• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor zwarte bmw e46 uit '99

bmw

Detailing rookie
21 feb 2010
11
0
ik ben er eindelijk over uit wat ik ga bestellen, ik kies denk ik toch voor de ssr serie en niet voor de monello omdat ik het wel makkelijk vind dat ik pb in de zon kan gebruiken.( aangezien ik 9 van de 10 keer buiten poets)
ik heb een stappenplan in mekaar gezet , wat vinden jullie ervan?
het gaat om een zwarte bmw e46 uit '99

1 auto wassen met meguiars gold glass shampoo en washmitt (heb ik al)
2 auto kleien met pb klei en spray and wipe
3 auto polijsten met ssr serie 1 en 2.5 ssr 1 met witte pad en ssr 2.5 met oranje pad
4 auto behandelen met pb black hole en zwarte pad
5 auto in de wax zetten met meguiars gold class wax met blauwe pad (wax heb ik al)

mvg denny
 
Als kleivloeistof zou je ook de Dodo Juice Born slippery kunnen nemen, heerlijk spul(ook in navul te verkrijgen). Is helaas alleen voor kleien terwijl de Pb Spray and Wipe voor meer doeleinden gebruikt kan worden. En je zou eventueel nog een sealant "onder" de wax kunnen doen(EX-P)
 
Het wordt gedeeltelijk gecompenseerd. De Black Hole vult tevens. Hoe fijner je finish, des te strakker het resultaat. ;)
 
De laatste stap voor black hole zou je met doen met PB Professional Polish icm een zwarte LC pad. Super polish zonder slijpmiddel.
 
Ik zou wel voor de Monello reeks gaan. Heb zelf ook een zwarte e46 en met de PB serie kreeg ik niet het gewenste resultaat. Met de Monello reeks wel. BMW heeft een harde lak.
 
de monello is niet in de zon te gebruiken maar in wat voor opzicht is dat, helemaal niet of gaat het wel ?
 
in de volle zon is het eigenljk niet te gebruiken..

maar crucialer, is de temperatuur van de lak.. is de lak niet heel heet, is het prima te gebruiken..
vandaag ook nog buiten gebruikt, onder een afdak, ging net zo goed als ssr.
alleen werktte monello heel veel mooier af.
 
als ik het dus goed begrijp is het in de zomer (als er zon is in nederland:D ) niet te doen met de monello buiten op straat, zonder afdak.
ik heb namelijk geen afdak of ruimte ervoor, dus gewoon in de openlucht

ik ben ervan overtuigt dat de monello een beter product is voor mijn auto, maar de locatie is voor mij dus een probleem vandaar de ssr serie
 
Je zou eventueel het deel wat je gaat behandelen door middel van een parasol in de schaduw kunnen zetten,de kleur van de auto speelt natuurlijk ook mee in de opwarming van de lak. Met je handpalm kan je wel voelen wat warm of heet is,ik heb in de zomer een keer een blauwe Focus gedaan (30 graden) met de Monello's
Ik kon niet zeggen dat de temperatuur storend was,maar ook dit is van lak tot lak zeer verschillend.
 
Mocht je het in de zon doen / op warme lak doen, doe dan kleinere stukken dan je normaal zou doen. Heb ik ook gedaan met andere producten. Misschien iets meer werk, maar je kan wel doorgaan. Overigens, de zon draait dus er is altijd wel een stuk dat niet in de zon staat.
 
tamer zei:
Anders regel ik wel een afdakje in Nieuwegein :)^

dat zal hellemaal top zijn:)^ , ik ga morgen bellen met cc of ik langs kan rijden en mijn spullen op kan halen.
ik ga dan toch voor de monello :party: