• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterset(je) besteld, Tips/Tricks welkom !!

BigRed92

Detailing addict
2 mei 2018
53
60
31
Emmen
Hallo allemaal,

Na 'vroeger' aan aantal keren handmatig auto's gepoetst te hebben was ik van plan om het poetsen weer langzaam op te pakken. voor het gemak een DAP900 V3 DA (Dual Action) besteld aangezien dit wat makkelijker werkt dan de 'good old handjob'

ik heb nog een oud twingo'tje staan waarop ik het eerst wil proberen, dit om de machine en de producten te leren kennen. ik heb de afgelopen 3 dagen bijna het hele forum doorgegraven en jullie ervaringen allemaal in me op genomen als een spons, hierdoor heb ik mijn keuze in producten gemaakt.

hieronder een screenshot van mijn bestellijst.

b1y8nvd3y.29.11.png


DAP900 V3 Raffini Starterskit.

Ik heb dus gekozen voor de DAP900 V3 Raffini Starterskit.
dit vooral omdat ik veel goede ervaringen lees over de Monello lijn op dit forum.
de verschillende pad's erbij natuurlijk om te proberen wat voor mij de beste combi is.
in eerste instantie hou ik gewoon de producten aan die bij de pad's horen, en als ik er niet uitkom zal ik hier zeker vragen over gaan stellen.


Dolce Verde Klei Set + 100 Gram extra clay.

In eerste instantie wou ik de Meguiars Clay set kopen, echter las ik tussen de recensies dat veel mensen de Monello Dolce Verde Klei Set gelijkwaardig zo niet beter vinden.
Dit word voor mij de 1e keer dat ik klei gebruik... in het begin was ik er wat 'bang' voor maar na veel te hebben gelezen op dit forum kreeg ik wel in de gaten dat het gewoon een kwestie van proberen is.
eventuele 'schade' wat ik aanricht kan ik natuurlijk mooi behandelen met mijn DAP900.
Wish me luck ! :innocent:


Non Ferro - met verbeterde sprayer 500 ML.

Non Ferro, om te beginnen... ik ben er totaal niet bekend mee. met het merk niet, en ik was al helemaal niet op de hoogte van dit product en de werking ervan.

Zelf rij ik een Volkswagen Golf 7 1.6 TDI Highline uit 2013.
De highline velgen wie eronder zitten vind ik persoonlijk echt super, alleen zijn ze heel besmettelijk voor remstof en andere vuiligheid.
Ik was positief verrast over de werking van Non Ferro en heel apart dat het paars kleurt bij aanraking met ijzer en andere vuiligheden.
Ik ben heel benieuwd naar het product en kan niet wachten om het te gebruiken op de Golf.

Soft99 Fusso Coat Dark Wax 12 Months - 200 Gram.

In eerste instantie wilde ik de WaxAddict CandyGloss bestellen.
Ik heb een aantal foto's gezien in het Show Off gedeelte van dit forum.
Niet normaal wat een mooie wetlook deze wax creëert, prachtige diepe glans.
Helaas was dit product uitverkocht op de site en heb ik aan ander alternatief moeten kiezen en kwam ik uit op de Soft99 Fusso Coat.
na vele filmpjes te hebben bekeken op youtube ben je eigelijk al overgehaald om dit product te bestellen. wat een goede beading heeft het. het water lijkt er bijna vanaf te schieten. ben zeer benieuwd naar dit product.

echter heb ik natuurlijk ook gelezen dat het 'vlekken' kan veroorzaken, hier ben ik ietwat bang voor eerlijk gezegd:scream:. Nogmaals zelf rij ik een zwarte Volkswagen Golf 7. na het wassen ben ik keer op keer weer verliefd op de auto maar als deze eenmaal droog is gereden valt het me altijd wat tegen.
Volgens mij heeft de Golf nog nooit een poetsmachine gezien en van de hoeveelheid swirls word je bijna duizeling. Vandaar dat ik dus opzoek was naar een goede wetlook wax met een goede bescherming voor de lak.

