• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterset als cadeau, tips?

Koen88

Detailing rookie
5 sep 2011
15
0
Hey allemaal,

Om maar direct ter zake te komen:
We hebben met onze vriendengroep wat geld ingezameld om voor een van onze vrienden een starterspoetsset te kopen (voor zijn verjaardag). Nu is het budget wel wat beperkt, vandaar dat ik om wat tips vraag.

Het budget is +/- € 90,-

Iemand advies wat we hiervoor het beste kunnen kopen, zodat hij het stappenplan toch aardig uit kan voeren?

Towels zijn niet nodig, autoshampoo is ook niet nodig (heb ik zat van staan).

Alvast bedankt allemaal.

Groetjes,

Koen
 
Leuk dat je iemand blij gaat maken. Ik zou deze stappenlijst aanhouden:
https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

En dan kiezen voor een klei set (van mothers), een cleaner of all-in-one (Carlack NSC, Autoglym Super Resin Polish) en daarboven op een leuke wax of sealant (of beiden als budget het toelaat, 1000 keuzes trouwens dus kies iets waar je denkt waar hij als beginner goed mee overweg kan). Hierna Trim restorer voor de banden/rubbers/trims, Natural Look voor het interieur en je komt al een heel eind.

Vergeet verder niet pads voor de producten, goede washmitt en misschien een droogdoek of mf doek extra...
 
Hallo ,

zeker S&W in het setje opnemen..........(en 1/1 verdunnen , komt ie langer toe :-" )

een delirium?

emmers??

1 goede washmitt en bvb 2 goedkope(setjes) , bij ons in carrefour : 2euro voor een setje;1 mf handschoen en 2 mf-doekjes(voor de velgen)

exp van poorboys?



ik denk dat je al ver komt met in totaal :

shampoo(heb je al) en emmers of als het bouwemmers mogen zijn , die kosten heel weinig en zijn ook voldoende groot(enkel de kleur is tegen)

kleiset , OF maak bvb 1 liter lube zelf af(bvb citrus bling 1/16 of dodo 1/10 en doe er bvb 2 kleiblokjes bij à 8 euro/stuk of van 6 euro??
(= goedkoper dan die "set" :-" )

een glaze zou ik niet nemen om te beginnen , er is al goed resultaat te behalen door te kleien en enkel een sealant of wax(exp of als er net iemand die pot van mothers heeft gekocht en hem wil afstaan(sorry , maar die wax is echt goed hoor!!, ik krijg straks weer naar m'n kl"ten
dat ik "weer" voor mothers ga :ja )

S& W , kan je desnoods ook zelf 1/1maken en in een sprayfles doen , is ook weer iets goedkoper dan een nieuwe volle fles(ik denk maar aan het budget)

ez mini ?? ook weer als het budget het toelaat tenminste en als ie velgen heeft natuurlijk

enkele pads(mousse en mf)

een sprayfles met bvb bilberry wheel cleaner (verdunt en gebruiksklaar)


misschien komt het niet zo netjes over , maar als je identieke sprayflessen kan bekomen en mooie stickers er op zal het volgens mij net zo

goed zijn als dat je minder zou kunnen geven en in het geval van de reeds aangemaakte flessen/sprayers kan je volgens mij toch wel een

redelijke set samenstellen.


ik weet niet of je met mijn tips iets bent , maar in ieder geval succes met het "pakket" :-b


Danny
 
Bedankt allen!

Heb net de volgende bestelling geplaatst:

1x California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
1x Ultimate Quick Wax 450ml
1x EZ Detail Mini Brush
2x Microfiber Applicator
1x Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel

Velgenreiniger + Shampoo heb ik hier nog staan;)!

Lijkt met een goeie start voor hem.

Groetjes
 
Zeker een leuk setje!!
Maarrr..... Niets zo belangrijk als een goede droogdoek om je wagen mee af te drogen.
bijv. deze https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907
 
KNOEI 8G zei:
Zeker een leuk setje!!
Maarrr..... Niets zo belangrijk als een goede droogdoek om je wagen mee af te drogen.
bijv. deze https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Waffle_Weave_Drying_Towel_60x90cm_PB-WW_100907

Klopt, wilde er de delirium bij doen, maar dat overschreed helaas net het budget. Deze zal hij dus zelf moeten kopen, maar tot die tijd kan hij de mijne gebruiken;)!