• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starlet - 50 shades of red

MichelRS

Detailing trainee
9 nov 2016
6
45
42
Zonnige Zuiden
Hoi,

Ik heb een mooi projectje voor de deur staan waar ik naar hartelust op kan oefenen.
Het is een '98 Starlet (single stage rood) die wel de nodige TLC kan gebruiken.
Ik heb nog nooit machinaal gepoetst en/of gedetailed en wil gebruik maken van de volgende producten ;

Wassen :

California Gold Car Wash
2x 19ltr emmer & grit guards
Monello Wash Mitt & Gyeon Q2M Smoothie
Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

Kleien :

Monello Dolce Verde klei set

Polijsten :

DAP EVO Monello Raffini Evolution Pack
Ik heb geen idee hoeveel pads ik moet gebruiken dus heb van zowel de 4" als de 5,5" elk 2st besteld (geel oranje wit).
Is dat voldoende ?

Voeden :

Poorboys Black Hole glaze
Del Ufo XL Foam Applicator

Wax :

Autoglym Ultra High Definition Wax Kit

Overig :

Monello Non-Ferro Spray en navulling bundel
Four Finger Wool Wheel Mitt
Meguiars All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml + spuitfles
Interieurborstel paardenhaar
Extra doeken (Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm)

Nou, aardige lijst dacht ik zo. Mis ik nog iets ?

De auto in kwestie ;

51147362137_bed860d3ec_c.jpg
Untitled by Michel, on Flickr

51148264828_1d35815af7_c.jpg
Untitled by Michel, on Flickr

51148818234_7329d16a0f_c.jpg
Untitled by Michel, on Flickr
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Tja, wat weersinvloeden al niet kunnen doen in een kleine 5 jaar tijd op single stage lak: in de introductiepost stond die Starlet er heel wat rooskleuriger bij!

Als je met de DAP het gewenste resultaat behaald hebt, hoef je daarna de Black Hole Glaze niet te gebruiken: je hebt dan immers een schone, swirl-vrije lak.
Wat ik nog mis in je "collectie" zijn doeken om de wax uit te buffen. Daarvoor zou je de Monello Peluche Verde kunnen nemen (trio-pack).
Als jou intentie was om de Piazza's daarvoor te gebruiken: niet doen.
 
Oef, dat wordt een leuk klusje! :p

+1 voor het achterwege laten van een glaze als het polijstwerk goed is. Echter zou ik wel een stukje glazen en checken hoe-of-wat het voor je doet.
Ik weet niet hoe de lak er aan toe is, maar je kan ook de auto eerst eens flink in de glaze zetten vóór het polijsten, zodat de lak wat zachter wordt. ;)

Welke polijst-combi je nodig hebt, dat zal je moeten testen middels een testspot. Je hebt van elke kleur pad er maar één nodig, mits je deze regelmatig schoonmaakt. Zeker bij een lak zonder clear coat ga je erg regelmatig schoonmaken, want de pad loopt vol met lak/vuil.
 
Zo, wát een lekkere klus :) Succes. Rood verkrijt heel snel, dat zie je duidelijk maar als je dat netjes polijst is de genoegdoening ook enorm.
Volgens mij heb je het meeste wel, alleen als ik naar je velgen kijk ga je dat met wat APC niet redden, daarvoor zou je rustig eens kunnen kijken naar een 'echte' velgenreiniger.
 
Oeh, dit gaat een leuke worden! Van dof roze naar mooi rood. Zoals aangegeven goed je pad schoon maken na een hit en genieten van de lak die onder je pad zal opleven!
 
  • Leuk
Reactions: bros
Dat is een mooie klus! Ik zou wel glaze gebruiken na het polijsten, zeker deze lak heeft dat nodig.Ik zou je pad na elk paneel even schoonmaken want je schrikt hoeveel zooi eraf komt.... Heb zelf een P8 uit 1992, op sommige plekken wordt de lak zo dun... Maar je hebt wel een mooi resultaat hoor na een dagje zwoegen. Plaats je wat na foto's?;)
 
Goeie opmerking hierboven ^ aangaande de hoeveelheid residu die van een uni lak af komt. Ik had het recent ook met een oudere Volvo.
Misschien moet je er aan gaan denken om in plaats van foampads juist microvezel pads te gebruiken. Ik ga dat in ieder geval zelf wél doen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Bedankt voor de tips dusver ! Alles is besteld dus ik hoef me niet te vervelen zodra het binnen is.
Zal zeker de resultaten hier posten.