Monello Acqua Senza Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm

Bij de complete DAP900 set zitten al een aantal microfiber doeken. evenals bij de Klei set.
deze set droogdoeken extra erbij besteld voor het gemak.

Overige producten.

Verder heb ik de afgelopen week een Tornador aangeschaft.
Al een tijdje was ik zeer geïnteresseerd in dit kleine krachtige apparaatje en dus maar tot aankoop overgegaan, Gelijk maar een compressor aangeschaft wie het aankan de Tornador te laten werken zonder dat ik zou moeten stoppen. De Tornador heeft 237l/min lucht nodig en hiervoor is dus een krachtige compressor nodig. ik heb gekozen voor de Airpress 425/100liter gekozen. deze heeft een aanzuig capaciteit van 425 liter per minuut en heeft een effectieve afgifte van 250l/ml, ruimschoots voldoende dus.

Ik had al eerder aangegeven dat ik nog een Twingo'tje heb staan, deze heb ik aangeschaft voor de verkoop en hier kan ik mij dus mooi op uitleven om wat handiger te worden met de verschillende machine's en producten voordat ik aan mijn eigen Volkswagen Golf begin.

afgelopen week heb ik even wat gespeeld met de Tornador, voor de liefhebbers en geïnteresseerden hierbij wat foto's

fl3gf08.jpg


IMG_1565.jpg


hierbij een foto van de vloerbekleding voordat hij was stofgezogen en aangepakt is met de tornador.
45ejnsnh2me7z.jpg


Nu was het stofgezogen, het linker gedeelte is behandeld met de Tornador, rechts nog niet...
6lw5aef5l9.jpg


Volledig ge-tornador't :innocent::heart_eyes: wat een verschil...
3uurvhy.jpg


Ik denk niet dat ik hoef te melden welk gedeelte bewerkt is.:p
IMG_9074.jpg


hierbij hetzelfde verhaal, links gedaan, rechts nog niet.
7ilqpj.jpg


3nc06o8.jpg


Het verbaast mij serieus wat voor vuil en smerigheid er uit de stoelen komen, De tornador spuit lichte nevel op hoge druk in de stoel, door het snelle ronddraaien van het slangetje in te rode 'tube' krijg je een soort tornado effect (vandaar de naam) wie het vuil eruit opzuigt. de Tornador maak je simpelweg schoon door de 'tube' in een emmer water te doen en het 'gaspedaal' even 1 seconde in te drukken, de tornador reinigt zichzelf hierdoor.
voor mij echt een wereldapparaat. :)

Ook heb ik de Voodoo Child Wash & Wax gekocht. dit is een klein busje shampoo wie je direct op je waterslang aansluit. deze 'foamt' de shampoo op je auto, 3 minuten inwerktijd en afspoelen maar...

best een goed product met een heerlijke geur. werking bevalt me ook, als de auto echt veel vuil heeft werk het natuurlijk niet bijzonder met het vastzittende vuil. maar voor een snelle wasbeurt is het een prima product.

Naamloos.jpg


Ik hoop dat ik zo een beetje een beeld heb geschetst van mijn aankopen en de redenen hiervoor.
Voor vragen, tips, trick's, op of aanmerkingen sta ik altijd open !!
We zijn hier namelijk om te leren. :p
 
Goedenmorgen en welkom hier.

Ik zie een aantal gelijkenissen. Hier staat er een BMW (lekkere Duitse lak) die er straks mooi uit moet zien voor mezelf en een C1 (ook Frans). Deze wagen is van m’n vriendin, kan op geoefend worden en moet er binnenkort uit. Dus eigenlijk ook opknappen voor de verkoop.

Ik ben ook begonnen met een DAP setje met monello producten en daarna pas t forum helemaal lezen (ben al zeker 3 weken bezig en heb nog steeds niet alles gehad).

