• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag workshop.

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Aangezien het Nederlandse wegennet er gedurende de winter niet beter op is geworden zullen vele hier op het forum er mee te maken hebben steenslag op je mooie bolide.

Met deze post wil ik eigenlijk eens peilen of er misschien meer forummers geïnteresseerd zijn in een steenslag workshop.

Zelf denk ik aan een instructiedag waarin geleerd kan worden hoe steenslag aan te pakken, vanaf eenvoudig bijtippen met wat lak tot en met wetsanden en polijsten.

Natuurlijk moet er zich dan ook een terzake deskundige detailer zichzelf geroepen voelen deze training te leiden.

Hebben we (behalve mijzelf) geïnteresseerden onder ons?
 
Ben benieuwd of er dergelijke deskundige aanwezig zijn hier. Heb wel interesse deel te nemen.
 
Zit je dan niet met het probleem dat je het niet in 1 dag kan doen
Zal er toch een auto met
1- steenslag moeten staan die gevuld moet worden >>> hoe beste kan vullen
2- gevulde steenslag en uitgeharde lak >>> hoe beste verder kan gaan

Het idee is goed, deze aandachtspunten schoten bij mij binnen waarvan ik denk dat daar rekening mee gehouden dient te worden
 
Misschien een goed idee om dit gewoon in het pand van Carclean te doen met de R8 van Tim?

Die heeft eventueel ook wel een schroevendraaier om wat steenslag te creeen.

Zonder gein, wellicht iemand met een test deur / motorkap die de door MK-Us genoemde stappen kan voorbereiden?

Heb zelf de Lanka Kit, wil die toch wel eens uittesten.......
 
Verder nadenkende: wellicht een optie om mee te nemen tijdens een workshop wetsanden algemeen en dan stukje met blob eliminator erbij doen.
Dan zijn de mensen toch al een dag bezig en als je vanaf minuut 1 gaat vullen dan kan je aan het einde van de dag daar een stukje verder mee gaan oid ? ( bedenk het ook maar )
 
Je zal met 2 auto's de problemen kunnen voorkomen, de ene om te gebruiken om te de steenslag te vullen, als de ander dan al daarvoor is gevuld kan je op die het nabewerkingsproces doen
 
Wat ook kan ( maar niet iedereen de mogelijkheid geeft om te oefenen) is 3 stadia van steenslag verwijderen op een vooraf geprepareerde kap aanbrengen..

Misschien dat iemand van de zeer ervaren mensen zich geroepen voelt een dergelijke clinic te leiden
 
Dat laatste deed die man ook een soort van in b.....e

Alleen daar bleek wel, 1 kap voor 15 man is vele en veel te weinig. Dan moet je echt met max 2 á 3 man aan de kap kunnen werken.
 
Weet niet hoe met jullie zit, maar als ik het zie dan leer ik er meer van dan alleen tekst en plaatjes.
Wat mij betreft zou ik er niet eens zelf op los hoeven te gaan, als ik maar de ruimte heb om mee te gluren naar 1 der meesters ( en tussentijds vragen kan stellen ( die ongetwijfeld bij een leek als ik als boven komen drijven ))
 
Er zijn er maar weinig die echt veel ervaring hebben met opvullen. Het lastige is ook dat elke lakstift anders is. De een is dun, de ander wat dikker wat de droogtijd/verwerkbaarheid verkort.
Ik kan mij een rode Leon herinneren die door de eigenaar zelf was opgevuld. Daar moest echt hard gesand worden om de lak eraf te halen.

Waarom niet gewoon een dag waar we kunnen oefenen. De theorie is vrij simpel: laagje voor laagje opvullen tot er een kopje op zit, terugschuren en oppolijsten. Nu de praktijk nog... ;)
 
Zeker interessant om hier een workshop van te maken.
Ben benieuwd of er iemand is die dit wil gaan opzetten.
Ik heb ook nog een 2e auto waar wat plekjes opzitten die ik in het verleden al eens heb aangestipt en die nu weer opnieuw beginnen te roesten.
Zou wel willen weten hoe dit nu goed aan te pakken van begin tot eind. Niet alleen de theorie maar ook de praktijk.
 
Heb wel intresse met de RS2, maar denk toch om het met spot repair weg te laten halen. Zit een kleine steenslag veeg midden op de kap. De A2 heeft ondanks de km.stand van 275.000km geen steenslag. ( nou ja eentje dan op de onderbumper) Zal dit zeker volgen met intresse!
 
Goed initiatief. Ga dit zeker volgen. Een tijdje terug heb ikzelf de eerste voorzichtige stappen gezet op dit voor mij onbekende terrein. Steenslagschade in meerdere stappen opvullen met de lakstift, en daarna wetsanden en polijsten. Het is me niet slecht bevallen maar er is altijd nog genoeg te leren.
Wil best mijn auto (laten) gebruiken voor dit doel.
 
Zeker een mooi iniatief.

Als ik dit geweten had , had ik de motorkap die ik hier had staan nooit naar het oudijzer gedaan8o :schaam

Dus als er zoiets komt dan ga ik er zker naar toe:cool: