• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag voorkomen

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Ik heb het forum al doorgespit, maar kon geen antwoord vinden op mijn volgende vraag:

Ik maak veel snelweg km's, waardoor ik veel last heb van steenslag op de voorbumper en ook op de motorkap. Bij mijn huidige auto welke ik nieuw heb gekocht, had ik na een jaar al last van steenslag schade op de bumper en wil dit bij mijn nieuwe auto voorkomen.
Ik zit hierbij zelfs te denken aan beschermfolie, maar omdat ik dit niet mooi vind wil ik eerst naar andere opties zoeken.
Ik heb me al suf gegoogled, en kwam oa de glass sealing van Modesta tegen.

Zijn er soortgelijke producten waar jullie ervaring mee hebben?

Nog even voor de goede orde: ik ben absoluut geen bumper klever en houdt altijd ruimschoots afstand tussen mijn voorligger, steenslag is volgens mij inherent aan veel snelweg km's.

Sinds kort heeft Carclean.com meer 3M producten in het assortiment. Waaronder ook een Paint Defender Kit. Misschien biedt het een uitkomst voor je? https://www.Carclean.com/product/3M/Paint_Defender_Complete_Application_Kit_102803

• Leuk
Reacties: Tim
Thks mannen. De site van dsignservice had ik inmiddels ook gevonden. Het liefst wil ik naar een "harde" coating, omdat dit me mooier lijkt. Maar of zo'n coating net zo effectief is als een beschermfolie, vraag ik me af.

Klinkt ook wel weer logisch. Vraag me af of je dit soort folies kan waxen en/of je dan verschil in (diepte) glans gaat zien.

Bedankt Tim.
Ik ga me eens in de 3M materie verdiepen, want ik heb hier nl totaal geen ervaring mee.