Dat resulteerde erin dat ik advies kreeg om eerst te wassen met 2 emmers en te kleien. Ook t kleien had ik nog nooit gedaan. Zeker een soort van spanning de eerste keer om met iets (oké, iets andere samenstelling) waarmee je vroeger poppetjes kon fabriceren over je lak te gaan. Maar je voelt gewoon dat t er beter van word. En ik hou de gedachte vast dat als ik t verpruts (swirls enz) ik t later weer goed kan maken met de DAP. Gewoon lekker aan de gang gaan.

Na t advies moest ik dus even na 4 dagen nog een bestelling doen voor emmers, washmitts, wax en nog meer doeken (deze blijk je dus nooit genoeg te hebben). Na een week nog een bestelling met het oog op m’n velgen en t glas en gister maar weer een bestelling gedaan voor het onderhouden van t onderhoudsspul. Wasmiddel voor MF doeken. Dus ff in 3 weken tijd €600,- aan spullen besteld.

Ondertussen ook een 2e hands HD gekocht op marktplaats alleen zat hier weer een plastic slang op en alleen een vuilvrees (niet handig op je lak). Hop! En weer €200,-.

Dan nog wat waterslangspullen in de aanbieding van de praxis en dan kan ik er voorlopig tegenaan. :p

Wat ik bij jou nog mis is t was gedeelte. 2 emmers (of 3 als je er 1 wil voor je wielen), washmitts en droogdoeken (veel is goed!).

Verder ben je al lekker bezig! Mooie uitleg over die tornadodinges.

Have fun!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Al lekker op weg.

Kijk nog even naar:
- emmers met gritguard
- washandschoen
- Velgen borstel/kwast (niet met je washandschoen voor de lak, de velgen doen en omgekeerd).
- Glijmiddel voor je klei
- Doeken, doeken en nog eens doeken.
- Het driepak droogdoeken is overigens bedoeld om je auto te drogen. Wax mee uitbuffen...

Daarnaast zijn er ook nog "uitbreidingen" die later van pas komen zoals bijv. extra pads voor dap en wat handpads etc.
Om een beeld te geven van doeken: De Fusso kan een bitch zijn. Als ik die gebruik, heb ik minstens vijf doeken nodig om uit te buffen. Met kleien, neem ik na ong. 1/4de paneel kleien het oppervlak af. Voorkomt oa. dat claylube tijd krijgt om op te drogen. Ook daarvoor gebruik ik ca. 4 doekies. Dan heb ik het nog niet gehad over ramen, uitlaat, velgen etc. Je ziet, nooit genoeg doeken.

Succes!!
 
Al lekker op weg.

Kijk nog even naar:
- emmers met gritguard
- washandschoen
- Velgen borstel/kwast (niet met je washandschoen voor de lak, de velgen doen en omgekeerd).
- Glijmiddel voor je klei
- Doeken, doeken en nog eens doeken.
- Het driepak droogdoeken is overigens bedoeld om je auto te drogen. Wax mee uitbuffen...

Daarnaast zijn er ook nog "uitbreidingen" die later van pas komen zoals bijv. extra pads voor dap en wat handpads etc.
Om een beeld te geven van doeken: De Fusso kan een bitch zijn. Als ik die gebruik, heb ik minstens vijf doeken nodig om uit te buffen. Met kleien, neem ik na ong. 1/4de paneel kleien het oppervlak af. Voorkomt oa. dat claylube tijd krijgt om op te drogen. Ook daarvoor gebruik ik ca. 4 doekies. Dan heb ik het nog niet gehad over ramen, uitlaat, velgen etc. Je ziet, nooit genoeg doeken.

Succes!!

Super bedankt voor de uitleg !!

Ik had al een beetje in de gaten dat ik nog niet alles heb. Pads voor de DAP moet ik inderdaad nog bij bestellen, echter zit ik te twijfelen over de pads van Chemical Guys, hier lees ik ook vele goede berichten over. Pads van 4” moet ik ook nog hebben voor op de kleine backingplate.

Een emmer met gridguard wil ik morgen even halen bij de locale auto-onderdelen winkel, samen met een velgenborstel.

