• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan

ruubmeister

Detailing addict
29 apr 2017
42
50
Beste forumleden,

Ik wil binnenkort mijn auto weer eens onder handen nemen. Hierbij dacht ik aan het volgende stappenplan, waarbij alle producten nieuw besteld moeten worden. Wellicht dat jullie nog toevoegingen of betere producten kunnen aanraden waarmee ik een beter resultaat kan krijgen:
Velgen: Monello non ferro
Kieren, motorruimte, etc: Poorboys APC
Wassen: Dodo Juice born to be mild
Kleien: Monello dolce verde + poorboys Spray & Wipe
Is het nog nodig om hierna een cleaner te gebruiken om nog meer het vuil uit de lak te halen?
Glaze: Poorboys Black Hole
Wax: Natty's paste wax blue of collinite 476s, hier ben ik nog niet helemaal uit.
Interieur: Poorboys natural look

Uiteraard is een beter resultaat met polijsten te behalen, maar ik wil voordat ik een DAP koop een aantal deukjes/krassen laten herstellen dmv spotrepair.
Wellicht dat jullie op basis van bijgevoegde foto nog wat andere producten kunnen aanraden ivm de kleur van de auto?
 

Bijlagen

  • IMG_0077.JPG
    IMG_0077.JPG
    210 KB · Weergaven: 170
Hallo @ruubmeister,

ik zou de non-ferro ook gebruiken voor de gehele lak, om deze van vliegroest te ontdoen, voordat je gaat wassen.
Daarnaast zou ik een stap na het kleien toevoegen, door de auto te ontvetten met bijvoorbeeld Gyeon Prep. Black Hole zou je kunnen gebruiken als je dit nodig vind, kan zo de lak niet beoordelen, maar hou er rekening mee dat een glaze de standtijd van je wax aanzienlijk verkort.
Dus:

- Non-Ferro ook voor gehele auto gebruiken en inwerken met washmitt, voordat je met BtbM gaat wassen
- Na het kleien de stap ontvetten toevoegen
 
Hallo @ruubmeister,

ik zou de non-ferro ook gebruiken voor de gehele lak, om deze van vliegroest te ontdoen, voordat je gaat wassen.
Daarnaast zou ik een stap na het kleien toevoegen, door de auto te ontvetten met bijvoorbeeld Gyeon Prep. Black Hole zou je kunnen gebruiken als je dit nodig vind, kan zo de lak niet beoordelen, maar hou er rekening mee dat een glaze de standtijd van je wax aanzienlijk verkort.
Dus:

- Non-Ferro ook voor gehele auto gebruiken en inwerken met washmitt, voordat je met BtbM gaat wassen
- Na het kleien de stap ontvetten toevoegen

Thanks voor je reactie! Dat is inderdaad wel een goed idee. Black hole wil ik ten eerste gewoon eens proberen om te kijken wat het resultaat daarmee is, daarnaast denk ik dat het ook wel serieus wat gaat doen gezien ik vee kleine krasjes heb.

Kun je nog een van bovenstaande waxen aanraden?
 
Ik was de auto eerst en ga dan pas aan de slag met non-ferro. Als je het open wrijft met een mitt om te heractiveren, smeer je geen zand mee over de lak. Wel heel goed afspoelen na het gebruik van non-ferro
 
Thanks voor je reactie! Dat is inderdaad wel een goed idee. Black hole wil ik ten eerste gewoon eens proberen om te kijken wat het resultaat daarmee is, daarnaast denk ik dat het ook wel serieus wat gaat doen gezien ik vee kleine krasjes heb.

Kun je nog een van bovenstaande waxen aanraden?
Collinite 476 en een andere aanrader qua gebruikersgemak zou zijn Surf City barrier reef paste wax.
 
Om non ferro goed zijn werk te laten doen is het wel raadzaam de auto eerst te wassen.

Natty's paste wax blue is makkelijk te verwerken en geeft een waanzinnige beading. Wil je langer dan 2 maanden standtijd en een wax die beter tegen weersinvloeden bestand is, dan is de 476s een erg goede.

Ik heb eventueel een nieuwe pot natty's blue voor je.
 
Om non ferro goed zijn werk te laten doen is het wel raadzaam de auto eerst te wassen.

Natty's paste wax blue is makkelijk te verwerken en geeft een waanzinnige beading. Wil je langer dan 2 maanden standtijd en een wax die beter tegen weersinvloeden bestand is, dan is de 476s een erg goede.

Ik heb eventueel een nieuwe pot natty's blue voor je.

Dus 476 zou een goede optie zijn voor de herfst/wintermaanden en natty's voor in de lente/zomermaanden. Ik pb je even voor de wax.