• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stipt PB Polish with Sealant de oude sealant-/waxlaag

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik heb op diverse plekken op het forum gelezen dat je het beste een paintcleaner kunt gebruiken om een oude sealant-/waxlaag te verwijderen. Ik meen dat ik Polish with Sealant van Poorboys ook als paintcleaner mag zien. Verwijdert dit dan ook de oute sealant-/waxlaag? Ook met een pad zonder cutting factor?

Polish with sealant.... Een polish is sowieso geen paintcleaner, en al helemaal geen polish met een sealant erbij.

Het legt dus een nieuwe laag sealant aan, en werkt dus ook zo niet als een paintcleaner. Misschien kan je nog achterhalen waar je het gelezen hebt?

Er zit een paintcleaner in, het is een alles in 1 product. Het laat dus ook een bescherming achter.

tinus zei:
Polish with sealant.... Een polish is sowieso geen paintcleaner, en al helemaal geen polish met een sealant erbij.

Ik dacht juist dat een polish wel een painclcleaner is (behalve bij Meguiars dan), al dan niet schurend. Kan iemand het me uitleggen?

Misschien heb mijn vraag voor het topic niet helemaal handig verwoord. Ik begrijp namelijk wel dat er ook altijd (een nieuwe) beschermlaag wordt gelegd met dit alles-in-een product.

@Dibbuz: maar hij verwijdert dus wel eerst de oude "beschermlaag"?

ja, hij zou de oude beschermlaag strippen.

ga je hierna een gewone sealant aanbrengen??

dan zou ik zelf pb pro polish nemen, of de monello finale, om hierna een verse laag sealant aan te brengen.

Yep het is een soort cleaner-sealant. Haalt de onderlaag dus weg en brengt een schone beschermlaag aan. Met een chemische polish, dus niet schurend.