• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'Starterspakket' met Poorboy's World

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Hallo allemaal,

Voor de twee auto's die ik regelmatig te wassen heb, wil ik een en ander aanschaffen om ze beter te kunnen onderhouden.
Het betreft 2 peugeots, een zilverkleurige 307 (gris aluminium) en een felblauwe 206 (bleu recife). De 307 staat 's nachts altijd binnen, de 206 blijft buiten staan. Beide auto's zijn ongeveer 1.5 jaar oud, en zitten dus nog goed in de lak. Alhoewel de 206 wel wat fijne swirls vertoont, maar dat zie je toch vrij snel op zo'n kleur.

Na mailoverleg met Tim en het nodige speurwerk op de site en het forum, ben ik momenteel tot volgende (uitgebreide) lijstje gekomen. Er zijn nog wat vraagtekens, vandaar dat ik maar heb besloten om hier eens te posten.

Wassen
100542 Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher € 95,00
100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml € 9,98
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml € 16,99
101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large € 9,98

Verwijderen vervuiling op de lak
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr € 23,99
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 9,98
101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm € 5,49

Verwijderen/verminderen (was)krasjes
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99
100980 Lake Country - Orange Light Cutting CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49
Nadien uitpoetsen met ??

Of ipv de SSR1
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml € 17,99
Opbrengen met dezelfde hand pad 100980??
Nadien uitpoetsen met ??


Voeden van de lak / glans geven
100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml € 16,99 (voor de peug. 307)
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99 (voor de peug. 206)
100903 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (matgroen) € 4,99
100981 Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49

Vezegelen lak
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 17,99
100982 Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49
101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm € 5,49

Eventeel nog waxen als laatste stap
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 225gr € 18,99
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr € 18,99
aanbrengen met ?
uitpoetsen met ?



Een aantal zaken die mij nog niet duidelijk zijn:
* Welke doeken en pads, zie bovenstaand
* Zit er een dermate verschil tussen de black hole en de white diamond dat ik voor beide auto's een aparte fles moet nemen?
* Idem voor de natty's naturel en natty's blue
* Is voor deze relatief jonge lakken de SSR1 al nodig, of zou de professional polish voldoen?


Uiteraard wil ik de auto's zo goed mogelijk onderhouden, zeker de 206 omdat die waarschijnlijk langer in bezit zal blijven dan de 307, maar ik ben niet (nog niet?) een perfectionist die het allerbeste resultaat nastreeft. Bovendien zal ik er ook niet altijd tijd voor hebben. Maar ik heb ondertussen wel al begrepen dat, wil je het goed doen, al deze stappen van kleien, voeden etc wel essentieel zijn voor een goed resultaat. (Voor ik me er in ging verdiepen dacht ik nog: ff wassen, waxen en klaar!)

De reden waarom ik bij de Poorboy's producten aan het rondneuzen ben, is omdat deze in de zon gebruikt mogen worden. Aangezien de garage te klein is rondom de auto te kunnen werken, en ik geen carport heb, is dat wel vrij belangrijk voor me.
Mocht er iemand een ander product kunnen aanbevelen, dan verneem ik het graag.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
tip: neem de 69 euro foamkit voor Karcher... heb ik ook, en werkt echt super!
Al vele auto's mee gedaan.
Die 25 euro besparing steek je maar mooi in wat anders
 
Mijn mening:

Wassen
100542 Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher € 95,00
100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml € 9,98
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml € 16,99
101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large € 9,98 misschien een Bone als een spons meer jouw ding is?

