderstaande producten:


WoWo interieur finisher
Gliptone leather cleaner en conditioner
Waxaddict shampoo
Valet Pro Achilles prep
APC PB
AutoGlym vinyl & rubber

En daarnaast nog een heleboel microvezeldoeken en droogdoeken,

Denk dat ik nu voorlopig wel even vooruit kan :):grinning:
 
Vandaag de spulletjes van cc binnen gekregen, tesamen met de spulletjes die ik al had ben ik er helemaal klaar voor:)
Best veel spullen al voor iemand die nog moet beginnen :joy:
20201201_195216.jpg
20201201_195504.jpg
20201201_202018.jpg