Lube voor mn clay zit gelukkig bij de set van Monello inbegrepen dus hier gelukkig geen zorgen daarover.

Washandschoenen en ‘normale’ emmers heb ik hier gehaald bij de Action (waar ik overgens de laatste weken bijna meer ben als thuis)
Kwasten wil ik morgen hier ook even halen.

En dan doeken. Inderdaad die kun je nooit genoeg hebben !
Mjjn pakket word morgen geleverd en het is lekker en droog weer morgen. Dus de Twingo is aan de beurt. Kan ik gelijk even kijken wat ik in de praktijk tekort kom en dan zaterdag avond nog maar weer een bestelling plaatsen waarschijnlijk.

Bedankt voor de tips !
 
Goedenmorgen en welkom hier.

Ik zie een aantal gelijkenissen. Hier staat er een BMW (lekkere Duitse lak) die er straks mooi uit moet zien voor mezelf en een C1 (ook Frans). Deze wagen is van m’n vriendin, kan op geoefend worden en moet er binnenkort uit. Dus eigenlijk ook opknappen voor de verkoop.

Ik ben ook begonnen met een DAP setje met monello producten en daarna pas t forum helemaal lezen (ben al zeker 3 weken bezig en heb nog steeds niet alles gehad).

Dat resulteerde erin dat ik advies kreeg om eerst te wassen met 2 emmers en te kleien. Ook t kleien had ik nog nooit gedaan. Zeker een soort van spanning de eerste keer om met iets (oké, iets andere samenstelling) waarmee je vroeger poppetjes kon fabriceren over je lak te gaan. Maar je voelt gewoon dat t er beter van word. En ik hou de gedachte vast dat als ik t verpruts (swirls enz) ik t later weer goed kan maken met de DAP. Gewoon lekker aan de gang gaan.

Na t advies moest ik dus even na 4 dagen nog een bestelling doen voor emmers, washmitts, wax en nog meer doeken (deze blijk je dus nooit genoeg te hebben). Na een week nog een bestelling met het oog op m’n velgen en t glas en gister maar weer een bestelling gedaan voor het onderhouden van t onderhoudsspul. Wasmiddel voor MF doeken. Dus ff in 3 weken tijd €600,- aan spullen besteld.

Ondertussen ook een 2e hands HD gekocht op marktplaats alleen zat hier weer een plastic slang op en alleen een vuilvrees (niet handig op je lak). Hop! En weer €200,-.

Dan nog wat waterslangspullen in de aanbieding van de praxis en dan kan ik er voorlopig tegenaan. :p

Wat ik bij jou nog mis is t was gedeelte. 2 emmers (of 3 als je er 1 wil voor je wielen), washmitts en droogdoeken (veel is goed!).

Verder ben je al lekker bezig! Mooie uitleg over die tornadodinges.

Have fun!

Ja ik weer er alles van, als je eenmaal begint dan komt er geen einde aan aan de bestellingen. Tornador was €130,- compressor €400,- dan moeten er nog slangen en ect bij.

Ben blij dat we gelukkig een hogedruk hebben staan dus die hoef ik niet aan te schaffen.

Na gebruik van de ‘tornadodinges’ was de bekleding nog een klein beetje nat. Er zit een schakelaartje op waarmee je naast water ook gewoon lucht kunt spuiten wie de stoelen en bekleding nagenoeg droog maakt, echter was het nog een beetje ‘klam’.
Hiervoor heb ik dus een Kärcher WD4 alleszuiger gekocht. Dus voor vuil, stof, en water. Deze moet de stoelen wel droogkrijgen.
Na alles te hebben uitgepakt, de handleiding heb opgeborgen en de doos te hebben verscheurt zag ik nog eenzelfde Kärcher WD4 alleszuiger in de kelder staan. Die had ik dus al in mijn bezit zonder het te weten. Beetje dom maarach, heb nu één op reserve staan.