Verwijderen vervuiling op de lak
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr € 23,99
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 9,98
101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm € 5,49 Ik zou een mega mega plush nemen omdat de doek nogal wat vocht op moet nemen bij het kleien een DMT is daar te klein voor

Verwijderen/verminderen (was)krasjes
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99
100980 Lake Country - Orange Light Cutting CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49
Nadien uitpoetsen met ?? 101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm

Of ipv de SSR1
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml € 17,99
Opbrengen met dezelfde hand pad 100980?? Ik zou de prof polish ipv de SSR nemen met een witte en oranje pad zo kan je nabehandelen indien nodig of minder grof gaan indien nodig.Kan je later altijd nog de SSR25 nemen als dit niet voldoende is
Nadien uitpoetsen met ??101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm

Voeden van de lak / glans geven
100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml € 16,99 (voor de peug. 307)
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99 (voor de peug. 206)
100903 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (matgroen) € 4,99 Zou absoluut Poorboys World - Mega Plush - Geel of koraal- 39x39cm nemen. Dit is een belangrijke stap en de worktowel vind IK meer voor deurranden e.d.
100981 Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49 Misschien een geel padje om de kosten te drukken gezien je lijst. Met de voedende polish verwijder je geen lak meer en is een polishing pad dus niet nodig. Anders een rode hand pad.

Vezegelen lak
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 17,99
100982 Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49
101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm € 5,49 Ook hier zou IK een deluxe towel nemen omdat dit de laatste stap is is hier de meest luxe doek het meest geschikt voor. Ook de satijnen randjes zijn veel zachter dan die zonder.

Eventeel nog waxen als laatste stap
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 225gr € 18,99 Ik zou alleen deze nemen, die doet het ook gewoon goed op de andere Peug. Kan je later altijd nog beslissen of je de Blue wilt of misschien een een andere wax (Dodo?) proberen.
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr € 18,99
aanbrengen met ? hi-tech pad of rode pad
uitpoetsen met ? wedereom een deluxe mega towel, houdt groen voor cleanen, geel voor polish en koraal voor wax bv.
 
@tinus: ik zie nergens op de carclean site een foamkit voor €69. Gisterenavond eigenlijk al niet, maar dacht dat ik wellicht niet goed keek. Na een nachtje slapen (en dromen over auto's poetsen) zie ik diegene die jij bedoelt nog steeds niet staan....

@dibbuz: bedankt voor je uitgebreide antwoord, een erg nuttige en leerzame aanvulling op het lijstje voor een beginneling zoals mij.
Zou je mij ook nog kunnen voorzien van de artikelnummers van de genoemde pads? Die gele en rode hand pads die je voorstelt zie ik namelijk zo 123 niet op de site.
 
Ik denk dat het hier over die foam padjes van carclean gaat die ronde..;)

Die staan idd niet in de webshop.
 
Nu ik heb teruggelezen zie ik het idd. Met geel wordt een applicator pad bedoeld en met rood de rode CSS van LC.
 
Die zijn nu op, zodra ze er weer zijn(geloof binnen 1 a 2 weken) staan ze er weer op!
 
Aangezien ik zeer waarschijnlijk toch niet zoveel tijd kan/wil spenderen aan beide auto's, ga ik het over een andere boeg gooien. Tijdens het googlen naar een tijdbesparend onderhoud naar de auto, kwam ik terecht bij Glansprotector. Tot mijn verrassing heeft Carclean dit ook in het assortiment, dus dat is helemaal mooi.

Mijn bestellijstje ziet er nu als volgt uit:

Wassen
100542 Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher € 95,00
100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml € 9,98
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml € 16,99
101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large € 9,98

Verwijderen vervuiling op de lak
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr € 23,99
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 9,98
101029 Poorboys World - Mega Mega Plush - Groen - 40x68cm € 7,49

Polish
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml € 17,99
100981 Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator € 4,49
101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm € 5,49

Glansprotector
100558 GlansProtector kit - 750ml € 25,95
100976 'The Bone' Spons € 9,98

Helaas heb ik nog niet zo veel reviews over de Glansprotector kunnen vinden, ik hoopt dat het product waar maakt wat ze allemaal erover beweren.

Groeten,

Werner.
 
