• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stepposs Golf MKIII GTI, GIGA update!

Stepposs

Detailing rookie
20 feb 2012
56
0
Goedemiddag dames en heren,
na een tijdje wat rondgesnuffeld te hebben hier op het forum word het tijd dat ik me ook maar eens voorstel.

Mijn naam is Stevie Ray van der Vaart, ben 20 jaartjes jong en ik rij in golf 3 uit 95, in de kleur Mystic blue pearl effect (lc5l)
Ik heb de auto nu sinds een jaartje en een maandje na aanschaf ben ik me eens gaan inlezen in poetsspullen,

Toen op een gegeven moment een vriend van mij naar mij toe kwam of ik een bedrijf wist waar ze zijn auto konden poetsen zei ik dat ik het ook wel wilde doen als hij het materiaal betaalde. Nadat ik een lijstje had samengesteld hebben we samen besloten dat ik zijn auto ook nog een herhalingsbeurtje zou geven aangezien het een flink bedrag was.

Dan heb je spullen en koop je meer spullen en meer en meer en zo begint het virus:D :slotje

Inmiddels de volgende spullen in bezit:

Wax, wassen, polijsten:
Dodo juice Blue velvet pro
Dodo juice Born to be mild shampoo
Dodo juice Lime prime light
Dodo juice Diamond white panel pot
Dodo juice Purple haze panel pot
Dodo juice Supernatural fine detailing clay
Poorboys Wheel sealant
Poorboys Spray & Wipe
Ruitenpoets (een of ander ammonia goedje. gebruik nu s&w)
Bilberry Safe wheel cleaner
Monello Inizio forza
Monello Mezzo
Monello Finale
Monello Spruzzo
Meguiars Quick detailer
Meguiars Gold class rich leather
Mothers Showtime detailer (clay lube)
Mothers Clay
DAP 500
Iron X
Plastic poets (vinyl?)

Pads:
Monello CCS Yellow Cutting pad factor 5
Monello CCS Orange Cutting pad factor 4
Monello CCS White Polishing pad factor 2
Monello CCS Black Finishing pad factor 0
Monello CCS Gold Finishing pad factor 0
Monello Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Monello Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Dodo Juice Basics of Bling Polish Applicator
Carclean.com Hi-Tech Foam Applicator
Lake Country Badstof Applicator Rond
Cobra Deluxe microfiber bonnets

Doeken:
Dodo Juice Soft Touch Premium Drying Towel
Dodo Juice Fantastic Fur
Dodo Juice Supernatural Microsuede Buffing Cloths
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
Mothers Drying Towel
Mothers Polishing Cloth
Poorboys World Velvet Smooth
Poorboys World Mega Mega Plush
Valma Microvezeldoeken
Onbekende microfiber(trims)

Overig:
3M tape
Handschoenenset carclean
Mothers brake dust brush
Mothers wheel brush
Borstel wielkasten

Foto-4FZHLKIU.jpg


Inmiddels een paar auto's gedetailed en ik heb er een hobby bij die bij me past$$)

plaatjes bij de praatjes:

Mijn eigen auto:
Foto-IFZEVM6T.jpg

Foto-M3EHG3BQ.jpg

Foto-TPAGLJ8U.jpg

Foto-JNR3V74M.jpg

Foto-LJX7SPFX.jpg


een auto die ik gedetailed heb (ex. bumpers die werden gespoten)
Foto-TNAK6ODT.jpg

Foto-4Y44BYKQ.jpg

Foto-YRITKA83.jpg

Foto-MDAHXEKL.jpg

Foto-3M3BFHNR.jpg

Foto-3LD7KOKA.jpg


Cheersx-] :party:
 
Welkom op dit heerlijke forum.

Mooie collectie en zo te zien heb je er al mooi gebruik van gemaakt ziet er goed uit:cool:
 
zucht...mijn allereerste auto was ook een MK 3 GTI,.wel een 5 deurs. Geen probleem met de verzekering en je leeftijd?
 
Danku heren, ik voel me welkom:party:

Kwa verzekering heb ik geen problemen, hij is op mijn moeders naam verzekerd met mij als eerste bestuurder,
dat scheeld met premie en was ik toch goed gedekt, ik heb overigens ook beperkt casco (mag alleen niet de plomp inrijden, de rest word vergoed).
 
Kleine update:

Peluche verde trio
Supernatural shampoo
Lake county foam on a stick
Led magnifier 15x

Foto-TJBLXYEY.jpg


Morgen de supernatural shampoo maar eens testen, kijken of geen geur me bevalt aangezien ik die geurtjes best een prettige bijkomstigheid vind bij de meeste producten:party:

De peluche verde, man wat zijn die zacht zeg! echt de zachtste microfiber die ik in bezit heb!!

de led magnifier is een leuk speeltje! kan ik weer beter defecten mee inschatten

:cool:
 
na een hele tijd niet geupdate te hebben hier,
toch maar eens tijd om dat te doen.

