• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starlet 1.0 DX gered.

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
In September had ik in de eerste instantie een Toyota Starlet 1.0 DL van 1986 gekocht voor onderdelen.
Deze werd toen aangeboden met kapotte motor.
Het probleem was dat de poelie van de oliepomp eraf was gelopen en deze zit achter de distributieriem.
Nadat meerdere mensen me hadden gezegd dat de 1.0 min of meer onverwoestbaar was had ik een nieuwe poelie aangeschaft en de riem er op gegooid om te zien of de motor nog liep.
En ja hoor deze liep als een naaimachine.
Dus toen besloten de auto weer in rijdende en toonbare staat terug te brengen.
In totaal heb ik met mijn oom 4 plekken roest verwijderd en nieuwe stukken in gelast, dit koste mij niets alleen in ruil daarvoor moet ik zijn Datsun 100A poetsen en dat was een goed voorstel en 11 Juni ga ik deze poetsen.
De Starlet was zowel van binnen als van buiten erg uitgeleeft.

De stoelen en banken heb ik gereinigd met de extractor icm APC+ (oranje).
Eerst had ik het wel goed voorbehandeld met de groene APC 1:4.
De vloermatten waren zo slecht dat ik op de lokale sloperij nog een nette heb gevonden alleen in de zwarte kleur ipv blauw.
Kunststof delen allemaal gereinigd met de groene APC 1:4.
Daarna al het kunststof behandeld met de PB natural look.
Binnenzijde ramen gereinigd met de Meg. Glass cleaner.

Het lakwerk was in zodanige staat dat de gemiddelde stoeptegel harder glimde als de lak van de Starlet.
Eerst heb ik met Tsunami69 gevraagd hoe ik met een Rotary aan de slag moest gaan.
Pro900 had ik al bijna een jaar thuis liggen maar nog nooit gebruikt en dit was nu het moment.
Tsunami69 had nog even met een lakdikte meter alles langs geweest en zo kwam hij met tips hoe aan de slag te gaan, natuurlijk bedankt voor jouw tips Tsunami69 en je had gelijk wat betreft de uitdrukking "Vaak bi-j te bange"

Hieronder hoe ik de Starlet heb behandeld aan de buitenzijde.
Als eerste toen we de auto bij huis hadden hebben we de auto gewassen met een proffesionele vloerreiniger.

Vorige week vrijdag de auto gefoamd en gewassen.
Daarna de auto gekleid met de klei van PB met de DJ BTBS.
Wederom de auto weer gewassen.
Ruiten gereinigd met de Meg. Glascleaner en vervolgens de Rainclear van Pro Visionaangebracht.

Zaterdagmorgen de auto afgeplakt.
De eerste stap met de Pro900 was aangebroken en kwam uit op de oranje pad (cf.4) met de PB SSR 2.5 op stand 4 en na het testen uiteindelijk op de hoogste stand (6) de gehele auto gedaan.
Stap twee met de witte pad (cf. 2) en de PB SSR 1 op stand 4.
Toen met de DAP900 de PB-EXP aangebracht met zwarte pad (cf. 0)en ongeveer 3 kwartier laten zitten en in die tijd mooi koffie gedronken en een peukie gerookt.
Laatste stap met de DAP de Collinite 845 aangebracht met rode pad (cf. 0) en dit ook na ongeveer een 3 kwartier uitgpoetst.

Trims en bumper met de Black Wow behandeld en deze moeten nog een keer omdat het grauw/grijs weer terug keert, en ja ik heb goed opgepast omdat er siliconen inzitten.
Banden behandeld met Wolfgang.

Hieronder de foto's.

DSC08654.webp

DSC08655.webp

DSC08656.webp

IMG_0196.webp

IMG_9518.webp

IMG_9522.webp

IMG_9524.webp

IMG_9544.webp

IMG_9543.webp

IMG_9595.webp

IMG_9599.webp

IMG_9600.webp

IMG_9602.webp

IMG_9712.webp

IMG_9794.webp

IMG_9801.webp

IMG_9805.webp

IMG_9804.webp

IMG_9807.webp

IMG_9815.webp

IMG_9817.webp

IMG_9818.webp

IMG_9820.webp

IMG_9821.webp

IMG_9822.webp

IMG_9825.webp

IMG_9831.webp

IMG_9832.webp

Thanks for watching.

