• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor peugeot 207

wesley thomas

Detailing trainee
6 jan 2013
10
47
Hallo,

Ik ben pas hier op het forum, en vraag dus om jullie advies.
Ik heb een zwarte peugeot 207, en op zwart zie je dus echt alle swirls.
Echt krasse heeft hij niet, ik ben altijd heel zuinig op mijn auto geweest maar met poetsen kwam ik nooit verder
dan poetsen met shampoo en in keer in de 3 maanden insmeren met de Turtle black box producten.
Die gaven de auto een hele mooie glans alleen was die na ongeveer een week weer helemaal weg.
Dus vandaar dat ik het komend voorjaar eens goed ga aanpakken.

Ik heb zelf al een stappenplan opgesteld om de buitenkant van de auto weer als nieuw te krijgen.
Maar misschien dat ik hier en daar toch wat dingen ben vergeten.

Dit zijn de producten die ik op dit moment heb.

-meguiars golg class Car wash
-Monello wash mitt
-monello klei kit.
-monello senza acqua
-verschillende peluche verde en bianco doeken
-Dap 900 raffini kompressor kit
-zwarte monello 6" kopressor pad
-gele monello concorso finishing pad
-Monello perfetto detail spray
-swissvax cleaner fluid
-swissvax shield wax
-swissvax applicator pads
-autofinesse cristal glass cleaner.

Stap 1:
Ergste vuil eraf spuiten met de hogedruk en daarna in de shampoo zetten.
Ook deze weer eraf spuiten met de hogedruk.

Stap 2:
De hele auto kleien met de monello klei kit

Stap 3:
Auto helemaal polijsten met de Dap.
oranje pad met raffini mezzo.
Witte pad met raffini mezzo.
Groene of Zwarte pad met raffini finale?
Om het polijstmiddel eraf te poetsen heb ik verschillende grote monello microvezeldoeken.

stap 4:
De hele auto behandelen met swissvax cleaner fluid.
Dap met gele Concorso finishing pad.

Stap 5:
Helemaal insmeren met swissvax shield. (deze wax vindt ik echt op)
Dit wil ik gewoon met de hand doen.
Of is wax in vaste vorm ook aan te brengen met de Dap.

Daarna de auto nog 1 keer keer nagaan met detailer spray en als de laatste de ramen met de auto finesse glass cleaner.

De velgen haal ik altijd van de auto af om de poetsen, dan kan ik gelijk de remklauwen meenemen.

Dit is in het kort een beetje hoe ik als het wat mooier weer wordt een weekend ga om krijgen.
Als jullie er nog wat dingen aan toe willen voegen of zeggen dat ik iets beter in een andere volgorde kan doen hoor ik dat graag.

En zouden jullie de raffini Finale aanbrengen met de groene light polishing pad of de zwarte finessing pad?

En voor het interieur moet ik mij eens gaan verdiepen over hoe en wat allemaal.

groeten, wesley
 
Als laatste stap qua polijsten de zwarte pad met Finale, dit is een pad zonder cutting factor.
 
Ik heb al diverse types peugeot gepolijst en zou bij het polijsten eerst voor een testspot met light green + finale gaan. Peugeot lak is over het algemeen botertje zacht en heb je alleen (lichte) swirls dan kom je met die combie denk ik al een heel eind ;-) als je daarna nog afwerkt met finale op zwart :-)^
 
+1 Met Mezzo op wit kan je al genoeg correctie mee behalen. Daarna Finale op zwart (of lichtgroen, als je nog een beetje correctie wilt behalen). Wat op mijn Peugeot 207 nog een meerwaarde gaf was Dodo Juice Lime Prime/ Auto Finesse Rejuvenate als pre-wax cleanser (op zwarte pad)
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

@freddieevo2,
Als pre wax cleaner heb ik Swissvax Cleaner fluid, deze zou tevens een voedende werking hebben.

Verder ben ik aan het denken of ik de auto eerst in moet spuiten met foam.
Wat denken jullie. Heeft dit meer waarde?

groeten, wesley
 
De meerwaarde van foamen is dat de kans op waskrassen verkleind word. De foam weekt als het ware het vuil los en laat zich dan goed afspuiten. Bij het daadwerkelijke wassen ga je dit wel merken.