• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterspakket

DriesS

Detailing rookie
1 jun 2016
9
5
35
Ik ben al een paar dagen de website van Wax-IT en Carclean.com aan het afschuimen en heb al meermaals een winkelmandje vol spullen gevuld maar telkens twijfel ik of het de goede producten zijn voor wat ik wil doen. Ik wil vooral het interieur goed reinigen vermits ik op de deuren nogal wat modderstrepen van schoenen die er moeilijk uitgaan. Ook in mijn stoffen zetels zijn er wat kringen van regen die er moeilijk uitgaan.

Voor het interieur ben ik dus op zoek naar :
- Een goede reiniger voor mijn stoffen zetels (Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml)
- Een goede reiniger voor het dashboard en deuren (Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml)
- Een goede reiniger voor het glas (Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml)
- Goede microvezel doeken (Soft Interior Cloth)

Daarnaast zou ik graag het exterieur een goede wasbeurt geven en heb het volgende nodig:
- Goede washmitt
- Een degelijke shampoo (DODO JUICE - BORN TO BE MILD SHAMPOO - 250ML)
- Een droogdoek (Auto Finesse Aqua Deluxe Towel)
- Een kleikit (others Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System)
- Een waxkit (Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step Light Colors')
- Enkele microvezel doeken

Ik heb zelf een gewone hogedrukreiniger zonder foamlans. Ook de wax of sealant aanbrengen zal manueel gebeuren.

Kan iemand mij wat raad geven en zeggen of de gekozen producten goed genoeg zijn om mee te beginnen?

Het is voor mijn bmw e90, kleur metallic.

Lijken mij opzich goede artikelen. Heb geen ervaring met Autoglym Interieur Shampoo maar je zou ook een goede A.P.C. kunne bestellen. Doet in principe hetzelfde. Ik mis alleen wel een borstel of kwast om de bekleding mee te agiteren. Auto shampoo en Glas reiniger zijn top producten.

Er zit toch ook al een shampoo in dat kitje van Poorboys?

Misschien dat je hier nog wat dingetjes van kan oppikken :

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/

Hey Dries,

Je wilt dus graag je interieur reinigen, vlekken en kringen, en daarnaast de auto vanbuiten effe soppen.

Voor het interieur ben ik dus op zoek naar :
- Een goede reiniger voor mijn stoffen zetels (
Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml)
- Een goede reiniger voor het dashboard en deuren (
Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml)
- Een goede reiniger voor het glas (
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml)
- Goede microvezel doeken (
Soft Interior Cloth)

Persoonlijk ken ik de Autoglym - Car Interior Shampoo niet. Ik gebruik voor de stoelbekleding en eigenlijk alles in het interieur een APC. (All Purpose Cleaner)
Hiermee krijg ik alles ook schoon en ontvet en dit zelfde spul kan ik voor meer doeleinden gebruiken, dus heb ik maar 1 product nodig.

De Dodo Juice - Clearly Menthol gebruik ik zelf ook en is inderdaad een goede glasreiniger. Het werkt zelfs goed voor andere doeleinden. :p
Een tip; Gebruik een MF-pad het aan te brengen en te boenen, afnemen met papier. Oude kranten werken zelfs heel goed. :p)

De aangegeven doeken zou vervangen door doeken van Carclean.com. Ik heb het dan over de Monello - Peluche Verde Trio. Deze groene doeken zijn nét wat groter en hebben een hogere dichtheid. All-round doeken!

Daarnaast zou ik graag het exterieur een goede wasbeurt geven en heb het volgende nodig:
- Goede washmitt
- Een degelijke shampoo (
DODO JUICE - BORN TO BE MILD SHAMPOO - 250ML)
- Een droogdoek (
Auto Finesse Aqua Deluxe Towel)
- Een kleikit (
others Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System)
- Een waxkit (
Poorboys World - Sample Kit #6 - '4-Step Light Colors')
- Enkele microvezel doeken

Als washandschoen kun je kiezen voor dunne varianten of juist de dikkere. Een mooie dikke washandschoen, die dus veel water opneemt en de eigenschappen van een wollen mitt heeft; Gyeon - Smoothie

De gekozen shampoo is een shampoo zonder extra poespas en veelgebruikt hier op het forum.

