• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

stoef stelt zich voor

stoef

Detailing rookie
1 nov 2009
13
0
hoi
ik ben stoef en ben 34 jaar, bijna 35.
ik rij zelf in een chevy transsport uit 1997.
mijn vrouw heeft een mitsubishi racestar.

beide auto's hebben een metallic lak.

sinds 2 weken heb ik een poetsflex, vervroegd verjaardagscadeau, ivm een beurs waar we waren, het is een hamach, met 150 mm steunschijf.

foto m ijn chevy.
alles002.webp

stoef

Welkom hier, en beide auto's zijn beste lappen staal. Suc6 ermee!!

ik was 1 1/2 week geleden op een beurs over schade herstel e.d.
ik wist voor mezelf al dat ik een roterende poetsmachine / flex wilde hebben.
op de beurs kon ik de hamach kopen en heb ik dit gedaan.
het is een verjaardagscadeau voor mezelf, dus van iedereen krijg ik geld en dan wordt de machine als t ware betaald.

in het verleden deed ik de auto altijd gewoon met het handje en poetsdoeken / katoen.

de laatste keer de chevy gecleanerd, en daarna in de was gezet.
dagje zoet geweest, en een paar dagen mega last van de rug.
toen besloten om het machinaal te gaan doen, en alles makkelijker voor mezelf gaan maken met diverse hulpmiddelen.

ik ben nu alleen goed aan het orienteren betreffende de benodigde pads en te gebruiken middelen.
mijn voorkeur gaat uit naar
1 Meguiar's
2 autoglym.

ook de pads ben ik nog aan het uitzoeken welke ik het beste kan kopen.
hard, medium, zacht, vacht oid.

stoef

Als ik het zo lees, kan ik niet echt uit je verhaal opmaken dat je ervaring hebt met machinaal poetsen, volgens mij niet :weetniet
Als je geen ervaring hebt, dan snap ik niet helemaal de keus voor een roterende polijstmachine, je kunt daar meer schade mee aanrichten dan je denkt op te lossen als je niet weet wat je doet.

Ga dus eerst oefenen op schade delen.

ik heb niet veel ervaring met machinaal poetsen.
heb wel een kinzo roterende machine, maar dit bevalt me niet.
ook heb ik van mijn auto de oude motorkap, deze heeft lakblazen, en heb ik door eentje vervangen in de identieke kleur.

verder kun je van alles wat je doet leren.

arno

stoef zei:
Verder kun je van alles wat je doet leren.

Klopt helemaal! Maar je zal niet de eerste zijn die enthousiast een roterende polijstmachine op zijn (of andermans 8o ) auto zet en door de lak heen gaat om dat die persoon eigenlijk niet weet wat hij aan het doen is :-"
Daarbij hoort dus dat je wel een beetje moet weten wat een bepaalde pad/product combinatie doet op een lak en welke toerentallen te gebruiken (opbouwen/afbouwen), en dan hebben we het ook nog over de te gebruiken techniek
Zo denken de meesten beginners dat een wollen schijf is om uit te poetsen.... omdat deze zo lekker zacht is, jammerdebammer :klap De wollen schijf is 1 van de grofste pads die je kunt gebruiken op een lak en zo zijn er meer zaken.

daarom ben ik ook lid geworden op dit forum.
ik wil eerst dingen weten qua pads en produkten, voordat ik mijn machine ga gebruiken op mijn auto.
ik kan bij mijn buurman ook aan schadepanelen komen van een audi.
zo gaan we samen dingen uitproberen qua mogelijkheden van de machine.
ik heb via de importeur van mijn hamach een medium pad gekregen om te gaan proberen.
verder moet ik er nog pads bij gaan bestellen.

en iedereen die machinaal poetst is ergens mee begonnen.

ik begon dus met een kinzo, wat mij niet echt bevalt, en ga nu verder met een hamach.

ik ga als eerste proberen op mijn oude motorkap en de schadedelen van de buurman, en dan op mijn eigen chevy.
het kan wel nieuwjaar worden voordat mijn chevy aan de beurt is.

stoef