• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker op achterruit van cabrio verwijderen, hoe?

Caeyers

Detailing chief
2 aug 2015
98
75
De vorige eigenaar heeft een sticker op de achterruit van het cabrio dak geplakt.

Uiteraard gaan er lijmresten zijn als ik deze sticker verwijder.

Iemand ervaring met hoe ik dit kan verwijderen? Durf er niet goed met een product op gaan.
 
In dat geval heb ik geen kant en klaar oplossing voor je... Er is best een kans dat de producten onderling hebben gereageerd, maar dit weet je pas als je de sticker verwijdert..
Misschien dat anderen hier ervaring hebben? Ik heb zelf glazen ruiten in de cabrio kappen..
 
Beginnen met een product dat past bij de ruit, zoals Natural Look van Poorboys
Dan heb je kans dat de lijm zacht wordt
Oppassen met oplosmiddelen, daar houdt (het acryl / vinyl van) de ruit niet van
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Caeyers
Zou WD40 hier kunnen helpen? Op lak werk dat heel fijn met het verwijderen van plakresten, maar ik heb geen idee op vinyl...

Pas iig goed op voor vlekken op de stoffen kap!! Welk product je ook neemt...
 
Natural Look kan geen kwaad op ouder vinyl (vroeger soepel geweest wordt wat steviger) of Acryl (is altijd stevig maar wordt broos)
Als Natural Look niet helpt voor de sticker (geef het wel ruim de tijd) zitten al wel de porieen dicht
Dan kan je de WD40 alsnog gebruiken zonder dat het teveel intrekt
 
  • Leuk
Reactions: Caeyers
Is de kunststof ruit niet teveel verkleurt? Alvorens je de sticker eraf haalt. Valt zo'n ruit er nog bij te krijgen met polijsten?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voor iets kleins, iets groots word ;)
 
  • Leuk
Reactions: Caeyers
Ik heb er 0,0 ervaring mee. De ruit is qua verkleuring wel ok. Als de zon schijnt is het dak toch open, en hij staat binnen zodus.

Staan wel wat krasjes op door de vorige eigenaar, geen idee je dit eruit krijgt.
 

Bijlagen

  • 20200702_155500.jpg
    20200702_155500.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 0
  • 20200702_155852.jpg
    20200702_155852.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 0
  • 20200702_155852.jpg
    20200702_155852.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: RedCat