• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan.

evn35

Detailing addict
6 jun 2022
140
65
Knokke-Heist, België
Ik bezit een witte wagen.
Hoe zou mijn stappenplan er kunnen uitzien?
Poor boy produckten lijken mij goed en voordeling te zijn.

Wie wil mij op pad helpen?

Grtz
evn35
 
Als je in de zoekfunctie stappenplan invult dan krijg je de wereld aan informatie. Dan kan je eruit halen waar jij wat mee denkt te kunnen. Informatie over producten etc…..
 
  • Leuk
Reactions: evn35
@Brad,

Ik heb al eens goed overlopen, is wel zeer uitgebreid voor een beginner als ik.
k'heb mij om te beginnen een LDA1000 Dual Action Polisher Advanced Kit aangeschaft.
Er zitten daar 3 pats in welke gebruik ik best best om de Poorboy EX-P aan te brengen,
en kan ik met 1 pad de hele wagen waxen, of moet je ook om te waxen tussenin nieuwe pads gebruiken?
 
Mooi pakket!
Je kunt het machinaal aanbrengen maar ik zou het persoonlijk met de hand doen. (vb: https://www.carclean.com/nl/monello-easy-detailing-finishing-hand-pad-black.html)
Maar als je het machinaal gaat doen gebruik je best een finessing pad: https://www.carclean.com/nl/monello-raffini-55-foam-finessing-pad-black.html
Dat pad zit niet in het pakket trouwens.
Je kunt het pad halverwege de auto met warm water en wat afwasmiddel schoonmaken. Droogdeppen en daarna droogzwieren op de machine (in een emmer). Je moet dun smeren en op die manier zou je de hele wagen kunnen doen met 1 pad.
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Laatst bewerkt:
Je hebt compound/cut pads, deze zijn voor het grove geschut, dan heb je polishing / medium pads, deze zijn vaak voor de lichtere krasjes of zachtere lak. Dan heb je nog finishing pads en zelfs heel fijne, zachte pads. Die laatste kan je gebruiken om eventueel een vloeibare wax o.i.d. aan te brengen.

Er zijn inderdaad heel veel merken en modellen waardoor je soms niet meer weet waar te beginnen. Neem je tijd en lees eens tal van topics op het forum, hier zal je ongetwijfeld voldoende informatie en advies uit kunnen halen. Youtube is vaak ook een leuke tool zodat je de producten ook ziet presteren al is dit voor pads niet altijd heel duidelijk.
Naast het objectieve stuk en het werkelijke verschil in kwaliteit is er nog hetgene jij leuk vind werken of ''goed'' vind, dit verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
@evn35
Voor polijsten heb dien je je pads om de 2 panelen te reinigen, of als je de luxe hebt pak je een schone nieuwe.
houd het als beginner eenvoudig qua pads, pak gewoon de Monello pads welke ook in de kit zitten. Deze zijn prima voor privé gebruik!

Voor het aanbrengen van een Glaze zou je de zwarte monello pad kunnen pakken, voor wax zou ik de rode pakken, die is net iets zachter. In mijn beleving is 1 pad voor het aanbrengen van wax voldoende.
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Hi @evn35

2 2 producten die je aanhaalt doen eigenlijk het zelfde, de ene heeft echter carnauba als toevoeging wat extra glans zou moeten geven. Volgens mij heb je ze beide ook in kleine 100ml flesje.

Voor machinaal aanbrengen zou ik de rode Monello pad kiezen, indien handmatig bijv de Monello Disco Rosso Foam Applicator
 
  • Leuk
Reactions: evn35