Erg leuk om te lezen dat de auto gered kon worden met een nieuwe riem en poelie! De wagen is ook erg mooi opgeknapt. Interieur ziet er weer toppie uit zeg, mooi die 50/50 foto, was wel erg goor zeg!

Erg mooie foto's trouwens :eyes

Beankt hoor, die 50/50 foto schoot me te binnen toen ik een helft had gedaan en er wel wat van schrok hoe zo'n verschil er te zien was.

Erg leuk gedaan en inderdaad bijzonder dat deze gered is.
Ben ook erg benieuwd naar die Capri, dus daar ga ik nu naar kijken, want die staat in mijn volgende tab-blad.

Gaaf autootje zeg en mooi opgeknapt! Onverwoestbaar die Starlets volgens mij. Mijn zus kocht er één voor 1.000 Euro toen ze net d'r rijbewijs had. Heeft er in 3 jaar nog een flinke deuk in gereden en daarna verkocht voor 1.000 Euro :-b

mooi werk weer hoor en het resultaat vind ik echt super. Die Starlet kan er weer jaren tegenaan. prachtig.

Wat gaaaf!
Waarom? Dit was mn eerste auto in 1997, precies deze kleur!
Met een 1.3 motor, onverwoestbaar! 4 versnellingen.
Ik reed er veel mee over de snelweg.....was net alsof je op een opgevoerde stofzuiger zat! Whahahaha.

Super om dit weer eens te zien!

Onverwoestbare wagen, deze Starlet.

Beter is er van Toyota niet te koop. Ik heb zelf een P8 gehad, 1 model na deze (de P7).

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hij blinkt weer prachtig, en je zult er in deze staat nog veel plezier aan beleven!
(De mijne rijdt nog steeds rond, een maat van me heeft hem en we gaan 'm de 17e poetsen.
Hij wordt in oktober 20 en heeft zijn eerste uitlaat nog!!

Foto's volgen allicht!

Bedankt allemaal.

De rode Capri is hier al eens geshowed Zie hier het verslag.

Rond de vakantie verschijnt die nog een keer want dat gaan we deze behandelen met de Rotary.

De foto van Ruttie85 is wel leuk want de velgen die onder deze Starlet zitten heb ik ook onder de andere Starlet zitten die wij inmiddels al ruim 11 jaar hebben.

Zie hieronder de foto van de blauwe Starlet met deze velgen eronder, zijn trouwens gepoeder coat bij velgenalsnieuw.nl

04122010374.webp

Die blauwe verkeert in nieuwstaat man!! (nu die grijze ook, maar deze nog meer).
Het zijn inderdaad dezelfde velgen.

En dan te bedenken dat die auto net zo oud is als ik.. (mijn bouwjaar is januari '85.)

Ik las in een advertentie dat die dingen te verzekeren zijn onder oldtimerverzekering voor 58 euro per jaar!

Ik heb mijn P8 destijds (anderhalf jaar geleden) aan een vriend verkocht dus en rijd nu met een Yaris T-Sport
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mooie auto en ik geniet ervan, maar je eerste auto, de Starlet dus, roept toch de meeste gevoelens op.
ZO worden auto's echt niet meer gemaakt.

Knap werk! Lijkt wel een aflevering van Wheeler Dealers maar dan serieus.....

En die parkeermeter op die eerste foto's :lol

Ik heb beide Starlets in de oldtimer verzekering.
De grijze gaat tzt vertrekken als ik een opvolger heb gevonden voor mijn Mazda 6 die inmiddels in Polen te koop staat.

De blauwe houden we gewoon en ben met deze tussendoor ook bezig om het interieur van een SXL over te bouwen.
SXL was de luxe uitvoering van de Starlet destijds.
Simpel gezegd wordt het blauwe interieur vervangen door Zwart.

Waarom blijft die reclame van "die Starlet' toch door m'n hoofd schieten?!

Nieuwe auto?! WOW, cassettedeck!!

Compleet wasprgramma? Voor die Starlet?

Geweldige reclame!

Owja, en bovenstaande ziet er fraai uit