Emmers en washmids had ik bij de Action gehaald. Dat is de laaste weken mijn grote vriend, en ik die van hun.
 
Donders... Je geeft enorm veel uit aan spullen die mooi zijn, maar verre van nodig. Maar dan wel bij de Action de belangrijkere materialen halen...

Ik vind 't geinig. :p
 
Niet overbodig, maar als je veel uitgeeft aan een Compressor/Tornador/Stofzuigers en dan je MF/Emmers bij de Action haalt... Dat vond ik gewoon geinig. ;)

Voor 3-400 had je bijv. ook alleen een Numatic - George kunnen halen en was je klaar geweest. :) (Niet dat je spullen niet goed zijn, integendeel zelfs)

Bespaar niet op je MF en emmers. Goed wassen is niet alleen iets goed schoon krijgen, maar zeker ook de manier waarop. ;) Ook de "geinig voor weinig"-borstels zoals op de foto zijn aardig killer voor je lak/velgen; Krassen behoorlijk in vergelijking met kwaliteits-borstels. (Ik heb ze ook voor velgen die flink vervuild en beschadigd zijn)
 
Niet overbodig, maar als je veel uitgeeft aan een Compressor/Tornador/Stofzuigers en dan je MF/Emmers bij de Action haalt... Dat vond ik gewoon geinig. ;)

Voor 3-400 had je bijv. ook alleen een Numatic - George kunnen halen en was je klaar geweest. :) (Niet dat je spullen niet goed zijn, integendeel zelfs)

Bespaar niet op je MF en emmers. Goed wassen is niet alleen iets goed schoon krijgen, maar zeker ook de manier waarop. ;) Ook de "geinig voor weinig"-borstels zoals op de foto zijn aardig killer voor je lak/velgen; Krassen behoorlijk in vergelijking met kwaliteits-borstels. (Ik heb ze ook voor velgen die flink vervuild en beschadigd zijn)


De borstels zijn alleen voor de velgen, was het enigste wat ze hadden liggen. Het is in ieder geval beter als met m’n washmit.

Inderdaad heb wat dure dingen aangeschaft. Maar dan weet ik wel zeker dat ik goed zit.
Met mijn volgende bestelling zal ik zeker wat meer doeken en washmits bestellen.

Zullen we het maar een beginnersfout noemen ?
 
Op veler verzoek? T was je eigen verzoek voor tips en tools. :p

En ik zie er maar 1?.!.? Waar is je 2e emmer?

Als ik zo je aankopen zie heb ik zomaar t idee dat je meer aan de binnenkant aan de slag wil dan aan de buitenkant?

Hahah heb ook weer gelijk aan,

Nee ik heb gewoon een simpel huis tuin en keuken emmertje als 2e emmer. ze hadden maar 1 emmer staan bij de auto zaak.

Ik wil juist meer aan de buitenkant doen, de gehele binnenkant kan ik met de tornador, wat MF doeken en mn Kärcher alleszuiger doen.

De buitenkant heeft wel m’n preoriteit als ik eerlijk ben.

Morgen komt het pakket en kan ik eindelijk (!) aan de slag.
 
keuken emmertje als 2e emmer.
emoji85.png
ze hadden maar 1 emmer staan bij de auto zaak.

Lekkere autozaak.... hoe kan je nou een auto wassen met 1 emmer?.!.? (Zegt iemand die een maand geleden nog nooit van een 2-emmersysteem had gehoord en z’n auto met volle vertrouwen door de wasstraat duwde...:p)

Ik henzelf gekozen voor halftransparante emmers. Hierbij (gezien op een filmpje) kan je zien hoe vies t water word. Geeft ook gelijk een bevestiging waarom je 2 emmers moet gebruiken en dat t zin heeft gehad dat je je auto gewassen hebt.

Ik ga zelf proberen 1x per week de auto te wassen en elke keer wat extra’s uit te proberen. Zo heb ik al 1 velg behandeld met non-ferro en ben ik aan de gang om hier klei bij te gebruiken. (Vuil zit echt wel heel erg vast). 1 velg maar? Jep, gewoon om uit te proberen of iets wat in mijn hoofd zit ook werkt.