De gekozen droogdoek zou ik vervangen door een andere, grotere droogdoek; Gyeon - Silk Dryer 70x90cm

De gekozen klei zou ik vervangen door een losse klei van Monello - Dolce Verde en als glijmiddels de Poorboys World - Spray&Wipe.
Op deze manier heb je meer klei voor je geld en een VEELzijdige detailerspray die geschikt is als glijmiddel om te kleien, detailerspray, ramen, interieur, etc.

De Wax-kit zou ik afschrijven. Dit is €32,- die je beter aan andere dingen kan besteden. Je zou dan ná het wassen en kleien kunnen kiezen voor een cleaner, een glaze en een goede wax.

Cleaner - Poorboys World - Pro Polish
Glaze - White Diamond
Wax - Collinite 845

Aangezien je niet gaat polijsten, kun je dan wél je lak chemisch reinigen, met een glaze dingen verdoezelen en dit alles weer beschermen met een goede wax.

Ow, de White Diamond bevat zelf ook al cleaners... Maja, een standalone cleaner gebruiken om goed te reinigen en daarna pas de olien van een glaze aanbrengen, dat leek mij wat kwalitatiever. :P

Greetz

ziet er netjes uit. Zou zelf ook nog een waffle doek bijbestellen voor de ramen.

krijg je ze mooi streeploos en pluisvrij van

succes met cleanen

Hoe breng ik best de wax en de polish handmatig aan? Wat zijn de beste pads hiervoor? Heb ik ook een borstel nodig om mijn stoffen zetels te reinigen of is een microvezel doek genoeg?

Hey Dries,

Je kan de Cleaner en Wax aanbrengen met bijv. een Monello - Disco Rosso. Deze gebruik ik om mijn wax aan te brengen en dat gaat helemaal prima. Neem dan voor het gemak 2 stuks, voor elk product 1.

Ik gebruik een paardenhaar borstel voor het interieur. Deze is grof genoeg om wel wat te schrobben, maar ook zacht genoeg om de boel te niet slopen. :P

Hey Quantoxx,

Hieronder mijn volledig lijstje, ben wel wat verschoten van de totaalprijs (>200€). Ziet er dit goed uit voor jou?

Bijlagen

• Screen Shot 2016-06-01 at 21.06.32.webp
    Screen Shot 2016-06-01 at 21.06.32.webp
    48,2 KB · Weergaven: 288
Effe kieken hoor...

Even opsommen;

...Wassen...
* Shampoo (Niet vermeld - Born to be Mild)
* Washandschoen
* Droogdoek.

...Kleien + Glijmiddel...
* Dolce Verde Klei
* Spray&Wipe + Fles/sprayer

...Cleanen...
* Pro Polish (Zoals Emi aangeeft, zou je deze kunnen laten vallen en de Cleanende werking van de White Diamond Glaze gebruiken, of alleen een pure cleaner.)

...Glaze...
* White Diamond (Zie hierboven)

...Wax...
* Collinite 845

...Doeken...
* Peluche Verde Trio (Ik zou er minimaal 2 van nemen - 6 doeken totaal)

...APC...
* Total Wipe Out - in sprayfles.

...Applicators...
* 2 x Disco Rosso

...Glaswerk...
* Clearly Methol (500ml is erg veel, met de Sample van 100ml doe je ook wel even)
* Wafel doek

Ik zie dat je de AF - Triple erbij hebt staan. Dit is een All-in-One product. 2 van de 3 effecten heb je al een product voor. White Diamond - Glaze en Collinite 845 - Wax. Vervang deze Triple voor de Poorboys World - Pro Polish. Dit is een pure cleaner. (Zie hierboven, Glaze bevat ook Cleaners)