• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag herstellen benodigdheden?

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Enige tijd geleden heb ik de auto van mijn vader helemaal onderhanden genomen. Na 20uur bloed zweet en tranen was het dan zover, de auto kon de stal weer verlaten. Eenmaal buiten in de zon sprongen de tranen me in de ogen, overal witte punten op bumper en motorkap. Conclusie, steenslag :( niet vreemd als er voornamelijk snelwegkilometers mee gemaakt worden.

Nu heeft mijn vader me het vertrouwen gegeven om het bij te werken, maar is mijn vraag wat heb ik allemaal nodig?

Dit heb ik in huis:
- Originele lakstift
- Dap900
- Verschillende pads
- Spruzzo
- Alle polijstmiddelen van Monello

Alvast bedankt.

Die had ik al gezien. Maar op de site heb je ook alleen een blob eliminator met kaartje en mf doekje. Is dat niet voldoende?

Weet niet wat voor kleur lak de auto heeft maar mogelijk heb je ook blankelak nodig.
Als je zelf spul hebt om de plekjes eerst goed te reinigen en je kan het voorzien van een beschermlaag heb je aan de kleine repair kit voldoende.

Je hebt de Langka Complete Paint Chip Repair Set nodig + een lakstiftpotje in de kleur van je auto.

Ontvetten doe je met:

IPA
Spruzzo
CarPro Erazer.

Ik weet me te herinneren van eerdere topics dat blanke lak wordt afgeraden.
Opvullen tot net boven de rest van de lak en dan wetsanden en polijsten/afwerken.
Blanke lak erop zal het veel zichtbaarder maken heb ik onthouden uit eerdere ervaringen van mede-forummers.

Probleem is dat je door de blanke lak naar het randje zit te kijken als je het laatste stukje opvult met kleurlak.
Je kan ook proberen op te vullen met kleur, schuren, polijsten en dan een héél dun laagje blanke lak met een satéprikker aan te brengen en er dan niets meer aan doen.

ik heb voor een bedrijf gewerkt dat steenslag repair deed

wij gebruikte voor het verwijderen van overtollige lak een mix van alcohol en tinner dit werd natuurlijk wel gebruikt met lak soorten die daar geschikt voor zijn
ik heb het wel eens voor iemand gedaan met een gewone lakstift, het werkt wel maar je haalt heel snel te veel weg
dus je moet wel weten wat doet, maar het is te doen