Ik ben begonnen met het voorbewerken van de auto, volgend seizoen is het de bedoeling dat ie in een andere kleur gespoten is.
Ik schrok een beetje wat ik tegen kwam, maar een golf 3 staat nou eenmaal bekend om de roest, dus ik heb er niet zo'n punt van gemaakt.

roest onder de wielkastverbreders:
Foto-DOUEMALW.jpg

Foto-RXB7DIKU.jpg

Foto-NCV3H6HV.jpg

Foto-YGPXOLTE.jpg

Foto-87VTEG8P.jpg


Voor gekozen voor nieuwe schermen en achter was het noodzakelijk om stukjes te vervangen:
Foto-BNOHKMTE.jpg

Foto-DBNI7TTQ.jpg

Foto-JLJCKMH4.jpg


De wielrand is omgeklopt om aanlopen te voorkomen
Foto-CSBDVDOK.jpg


Nadat ik de dorpelverbreders eraf heb gehaald zag ik helaas dat de dorpels ook hun beste tijd hadden gehad,
aan de linkerkant was de dorpel al een keer gerepareerd maar op een slechte manier en zodoende ervoor gekozen om de hele linker dorpel te vervangen:

binnenkant dorpel
Foto-JMHU6N7S.jpg

Foto-8X8UL46Q.jpg


de stukken "plaat" van de buitenkant
Foto-QGQF6VEL.jpg


binnenkant na stralen:
Foto-QKAYFQRX.jpg

Foto-M68TOVEA.jpg


daar waar nodig stukken ingelast:
Foto-WELW4U6W.jpg

Foto-3ZQPURZ6.jpg


binnenkant in de etchprimer:
Foto-GM88JENA.jpg


buitenkant dorpel pasgemaakt en ingelast
Foto-KRLEQB6Y.jpg


en erin:party:
Foto-H43Z7XZI.jpg


ook begonnen met het cleanen van de US voorbumper:

Foto-LDIISDHS.jpg

Foto-OOBWUO4F.jpg

Foto-XM7ENB4Q.jpg

Foto-PV6MBY3R.jpg


Nadat ik een hele tijd zo heb rondgereden:
poetsenstevie030.jpg


werd ik er nadat ik de auto van een maat gedetaild had helemaal gek van dat de auto zo ontoonbaar was.
Op een gekke avond voor MIVW heb ik toen maar besloten om daar iets aan te doen, zodat ik tijdelijk toch toonbaar rond rij:
Ook zijn hier een aantal dingen te zien die ik heb gedaan, zoals het dichtlassen van de knipperlichten in de voorschermen, het dichtlassen van het logo en de ruitenwisser in de achterklep, de koplampen weer origineel, originele grill, amerikaanse achterbumper en natuurlijk de tijdelijke metamorfose haha:-b

MIVW148.jpg

MIVW139.jpg


weer enigszins trots:roll
MIVW129.jpg


En dan

De zomerwielen!

dit was een beetje m'n sideproject naast de auto, ik wilde m'n wielen weer in topstaat hebben dus daar ben ik mee begonnen.
De randen waren gecorrodeerd, er zat stoeprandschade op en de lak op de harten was ook niet naar m'n zin,

Ik ben eerst begonnen met de stoeprandschade verwijderen, aangezien dit makkelijker te doen was als de wielen nog in elkaar zaten.
De mexican polishing way stukje bij beetje de stoeprandschade verwijdert met p80.

Foto-OGDCMLBC.jpg

Foto-74G8ZSX3.jpg

Foto-FQ8RCNU6.jpg

Foto-6IHTAHGW.jpg


vervolgens heb ik het hele zootje stapsgewijs geschuurd tot aan p2000
dat is echt een monnikenwerk om goed te doen! maar als je het goed doet, kun je beginnen met polijsten doormiddel van een lappenschijf:

Foto-RUMXSFKD.jpg


en uiteindelijk een verbluffend resultaat boeken!
Foto-LODDSGNB.jpg

Foto-UOCQW6NO.jpg


Tussendoor zijn de harten ook onder handen genomen, hier heb ik alleen om de een of andere reden geen foto's van gemaakt:klap

Maar mijn werkwijze was als volgt:

Aangezien er nogal veel oxidatie aan de achterkant van de harten zat en het echt geen doen was om de coating eraf te schuren heb ik ervoor gekozen om de harten helemaal in de afbijt te zetten, dit is uiteindelijk 8(!) keer gebeurt om alles er volledig af te krijgen, ergens zonde om zo'n sterke coating eraf te halen maar als je eenmaal begint met afbijt moet je doorgaan.

Daarna was er op de harten duidelijk een relief te zien van het gieten, dit heb ik eerst met p180 weg geschuurd, vervolgens p280 en p360.
Toen was het tijd om de grondverf te spuiten, na de grondverf heb ik even een neveltje matzwart als guidecoat gebruikt en ben ik gaan schuren met p500 nat schuren, nadat ik de velgen hiermee had geschuurd heb ik ze nog een keer geschuurd met p1000 nat. Ik heb er echt de tijd voor genomen om het zo glad mogelijk te krijgen allemaal, aangezien dat 1 van de punten was wat me niet beviel aan de harten.

Na veeeeeeeel pijn en moeite konden ze dan eindelijk gespoten worden!

De kleur:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

tijdens het spuiten:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

en het resultaat!!!:party: :party: :party: :party:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

voor en na:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En dat was dan de gigantische update!!x-]
 
Zeker een flinke update :)^

En die velgen zijn echt :heart_eyes: .Zal ze wel als ik jou was voorzien van meerdere lagen C Quartz;)
 
ik neig naar een groene kleur,
heb nog geen golf 3 in die kleur gezien en zou het liefst ook een wat exclusiever kleurtje hebben.
Ik zat eerst te denken aan een bruine parelmoer kleur, maar ik heb al diverse auto's en ook golf 3 in die kleur gezien.

de groene kleur waar ik een beetje naartoe neig:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Erg bedankt voor de mooie reacties! Er gaat heel veel tijd en moeite in zitten (voorbeeldje: 10 uur per velgrand schuren+polijsten;)) en ik ben ook eigenlijk best wel heel trots!

Wielen komen in de Dlux voordat ik er echt mee ga rijden, eerst nog paar kleine imperfecties bijwerken:)