Na wat gelezen te hebben over de Glansprotector kit ben ik heel benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Het klinkt allemaal veelbelovend!
Hopelijk kun je er een review over posten.
 
Werner zei:
@tinus: ik zie nergens op de carclean site een foamkit voor €69.

shit ja, hij is er niet meer! Nu alleen nog de HeavyDuty versie zo te zien. TIM!!!!! Wij willen de 69 euro schuimkit terug!! :party:
 
Wat bedoel je met niet veel tijd? Ik kan mijn auto wassen & waxen in 1.5 uur en ik ben wat kritischer dan de meeste mensen dus het kan waarschijnlijk nog wat sneller.
Met de juiste producten en techniek is het echt zo vervelend niet meer.
 
@Dibbuz: zoals ik het begrepen heb, kan je voor een volledige uitvoering van het stappenplan gemakkelijk wel een dag uittrekken. Daarvoor kan en wil ik de tijd niet voor vrijmaken, heb nog andere dingen te doen dan auto's poetsen in mijn vrije tijd.
Ik hoop dat ik een mooi compromis heb gevonden met de Glansprotector. Bovendien spreekt het mij ook erg aan dat dit product UV-bestendig is, of tenminste toch veel meer dan wax.
1.5 uur is zeker snel te noemen, dat ben ik nu ook al kwijt wanneer ik mijn 307 doe (velgen wassen, auto wassen met shampoo, lak droogzemen en als laatste de ramen nogmaals wassen en zemen met speciale reiniger).

@JohnY: de bestelling is geplaatst, zodra ik de spullen binnen heb én het een beetje fatsoenlijk weer is, ga ik er mee aan de slag. Ik zal zeker een review posten over de glansprotector.
 
Toen het goedje net op de markt was, heb ik de Glansprotector wel eens geprobeerd.
Snel effect - duidelijk glans en beading - maar dit effect is ook snel weer verdwenen...
Je kunt beter een goede shampoo met wax kopen, zoals:

bodywash.jpg


Zelf gebruik ik:

100713.jpg


Maar dan staat de auto al goed in de was. Na het wassen nog even nawrijven met:

101019.jpg
 
Inderdaad, een grote poetsbeurt voor de auto gebeurd meestal 2 maal per jaar (kleien, cleanen, voeden, etc, etc.), en daar ben je even mee bezig. Maar het bijhouden duurt echt niet lang. Goede shampoo gebruiken en dito washmitt en droogdoek, daarna auto nalopen met een detailerspray. Zo blijf je toch lang genieten van de glans en bescherming en het hoeft echt niet langer dan een uur a anderhalf uur te duren. Af en toe een waxlaagje er op en je kunt weer een paar maanden vooruit.
 
HansA8 zei:
Toen het goedje net op de markt was, heb ik de Glansprotector wel eens geprobeerd.
Snel effect - duidelijk glans en beading - maar dit effect is ook snel weer verdwenen...

Een en ander zal ook sterk afhankelijk zijn van hoeveel km's je rijdt denk ik. In ieder geval is de set besteld, we zullen wel zien of het bevalt of niet. Indien niet, dan kan ik altijd nog overschakelen naar wat anders.
 
Werner zei:
Een en ander zal ook sterk afhankelijk zijn van hoeveel km's je rijdt denk ik. In ieder geval is de set besteld, we zullen wel zien of het bevalt of niet. Indien niet, dan kan ik altijd nog overschakelen naar wat anders.

Natuurlijk, da's ook de pret van 'cardetailing'; je probeert wat nieuws, doet ervaring op op een forum en via tips van anderen, leest over nieuwe producten, bestelt weer wat en bent lekker bezig met je autootje. Ik heb ook al meerdere producten uitgetest, was hier en daar enthousiast over, heb het na het ontdekken van wat beters weggegeven aan familie (of gewoon in de grijze container gekwakt...) en blijf op zoek naar verbeteringen. Dit wel 'relativerend' en binnen de grenzen van m'n financiën. $$)