In September had ik in de eerste instantie een Toyota Starlet 1.0 DL van 1986 gekocht voor onderdelen.
Deze werd toen aangeboden met kapotte motor.
Het probleem was dat de poelie van de oliepomp eraf was gelopen en deze zit achter de distributieriem.
Nadat meerdere mensen me hadden gezegd dat de 1.0 min of meer onverwoestbaar was had ik een nieuwe poelie aangeschaft en de riem er op gegooid om te zien of de motor nog liep.
En ja hoor deze liep als een naaimachine.
Dus toen besloten de auto weer in rijdende en toonbare staat terug te brengen.
In totaal heb ik met mijn oom 4 plekken roest verwijderd en nieuwe stukken in gelast, dit koste mij niets alleen in ruil daarvoor moet ik zijn Datsun 100A poetsen en dat was een goed voorstel en 11 Juni ga ik deze poetsen.
De Starlet was zowel van binnen als van buiten erg uitgeleeft.
De stoelen en banken heb ik gereinigd met de extractor icm APC+ (oranje).
Eerst had ik het wel goed voorbehandeld met de groene APC 1:4.
De vloermatten waren zo slecht dat ik op de lokale sloperij nog een nette heb gevonden alleen in de zwarte kleur ipv blauw.
Kunststof delen allemaal gereinigd met de groene APC 1:4.
Daarna al het kunststof behandeld met de PB natural look.
Binnenzijde ramen gereinigd met de Meg. Glass cleaner.
Het lakwerk was in zodanige staat dat de gemiddelde stoeptegel harder glimde als de lak van de Starlet.
Eerst heb ik met Tsunami69 gevraagd hoe ik met een Rotary aan de slag moest gaan.
Pro900 had ik al bijna een jaar thuis liggen maar nog nooit gebruikt en dit was nu het moment.
Tsunami69 had nog even met een lakdikte meter alles langs geweest en zo kwam hij met tips hoe aan de slag te gaan, natuurlijk bedankt voor jouw tips Tsunami69 en je had gelijk wat betreft de uitdrukking "Vaak bi-j te bange"
Hieronder hoe ik de Starlet heb behandeld aan de buitenzijde.
Als eerste toen we de auto bij huis hadden hebben we de auto gewassen met een proffesionele vloerreiniger.
Vorige week vrijdag de auto gefoamd en gewassen.
Daarna de auto gekleid met de klei van PB met de DJ BTBS.
Wederom de auto weer gewassen.
Ruiten gereinigd met de Meg. Glascleaner en vervolgens de Rainclear van Pro Visionaangebracht.
Zaterdagmorgen de auto afgeplakt.
De eerste stap met de Pro900 was aangebroken en kwam uit op de oranje pad (cf.4) met de PB SSR 2.5 op stand 4 en na het testen uiteindelijk op de hoogste stand (6) de gehele auto gedaan.
Stap twee met de witte pad (cf. 2) en de PB SSR 1 op stand 4.
Toen met de DAP900 de PB-EXP aangebracht met zwarte pad (cf. 0)en ongeveer 3 kwartier laten zitten en in die tijd mooi koffie gedronken en een peukie gerookt.
Laatste stap met de DAP de Collinite 845 aangebracht met rode pad (cf. 0) en dit ook na ongeveer een 3 kwartier uitgpoetst.
Trims en bumper met de Black Wow behandeld en deze moeten nog een keer omdat het grauw/grijs weer terug keert, en ja ik heb goed opgepast omdat er siliconen inzitten.
Banden behandeld met Wolfgang.
Hieronder de foto's.
Thanks for watching.
Deze werd toen aangeboden met kapotte motor.
Het probleem was dat de poelie van de oliepomp eraf was gelopen en deze zit achter de distributieriem.
Nadat meerdere mensen me hadden gezegd dat de 1.0 min of meer onverwoestbaar was had ik een nieuwe poelie aangeschaft en de riem er op gegooid om te zien of de motor nog liep.
En ja hoor deze liep als een naaimachine.
Dus toen besloten de auto weer in rijdende en toonbare staat terug te brengen.
In totaal heb ik met mijn oom 4 plekken roest verwijderd en nieuwe stukken in gelast, dit koste mij niets alleen in ruil daarvoor moet ik zijn Datsun 100A poetsen en dat was een goed voorstel en 11 Juni ga ik deze poetsen.
De Starlet was zowel van binnen als van buiten erg uitgeleeft.
De stoelen en banken heb ik gereinigd met de extractor icm APC+ (oranje).
Eerst had ik het wel goed voorbehandeld met de groene APC 1:4.
De vloermatten waren zo slecht dat ik op de lokale sloperij nog een nette heb gevonden alleen in de zwarte kleur ipv blauw.
Kunststof delen allemaal gereinigd met de groene APC 1:4.
Daarna al het kunststof behandeld met de PB natural look.
Binnenzijde ramen gereinigd met de Meg. Glass cleaner.
Het lakwerk was in zodanige staat dat de gemiddelde stoeptegel harder glimde als de lak van de Starlet.
Eerst heb ik met Tsunami69 gevraagd hoe ik met een Rotary aan de slag moest gaan.
Pro900 had ik al bijna een jaar thuis liggen maar nog nooit gebruikt en dit was nu het moment.
Tsunami69 had nog even met een lakdikte meter alles langs geweest en zo kwam hij met tips hoe aan de slag te gaan, natuurlijk bedankt voor jouw tips Tsunami69 en je had gelijk wat betreft de uitdrukking "Vaak bi-j te bange"
Hieronder hoe ik de Starlet heb behandeld aan de buitenzijde.
Als eerste toen we de auto bij huis hadden hebben we de auto gewassen met een proffesionele vloerreiniger.
Vorige week vrijdag de auto gefoamd en gewassen.
Daarna de auto gekleid met de klei van PB met de DJ BTBS.
Wederom de auto weer gewassen.
Ruiten gereinigd met de Meg. Glascleaner en vervolgens de Rainclear van Pro Visionaangebracht.
Zaterdagmorgen de auto afgeplakt.
De eerste stap met de Pro900 was aangebroken en kwam uit op de oranje pad (cf.4) met de PB SSR 2.5 op stand 4 en na het testen uiteindelijk op de hoogste stand (6) de gehele auto gedaan.
Stap twee met de witte pad (cf. 2) en de PB SSR 1 op stand 4.
Toen met de DAP900 de PB-EXP aangebracht met zwarte pad (cf. 0)en ongeveer 3 kwartier laten zitten en in die tijd mooi koffie gedronken en een peukie gerookt.
Laatste stap met de DAP de Collinite 845 aangebracht met rode pad (cf. 0) en dit ook na ongeveer een 3 kwartier uitgpoetst.
Trims en bumper met de Black Wow behandeld en deze moeten nog een keer omdat het grauw/grijs weer terug keert, en ja ik heb goed opgepast omdat er siliconen inzitten.
Banden behandeld met Wolfgang.
Hieronder de foto's.
Thanks for watching.