• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoelen reinigen met extractor, sensoren

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.705
193
26
Zwolle
Hoihoi,

A.s weekend wordt t mooi weer.
Ik wilde dan het interieur van mijn 207 reinigen met de Numatic George.
Echter, zitten er in de stoelen sensoren. Wanneer er iemand op de stoel gaat zitten. Gaat er een lampje branden op het dashboard. Als er dan iemand opzit, en je draagt geen gordel. Dan begint het ding te piepen ;)

Kan ik gewoon met carpet cleaner en de extractor over deze stoelen?
Of gaat de boel dan kapot?

Mijn stoelen zien er zo uit


Graag jullie advies.

Groet,
Roy
037764727cca50a9e6b6185a097638bc.jpg
 
Zolang je er geen emmer water ingooit kan het wel wat hebben

Met de extractor wordt voornamelijk de bekleding vochtig
Dat komt niet veel dieper dan een centimeter
De sensoren zitten veelal dieper en zijn op wat vocht berekend.
 
Geen ervaring met George. Ooit extractor gehuurd en daarvan werd alles kletsnat.

Bepaalde hoekjes spoot het water wel makkelijk in maar kon de zuigmond niet zo plaatsen dat ik zoveel mogelijk uit bekleding kon zuigen.
Dat was jammer.

Ben benieuwd of de george beter bevalt, de hoeveelheid water wat je op de bekleding spuit zou ik graag zelf kunnen instellen.
Kan dit niet , pak ik liever een planten spuit en zuig het erna op.
Wanneer bekleding echt door en door nat word is dat denk ik niet echt bevorderlijk voor de vorm/kwaliteit materiaal.
Meer pluizen etc.
Los van de bekledingsreiniger had ik met de helft van het water denk net zon goed resultaat kunnen behalen, prachtig werd het zeker.


Wat betreft elektronica, nergens last van gehad.
Loopt wel los wanneer er in de bekleding niet kletsnat blijft na zuigen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn boerenverstand zegt mij dat de sensor eerder een drukschakelaar zal zijn dan écht elektronica die heel kwetsbaar is? :p Daarbij wil je het oppervlak en nét daaronder reinigen en niet een meter je stoel in. ;)

Soms wil je dieper, maar dat is na een lange autorit in de zomer met een zweetreet. :p
 
Ik heb zo’n sensormatje wel eens vervangen. Die kunnen echt wel tegen water. De stekker van het matje waarschijnlijk wat minder, maar die zit onder de stoel of helemaal achteraan de zitting.
Het matje zelf is van flexibel kunststof, met electronica binnenin, maar helemaal geseald. (Ik wilde hem zelf repareren dmv solderen, maar hij was onmogelijk halverwege door te meten, daarom gewoon vervangen)
Ik denk dat je hier wel een afbeelding van kunt googlen.
Tenminste, dit is zo bij m’n bmw...
Het lijkt mij niet heel veel anders bij jouw Peugeot, maar ik kan het mis hebben.
 
Als dat niet zou kunnen zou je bar weinig aan je extractor hebben!

Is nou niet echt een revolutionaire techniek ofzo... denk dat er tegenwoordig weinig auto’s zijn die deze sensoren niet hebben.
 
Bedankt allemaal.

Het leek mij ook dat het moest kunnen. Hoe doen anders die garages het?

Als het weer mee zit. Ga ik vrijdag aan de slag
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973