• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sticker resten van lak verwijderen

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.362
193
42
Utrecht
Hallo, iemand heeft me gevraagd of ik wat stickerresten van zijn busje kan weghalen.

Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, hoe kan ik het beste te werk gaan?

Gewoon het vijf stappen plan of moet ik perse zo een caramelschijf aanschaffen?
 
Ik zou het eerst proberen met wat polijstmiddel. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit niet lukken. Een caramelschijf werkt goed maar daar moet je behoorlijk op nabewerken met polijstmiddel. Ik heb goede ervaringen met (verdunde) nagellakremover. Ben wel super voorzichtig want het kan je lak aantasten (of je kunststof als het daar overeen loopt)
 
Als t goed is werkt wd40 ook en veilig.
Zou het er alleen niet lang op laten zitten , ff inspuiten weken en kijken of je t weg kan poetsen.
 
Ik heb laatst resten verwijderd door eerst met wasbenzine zo veel mogelijk weg te poetsen, daarna kleien en 1 hit met professional polish van poorboys op een zwarte pad was genoeg om alles weg te krijgen.
 
Dank je wel voor de reacties.

Net even geprobeerd, gewassen en gekleid, met mezzo op oranje. Lak was ook niet zo best. Ze zijn wel weg de sticker resten.

Ik wacht even af de reactie van meneer. Ik zal de volgende keer ook denken aan Professional Polish. Bedankt voor de tip.

@ Koko, heb je er daarna nog een wax op gezet of was het deels stickers verwijderen?
 
Normaal gesproken werkt lampenolie goed om stickers te verwijderen (heb ik een keer op een raam gedaan en daarna met alcohol weer goed ontvet) maar ik weet niet of dit op gelakte delen kan(??)
 
Lampenolie is een aardoliedestillaat, dat dicht in de buurt van petroleum komt qua karakter.
De aloude Commandant stond daar stijf van, kan dus niet zoveel kwaad op lak.
Wel na gebruik afnemen natuurlijk.

Hans
 
tamer zei:
Dank je wel voor de reacties.

Net even geprobeerd, gewassen en gekleid, met mezzo op oranje. Lak was ook niet zo best. Ze zijn wel weg de sticker resten.

Ik wacht even af de reactie van meneer. Ik zal de volgende keer ook denken aan Professional Polish. Bedankt voor de tip.

@ Koko, heb je er daarna nog een wax op gezet of was het deels stickers verwijderen?

Ik heb er daarna ook nog een wax opgezet, de purple haze pro.
Was een promowagen die verkocht werd dus deze moest helemaal "ontstickert" worden.
Dat heb ik eerst gedaan en daarna de wagen gewoon een volledige beurt gegeven dus kleien polijsten voeden en waxen.