• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade op nieuwe mat zwarte velgen

Crave89

Detailing trainee
19 mrt 2016
3
35
35
Ik hoor jullie denken, alweer een topic over stoeprandschade. Alhoewel er op het forum het een en ander al is geschreven over stoeprandschade en herstel, heb ik toch nog een aantal vragen.

Gisteren ben ik tijdens het parkeren, zoals velen voor mij tegen een stoeprand aan gekomen met mijn pas twee weken oude mat zwarte Niu M velgen. Waar ik behoorlijk ziek van ben.

Zoals op het forum is beschreven, heb ik een aantal opties:
- Zo laten;
- Zelf repareren: (Schoonmaken, schuren, vullen, schuren en spuiten);
- Nieuwe velg kopen;
- Laten repareren.

Nou zit ik met het volgende, de velgen zijn mat zwart, waardoor ik met de vraag zit of het goed te doen is, om zelf de velgen te repareren en lokaal te spuiten, zonder dat er te veel kleur verschil ontstaat. En zo ja, wat de beste manier is om de verf kleur vast te stellen.
- Ga ik resultaat behalen met een standaard mat zwarte spuitbus van motip bijv.?
- Zit er op mijn velgen een blanke lak laag op?

Is het verstandig om in de tussentijd het blanke aluminium met een wax of sealent te bedekken? Ik heb de velgen vorige week namelijk in de sealent gezet.

Bij het laten repareren, ben ik bang dat er kleur verschil gaat ontstaan. Wat denken jullie ga je dat zien bij mat zwart?

Wat mij nu vooral stoort, is dat het blanke aluminium heel erg zichtbaar is bij de zwarte velgen, iets wat op zilveren velgen minder zal opvallen. Wellicht is de beste optie voor nu, om de schade lokaal te repareren en wat kleur verschil voor lief nemen.
 

Bijlagen

  • Foto 19-03-16 13 14 05.jpg
    Foto 19-03-16 13 14 05.jpg
    301,6 KB · Weergaven: 6.151
  • Foto 19-03-16 13 14 35 (1).jpg
    Foto 19-03-16 13 14 35 (1).jpg
    145,7 KB · Weergaven: 5.421
  • Foto 19-03-16 13 15 36.jpg
    Foto 19-03-16 13 15 36.jpg
    204,3 KB · Weergaven: 5.804
Oef zuur!
Kun je de kleur niet laten maken? En dan zelf bijtippen / spuiten?
Misschien niet de mooiste optie. Maar valt het wel minder op

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Crave89
Ik zou zeker niet 1 nieuwe velg kopen: je betaalt dan de hoofdprijs voor de velg, en de kans op herhaling blijft bestaan. Als je het niet laat repareren, maar zelf aan de slag gaat, kun je ook een zoeken bij een modelbouwzaak: die hebben ongelooflijk veel kleuren ook in mat, in kleine potjes van ca. 1,5 cl. en kosten iets van 2 euro per stuk. Andere optie is met plastidip de schade minder zichtbaar maken. En natuurlijk kun je er ook voor kiezen om zelf uitgebreid aan de slag te gaan, of dit te laten doen. Het is een beetje van je ervan verwacht, en hoeveel geld je ervoor over hebt.

Als dit je al binnen 2 weken is overkomen, is de kans groot dat het de komende jaren opnieuw een keer gebeurd.
 
  • Leuk
Reactions: Crave89
Waar woon je ergens?
Ik heb nog een restant mat zwart plastidip waarmee ik mijn wintervelgen heb gedipt en recent wat schade mee heb bijgewerkt.
Gewoon wat plastidip in een klein bakje spuiten en met een kwastje bijwerken.
Mag je gratis hebben.

107DAF42-41B0-4581-BBE5-3B8217C77FE7_zpsoeczt62f.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Crave89 en Cordoba
Dank jullie wel voor het meedenken! Het bijwerken is toch de beste optie.

Ik ga denk de grootste pieken er af schuren en dan het blanke alu afdekken. Zal niet heel strak er uit zien maar voor nu wel de beste optie.

Waar woon je ergens?
Ik heb nog een restant mat zwart plastidip waarmee ik mijn wintervelgen heb gedipt en recent wat schade mee heb bijgewerkt.
Gewoon wat plastidip in een klein bakje spuiten en met een kwastje bijwerken.
Mag je gratis hebben.

Bekijk bijlage 79969

Kijk dat is vriendelijk. Ik woon in de omgeving van Schiphol / Hoofddorp / Amstelveen. Is dat in de buurt van waar jij woont?
 
In de Noordoostpolder, dus niet echt om de hoek
PM maar ff als je het de moeite waard vindt, maar zo'n busje kost volgens mij nog geen 15,- dus kun je net zo goed ff bestellen.

Je gaat het wel zien, maar dan heb je in elk geval het blanke aluminium weer zwart.
Gewoon telkens de schadeplekjes aanstippen en laten drogen tot het opgevuld is.
Ik heb geen idee of het goed blijft zitten, aangezien de rest van je velg niet gedipt is.
Je kan ook matte verf gebruiken lijkt me.

Ik heb zelf recent de buitenste rand voorzichtig ingesneden en trok ik zo los. Zoals te zien op de foto. Ziet er net wat minder saai uit op mijn auto.
Plastidip blijft goed zitten, ook borstel en hogedruk bestendig, maar als je een beginnetje los hebt, trek je het er zo af.
 
0726B827-4ECC-4311-AE00-40CAC155E730_zpskfwsemdl.jpg

Zo was het eerst.
Ik weet het... Lelijke naafkapjes... De huidige ook... De originele BMW kapjes zijn eindelijk binnen, dus ga die nep dingen er gauw afhalen.