• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

StefanCS stelt zich voor... update: works remmen

Stefan325

Detailing addict
2 sep 2008
270
65
Hello,

Ik ben Stefan en kom uit Amersfoort. Ben nog een aantal dagen 23 en rij sinds 9 maanden in een Mini Cooper S uit 2005.
Kocht hem standaard, maar in de tussentijd een beetje aangepast...

-GP intercooler
-Milltek uitlaatsysteem
-Aero bumpers
-Carbon scoop (nog niet op foto's)
-Carbon spiegelkappen
Volgende week: Works remmen

DSC_4880.jpg

DSC_4882.jpg

DSC_4883.jpg

DSC_4884.jpg

DSC_4885.jpg


(Zwarte stickers komen nog in voor- en achterbumper)

Ik poets nou 3,5 jaar. Eigenlijk altijd alleen maar Meguiars gebruikt. Maar de laatste tijd merk ik dat het poetsen populairder wordt (meer fora), dus lees al meer over verschillende merken. Laatst een potje wax van Swissvax aangeschaft en daar ben daar zeer over te spreken. Werkt supermakkelijk en scheelt veel tijd. Binnenkort ga ik meer spullen van dit merk proberen.

Daarnaast wil ik ook graag nog Dodo, Poorboys en Menzema proberen.

Ik poets nog steeds alleen excentrisch. Maar zit nu wel aan een overstap naar een rotery te denken...

Gr
Stefan
 
Prachtige auto!
Maar waarom zou je met een roterende machine willen gaan werken?
Krassen?
Excentrisch is voor een nieuwe auto/lak toch voldoende?
 
Mooie Cooper zeg! Doe je goed op je 23ste. Net als Sven blijf ook ik ze erg leuk vinden!

Veel poets en forumplezier:)^
 
Welkom op het forum. Lijkt me lekkere auto. Voldoet de excenter een beetje voor de harde lak? Zie je nog andere voordelen met de Swissvax dan alleen het sneller verwerken?

Gr. Mila
 
HansA8 zei:
Prachtige auto!
Maar waarom zou je met een roterende machine willen gaan werken?
Krassen?
Excentrisch is voor een nieuwe auto/lak toch voldoende?

Puur tijdwinst. Ik poets ook regelmatig auto's van anderen, maar ben eigenlijk altijd van 10 tot 6 bezig.
Daarnaast haal je met de rotery diepere krassen weg.

Mila zei:
Welkom op het forum. Lijkt me lekkere auto. Voldoet de excenter een beetje voor de harde lak? Zie je nog andere voordelen met de Swissvax dan alleen het sneller verwerken?

Gr. Mila

Met een exenter kom je bij een harde lak niet diep genoeg vind ik. Je zou wel hetzelfde resultaat kunnen behalen, maar moet je 4x over dezelfde plek.
Over de Swissvax. Normaal gebruikt ik als polish de M7 en dan daarna 2 waxlaagjes. Dit proces kost zeker een 1-2 uur. Met de swissvax breng je eerst de cleaner fluid op. Werkt bijna hetzelfde als de M7. De wax breng ik met de hand aan, laat het 10 minuten zitten en poets het uit zonder kracht te hoeven zetten. Bij al mijn Megiuars waxen moet ik altijd wel kracht zetten.

Ik heb nu 2 auto's gedaan met deze wax en ben erg benieuwd naar de duurzaamheid. Met bijv de M16/NXT wax is de duurzaamheid 2-3 maanden.

Madtraxx zei:
Hey Stefan, nog een bekende volgens mij... reed voorheen toch met een zwarte 206 1.6 16v?

Klopt. Herken je naam ook van het rallye forum. Mijn vorige auto met DE poetskleur

waxtop.jpg
 
andries zei:
Leuke cooper, de rode stickers gaan er nog af?

En natuurlijk welkom :party:

Dat zijn geen stickers, zijn side markers. Aangesloten op mijn stadslicht.
Amerikaanse utvoering van de bumpers.
 
StefanCS zei:
Dat zijn geen stickers, zijn side markers. Aangesloten op mijn stadslicht.
Amerikaanse utvoering van de bumpers.

:-" dan heb ik niks gezegt, heb je ook foto`s in het donker met alle verlichting aan? nogmaals erg mooie wagen!
 
Je wagen ziet er weer mooi uit Stefan.....
Dat had je een maandje terug ook niet durven hopen toch ;)

Verders natuurlijk van harte welkom op het forum.......
 
Vandaag bij Beek in Den Haag gweest voor montage van mijn works remmen:

Normaal:

DSC_3191.jpg


Nu: (werd al donker helaas)
DSC_4936.jpg

DSC_4937.jpg


Morgen ga ik een lang weekend naar de Nordschleife dus kunnen ze goed ingeremd worden :)
 
Ze zitten tegenwoordig in een mooi pand, vlakbij het stadion.
Ben er met mijn rallye ook weleens geweest, werelds hoe die gasten al kunnen horen wat er aan je auto scheelt.