• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starten met onderhoud nieuwe lak

Kiwiwikki

Detailing rookie
11 jul 2015
3
0
Wij hebben onze oldtimer recent gespoten. Nu zit er wat vuil onder/ in de laklaag. Wij zijn onervaren. Wie wil ons tips geven? Hoe te starten met het verwijderen van dit 'vuil'? En hoe verder met het onderhoud? Alvast bedankt.

Het zou al veel helpen als je beschrijft wat je gedaan hebt
Vanaf kaal metaal beginnen .....

en ook ...

Wel of geen dekkende blanke lak laag ?
Wat voor type lak

Vrijwel helemaal kaalgeschuurd (en uitgedeukt). Daar waar het echt niet anders kon is het behandeld met roestwerend middel. Volledig in de grondverf gezet. Uiteindelijk bij een professionele spuiterij in originele kleuren in de lak gezet. Geeft dit voldoende info. Ik heb ook foto's bijgevoegd.

conv_2324.webp
conv_2326.webp
conv_2327.webp
conv_2328.webp
conv_2330.webp
conv_2331.webp

Bijlagen

• conv_2321.webp
    conv_2321.webp
    51 KB · Weergaven: 101
  • conv_2322.webp
    conv_2322.webp
    30 KB · Weergaven: 108
  • conv_2323.webp
    conv_2323.webp
    73,3 KB · Weergaven: 116
  • conv_2325.webp
    conv_2325.webp
    95,1 KB · Weergaven: 114
  • conv_2329.webp
    conv_2329.webp
    121,3 KB · Weergaven: 74
mooiste is als je een foto van dichtbij maakt, en ook eentje val vol in de zon. dan weet je of de spuiter het goed gedaan heeft. en of het ook verontreiniging is.

RedCat;n425992 zei:
..... en ook ...

Wel of geen dekkende blanke lak laag ?
Wat voor type lak

Heb je een idee waar de vervuiling zit ?
Zoals gezegd, in beide gevallen zou ik het met de spuiter bespreken
Een professionele spuiter hoort de grondlaag ook eerst te beoordelen
Ook (of misschien juist) als je die er zelf op hebt gezet

Het is zo minimaal dat het niet lukt om er detailfoto's van te maken. Volgens de taxateur (die recent is geweest) kwestie van polijsten. En volgens hem is deze mate van vervuiling niet te voorkomen. Deskundig en goed gespoten volgens hem. Mijn vraag is waarmee nu het beste aan de slag te gaan?

Kiwiwikki second opinion gevraagd ergens neem ik aan? Ik heb al genoeg vers gespoten auto's gezien maar nog geen 1 waarvan de eigenaar zei "ik moet alleen nog ff de vervuiling wegpolijsten".
Om wat voor type laklaag gaat het?
Wel of geen Blanke laklaag?