• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag auto nog geen 3 wkn oud

flower150

Detailing rookie
25 feb 2009
23
0
Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn nieuwe auto gewassen, en ben al 3 plekjes tegen gekomen van steenslag.

Het rare is dat er geen witte plekjes zijn (zoals bij mijn vorige auto), en het lijkt alsof de lak er boven op ligt zeg maar. Als je er over heen wrijft, voel je dus bobbeltjes van de lak.

Foto-L78FC8CV-D.jpg


Foto-QOGU7MSD-D.jpg


Wat kunnen jullie mij aanraden? Want kan het niet alleen opvullen met een lakstiftje, want de oude lak ligt er dus als het ware nog bovenop. Heb ook het topic gelezen over de Langka Complete Chip Paint Repair Kit, maar ben bang dat ik daar niet handig genoeg voor ben. Als ik er niks aan doe (want ze vallen niet echt heel erg op) heb ik dan extra kans op roest of meer schade aan de lak???

Ook heb ik een aantal hele lichte krasjes die niet voelbaar zijn. Hoe kan ik deze het best behandelen en met welke producten?

alvast bedankt
 
Voorlopig zou ik er nog even helemaal niks aan doen, behalve zorgen dat deze plekjes goed beschermd worden door een laagje wax.

Vraag me namelijk af hoe je aan zoveel steenslag komt ?
Zijn de wegen rondt Deventer zo slecht of rijdt je zoveel km's dat het nu al zo zichtbaar is ?
Dat beloofd namelijk nog wat voor de toekomst.

Zelf denk ik namelijk niet dat het steenslag is omdat je aangeeft dat het bubbeltjes zijn, en bij steenslag zou je eerder kuiltjes verwachten. Weet je ook of er meer auto's van dit bouwjaar en type dit zelfde hebben ? Wellicht is het een fabrieksfout ?

Gr. Arjan
 
Lijkt mij meer dat het opgevulde steenslag is aan je beschrijving te horen en zoals ik het op de foto's zie.
 
Ik rij (reed) dagelijks over een stuk snelweg wat heeel heel slecht is. Was er al wel bang voor, maar dat het zo erg zou zijn, had ik niet verwacht. Ga nu maar binnendoor (ook al ben ik dan wel langer onderweg) Een andere reden dan steenslag zou ik niet weten....
 
Was toch een Toyota neen..? Heeft die bij ons ook ,zeer veel last van steenslag ,het lijkt gewoon alsof het er zeer makkelijk "door" gaat.

Wat je zou kunnen doen ,is laten opvullen en wetsanden door een Prof.
Of het voorlopig even laten en goed beschermen ,zo snel roest het niet.
 
het is een klein puntje en het lijkt alsof die lak is opgeschoven en er naast boven op ligt zeg maar. Weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Maar ikd enk dat ik er dan voorlopig maar niks aan doe, behalve goed in de was houden, en niet meer over dat stuk snelweg rijden. (tussen markelo en bathmen)
was idd een toyota
 
Is het echt steenslag of zou het zo kunnen zijn dat de lak op bepaalde plekken los laat? Normaal gesproken bij steenslag moet dit niet aanvoelen alsof het op de lak ligt. :no
 
flower150 zei:
Ik heb vandaag voor de 2e keer mijn nieuwe auto gewassen, en ben al 3 plekjes tegen gekomen van steenslag.



Ook heb ik een aantal hele lichte krasjes die niet voelbaar zijn. Hoe kan ik deze het best behandelen en met welke producten?

alvast bedankt

Nieuw uit de fabriek of 2e hands nieuw?

En de lichte krasjes die je niet voelt zijn swirls.
Die zijn er wel uit te halen.
Maar als je daar aan begint is het einde zoek.
Dan wil je het steeds mooier hebben :D

Maar voor het verwijderen van swirls valt genoeg te vinden, kan machinaal en met de hand.
 
Als starter van het Langka topic kan ik mededelen dat de set bijzonder gemakkelijk is. Ik zou hem zeker overwegen! Ik was zelf eerst ook een beetje terughoudend, maar het gebruik van de DAP is lastiger. De set is in het geheel niet lastig, alleen de droogtijd van de lak moet je in de gaten houden door eerst een testspot te doen en regelmatig ckecken (tijd in de gaten houden!) hoe snel de lak droogt.

Voor de volgers van het Langka topic: binnenkort (hopelijk dit weekend) ga ik weer verder met de steenslag kit. Wordt zeker vervolgd.
 
Het lijkt er hier op dat de blanke lak losgetikt is en opgeschoven is, maar ik kan het niet heel goed zien. Zit er een macro modus op je camera? Dan kan je scherpe foto's van dichtbij nemen.
 
Kan je hiermee niet gewoon terug gaan naar de garage en onder garantie laten repareren? Als het een nieuwe auto is, mag zoiets toch niet gebeuren? Steenslag is volgens mij als er een stukje lak weg is. Hier lijkt het wel of de onderlaag zacht is geworden en verschoven ofzo. rare plekjes in ieder geval
 
ok bedankt voor de reacties. Denk dat ik ze in ieder geval wel even aan de dealer laat zien!