• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stav - accord tourer

stav

Detailing addict
2 mei 2016
9
60
west vlaanderen
Na al eventjes mee gevolgd te hebben ga ik mij hierbij ook even voorstellen.
Mijn naam is Stijn, 33 jaar en woon in West Vlaanderen. Ik rij al 15 jaar honda dus toch wel behoorlijk fan ondertussen en mijn huidige wagen is een accord tourer 2.0 VIII gen.
DSCN2547.webp
DSCN2548.webp

Deze heb ik enkele maanden terug gekocht op 3 jarige leeftijd en heeft hier en daar wel al wat zorg nodig en wil ik dan ook terug in prima staat krijgen en houden en zo ben ik hier of het forum terecht gekomen.
Ik wist dat er veel te doen was rond het poetsen van een wagen maar heb toch al mn ogen uitgekeken hoe uitgebreid het werkelijk is en wil dan ook alles stap voor stap aanpakken.

mvg Stijn

• Leuk
Reacties: Ries
thx allemaal

Hele mooie auto, je ziet ze bij ons in Nederland toch te weinig. Top kleur en velgen! Veel succes met het aanpakken van de auto.

Hier in België is het niet veel beter en jammer dat ze daardoor voorlopig van de europese markt zijn. Wordt pas in 2018 een nieuw model verwacht volgens mn dealer. Fiscaliteit speelt denk ik voor een groot stuk mee hierin wat eigenlijk wel jammer is want je haalt dit er terug uit doordat de onderhoudskosten zeer laag zijn als je het vergelijk met andere merken. (ik betaal evenveel voor een groot onderhoud aan deze dan aan mn vrouw haar 107 :s )

deze namiddag mij nog wat bezig gehouden met wat kleine maar irritante lakschade namelijk van steenslag. Vorige week een lakstift setje afgehaald bij mn honda dealer en vandaag maar eens geprobeerd na de wagen gewassen te hebben. Had in totaal 6 plaatsen waar er schade was.
DSCN2562.webp

na
DSCN2570.webp

voor
DSCN2564.webp

na
DSCN2575.webp

voor
DSCN2566.webp

na
DSCN2573.webp

voor
DSCN2567.webp

na
DSCN2574.webp

gebruikte laksetje:
DSCN2569.webp

toen ik foto had getrokken van mn dak en terug naar de achterkant liep viel het me op dat er toch nog aardig wat reflectie inzit
DSCN2576.webp

Nu moet ik wel nog die plaatsen waar ik hersteld heb polijsten maar daar moet ik minimum 48h mee wachten. Maar het valt nu al veel minder op dan die roestplekken en van sommige moet ik al even kijken waar het was.

Dan heb ik nog een vraagje in verband met mn uitlaat. zoals je kan zien op een van de bovenstaande foto's is die ferm vuil. Met wat kan ik dit het beste aanpakken? metal polish?

Hoe is de lak er op de achter en zijkant vanaf gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat je achteruit over de snelweg hebt gereden ;)

Wat voor materiaal is je uitlaat? Met RVS heb ik goeie resultaten geboekt met staalwol en Mothers Mag and Alu polish

De schade was er van de eerste eigenaar. Zat ook een ster in de vooruit maar die hebben ze nog eerst vervangen. En op de motorkap waren er op 3 plaatsen serieuze krassen ter grote van een tennisbal die kwamen van een schuurspons denk ik die zaten rond lijmresten maar die heb ik kunnen verwijderen met scratch x van megiuar. Best wel tevreden van dat product. Ook gebruikt voor de krassen onder de handvaten.

Ik denk idd dat mijn uitlaat van rvs is.