• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan Vespa

psychoboarderke

Detailing addict
6 mrt 2012
280
65
Gegroet waarde forummers,

Mijn pa heeft zich enkele maanden geleden een nieuwe zwarte Vespa gekocht.
Met de kerstperiode in aantocht, leek het mij een leuk idee om hem een setje cadeau te doen om zijn Vespa te onderhouden.
Ik heb het forum al eens doorgespit naar topics waar leden hun scooter/moto/... detailen.

Het spreekt voor zich dat je hier ook behoorlijk ver in kan gaan.
Aangezien ik ondertussen zelf ook al een meer dan behoorlijke collectie heb, ga ik hem alleen de basis cadeau doen.

De enige ervaring die ik met tweewielers heb, is mijn MTB. Geen dus :)
Het is niet de bedoeling dat jullie alles voorkauwen en me een lijstje van items bezorgen.
Maar indien jullie tips (in welke aard dan ook) hebben, hoor ik het graag. Zeker van de bikers onder ons.

Dingen waar ik zo meteen aan denk:

- 2Emmermethode
- washmit
- shampootje
- velgenreiniger? (Of valt dit goed mee bij een scooter?)
- Droogdoeken/MF
- (spray) wax

Een vraag die ik me ook stel is, wat best doen met het zadel? Dit is leder/suède (weet het zo niet vanbuiten) in een lichte kleur.
Kan ik dit behandelen met cPro F&L?

Een scooter heeft geen ketting, dus de velgen zullen goed meevallen qua olie, wel zitten er schijfremmen op en dus heb je remstof, niet anders dan een auto dus.

F&L lijkt me uitermate geschikt voor het zadel, en ik weet niet of hij de treeplanken in kleur heeft besteld, zo ja, zou ik zeker een coating zoals C-quartz oid aanbrengen. Persoonlijk zou ik dan zelfs opteren voor steenslagfolie.