• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

steenslag,kras en roestplekje......pffff

pkt

Detailing addict
4 jan 2012
27
60
Hoi iedereen,sedert vorige week een mini cooper BJ2009 in het bezit.... Kleur is PepperWhite(soort gebroken wit/beige)

Nu,na de auto es goed gewassen te hebben gezien dat de auto wat last heeft van steenslag(heeft in duitsland gelopen dus dat zal wel voor een groot deel de schuldige zijn). Alsook in de passagiersdeur een kras van 20cm lang,redelijk diep waar je je nagel kan achter steken. en dan nog om af te sluiten aan de passagiersdeur,aan de sluiting in de slag,een klein roestplekje(thv de beugel waar het slot inklikt)

Balen dus.... Nu,es langsgeweest bij 3carrossiers en alle 3 raadden ze me aan om de motorkap en deur te laten herspuiten...:-x Best ingrijpend dus,en zeker omdat ik als de dood ben voor kleurverschil,in het verleden al 2x slechte ervaringen mee had dus.......

Bij één van mn vorige wagens had ik steenslag laten verwijderen door de SSR techniek,maar die persoon is daar ondertss mee gestopt. Nu mijn vraag,een diepe kras,als ik die weg wil(of toch minder zichtbaar wil maken) dan zijn er toch andere opties dan spuiten?? Met zelfde kleur lak opvullen en dan weer van de nodige behandelingen voorzien zodat er weinig verschil is.... Alsook voor de steenslag... Trouwens iemand ervaring met de krassendokter?

Dan nog het plekje roest die me matig stoort,hoe pak ik dit het best aan?

Dan nog om mee af te sluiten nog een klein 'probleempje',de wagen heeft last van miniscule kleine tikkeltjes roest(vliegroest?? het dit zeker),kan dit verwijderd worden met iron x van carpro?

ALvast bedankt!!!!!!!

PKT
 
Om van de vliegroest af te komen is IronX het middeltje. Of gelijkwaardig product van andere merken natuurlijk.

Als je bang bent voor kleur verschil bij overspuiten zou ik ook bang zijn voor kleurverschil bij het opvullen van een kras. De kleur zal nooit hetzelfde zijn. Ik denk dat je beste optie wel overspuiten is. Het bijwerken van krassen zal nooit zo mooi of langdurig zijn als overspuiten. Hechting van de lak in de kras zal toch een probleem vormen op langere termijn.
 
Ik zie op het internet tich geslaagde reparaties van sommigen die een kras opvullen, en zoals gezegd heb ik in het verleden al es van die SSR methode gebruik gemaakt en is dit toch goed meegevallen... mja het blijft moeilijk, de kras valt niet echt heel hard op , beetje opvullen zou al veel verbetering brengen... maar langs de andere kant wil ik toch herspuiten.... pfff twijfel...

Ivm irox , wat zijn de namen van andere gelijkaardige prod?? Tnxxx
 
Opvullen gaat prima. Je blijft het (uiteraard) altijd zien. Het is essentieel dat alles roest weg is, anders komt het zo weer door de lak heen. Ik zie het opvullen ook meer als preventie dan mooi.

Bij mij is het erg goed gelukt. Wel met 2k lak gedaan.

IMG_0925.JPG


IMG_0964.JPG
 
Kleur hier oven is idem als het mijne.... ondertss is de mini vorige week binnengeweest bij de carossier, motorkap en deur is perfect herspoten, staat weer als nieuw nu..... wel 400eurokes lichter
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Nee absoluut niet! Maar het zal niet verder roesten, daar ging het me om. Nou heb jij een luxe wagen en ik een bedrijfswagen.

Ik vind €400,- erg mee vallen btw!

Plaats je nog even fotos van voor en na?