En ook al bij t wassen loop ik tegen dingen aan. Waar ga je je doeken laten als je ze uit de tas haalt om een fles te pakken? (Op de grond is geen optie) hoe maak je de doeken weer schoon na t wassen (heb al MF wasmiddel besteld en als t goed is komt die vandaag binnen) hoe lang ben je er mee bezig om te wassen, hoeveel glijmiddel heb je nodig om te kleien. En als ik dat allemaal een beetje heb verholpen ga ik verder met waxproducten. En later een keer de dap. Maar das nog toekomst :)
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Lekkere autozaak.... hoe kan je nou een auto wassen met 1 emmer?.!.? (Zegt iemand die een maand geleden nog nooit van een 2-emmersysteem had gehoord en z’n auto met volle vertrouwen door de wasstraat duwde

Ja daarom gebruik ik gewoon een simpel emmertje als spoelemmer, ik had tot voor een week gelezen ook nog nooit gehoord hoor van de befaamde 2 emmer methode. Gister eens op het Twingotje uitgeprobeert maar na 2x spoelen snapte ik inderdaad waarom. Wat een vieze zooi komt er van zo’n auto af. Moet er niet aan denken om daarmee te gaan wassen.

Ik was ook een fan van de wasstraat, soms 2/3 keer per week. (Hou van een schone auto)
En dan ook nog 2x per week in de wasbox, natuurlijk zo dom geweest om met die kut borstel lekker de auto te doen.

Voor mij word het gewoon lekker thuis wassen.
De auto in de Soft99 fusso coat zetten en dan hoef ik hem (denk ik) alleen even af te spoelen en blinkt m’n bolide weer als een malle.

Hoop ik....
 
Alleen afspoelen gaat 'm niet worden. :) Dat lukt zelfs bij coatings niet. De traffic film die overblijft moet je daadwerkelijk aanraken, maar laat zich wel makkelijker/veiliger verwijderen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Nou, vandaag maar eens begonnen aan het poetsen van de twingo,
De motorkap was helemaal verschenen, verder zat de auto voor zijn leeftijd goed in de lak.

Ik ben begonnen met de gele pad icm Veloce.
2 hits gedaan en toen zag het er zo uit:

2d22464e72a679561e1ca96cd32d513f.jpg


De kleur van de lak mooi terug gekomen, verschil is zeker goed te zien. De kleinere krasjes waren al zo goed als weg. Ik happy, iedereen happy.

Toen verder gegaan met 1 oranje pad icm Mezzo en 1 hit zwarte pad icm Finale.

Het begon al een beetje schemerig te worden buiten dus snel even een fototje gemaakt:

5a58e1cda188bd73246c8f7761986a27.jpg


Zoals je ziet aardig gehaast aangezien er nog afplaktape op het paneel links voor zit , op de ruitenwisservloeistofsproeiers (leuk voor scrabble trouwens) en op de lucht roostertjes.

Voor de oplettende kijker staat de Soft99 Fusso Coat Wax op het dak. Heb de auto half in de schuur gereden en toen de motorkap in de wax gezet, smeert makkelijk in, let wel.. rechte banen gebruiken, horizontaal en verticaal !!
Het product moest 5-10 min drogen dus tijd voor een sigaret en na de sigaret meteen afgenomen met een Monelli microfiber doek.

Ik moet zeggen dat het me aardig bevalt tot nu toe, de motorkap voelt zo glad als een spiegel en het geeft een mooie glans. Ik heb er na een goed uur wat water op gespoten en de beading is abnormaal, het water springt er nog nèt niet van af !! Helemaal tevreden ermee.


Al met al was ik achteraf iets te laat begonnen en heb ik alleen de motorkap kunnen doen.
Maar voor de 1e keer machinaal poetsen vind ik het resultaat aardig, al zeg ik het zelf...