• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof op je auto na wassen en poetsen, wat te doen?

Erik_Saab_Cabrio

Detailing trainee
30 dec 2013
10
22
61
Tiel
Druk bezig met wassen en poetsen; prachtig resultaat ....... en dan na 1 dag al STOF
pffff

Wat te doen?
Spray en Rinse van PB gebruikt; gaat goed, maar om dat iedere dag te doen????

Wat dan? Iemand een goeie tip.
 
Lekker laten voor wat het is. Soms is het beter om het gewoon te laten zoals het is. Iedere keer dat je de lak weer gaat aanraken met een doek o.i.d. loop je het risico op krassen. Gewoon wekelijks wassen en het stof maar voor lief nemen.
 
Het enig wat je er aan kan doen is de auto in de garage zetten, anders ontkom je er niet aan. En zoals gezegd het is erg irritant, maar als je het verwijderd met Spray and Rinse heb je wel een redelijke kans op swirls.
 
Tja ik "stoor" me daar ook wel een beetje aan maar dat is echt de tijd van het jaar. De laatste tijd is het erg droog geweest en zit er veel stof in de lucht, evenals alle stuifmeel achtige deeltjes van alles wat nu gaat bloeien en groeien .... even volhouden ... vanaf juni/juli wordt dat laatste alweer een stuk minder. Van het weekend gaat het waarschijnlijk weer goed regenen en dan is de lucht weer lekker schoon en het stof neergeslagen... daarna de auto wassen dus ;)
 
zondag gewassen, en vers laagje wax. Vandaag ziet mijn Zweedse er al meer geelbeige dan zwart uit :(. En dan voorspellen ze nog Sahara-zand voor morgen en vrijdag :(
 
Ik baal er ook van. Mijn bruine Passat zit nu onder de gele berkenpollen. Hooikoorts-technisch ben ik er nog minder gelukkig mee ]-0
 
Dat komt er inderdaad ook nog bij. Mijn dochter krabt en hoest zich kapot. Deze morgen nog tot bij de pediater geweest, en medicatie is opgeschroefd. Zelf heb ik er ook aardig wat last van: niezen, moe, zwaar hoofd, dikke ogen,...
 
Joos;n391132 zei:
Lekker laten voor wat het is. Soms is het beter om het gewoon te laten zoals het is. Iedere keer dat je de lak weer gaat aanraken met een doek o.i.d. loop je het risico op krassen. Gewoon wekelijks wassen en het stof maar voor lief nemen.

Hier is alles mee gezegd !

Extra tip : neem de volgende keer een andere kleur van wagen.....op zwart bvb zie je na 5 minuten al stof liggen :ja

Wil je dat stof toch weg : rij langs een wasbox en spoel af met "vlekvrij naspoelen" , het water droogt wel op en als het echt "vlekvrij" water is .....dan heb je na droging echt geen vervelende vlekken en ben je verlost van het stof.
Vergeet vooral niet dat door het rijden met een natte auto er ook stof/vuil gaat plakken aan je wagen ( al is dit meestal onderaan en thv de wielen en hangt ook af van de staat van de weg + je snelheid )
Heb je zelf de mogelijkheid om thuis vlekvrij na te spoelen dan kan je ook een ( grote) gieter gebruiken zonder "sproeikop" .
 
Allemaal bedankt voor de reacties en inderdaad maar gewoon laten zitten of met 'vlekvrij naspoelen' afspoelen.
Overigens is het inderdaad 'Spray & Wipe' (gelukkig maar).

Nu maar even wachten op een goeie regenbui dus.
 
Het kiezen van een andere kleur dan zwart is volgens mij de beste tip :-".
Op mijn blauwe auto zie je het alleen zitten als je er een halve meter vanaf staat, op mijn ouders hun zwarte auto zie je het al vanaf tien meter afstand.
 
Zaterdag de auto een full detail gegeven en nu regent het vandaag. In de druppels zitten allerlei witte punten en als het opgedroogd is, zit er een keihard wit vlekje op de lak. Lijkt wel kalk. Je veegt t er niet makkelijk af, maar een klein beetje wrijving en t vliegt er als stof af. Is dat nu hardnekkig stof of kalk? Of reageert de polijstresidu met de zure regen? Ik ken t fenomeen stof in de regen wel, maar heb t nooit eerder zo meegemaakt als deze keer. Zou t residu kunnen zijn? (Ik had wat te weinig eraser en heb t na t polijsten zuinigjes afgenomen).
 
Gisteren hoorde ik van de RTL weer-dame dat er (alweer) een berg Sahara zand onze kant op komt. Misschien is dat het wel. :sob:
 
Het vlekvrij spoelen, hoe doen jullie dat?
Gewoon met een ontkalker op de waterleiding?
Of zijn hier andere producten voor?
 
Koen Hermans;n396034 zei:
Het vlekvrij spoelen, hoe doen jullie dat?
Gewoon met een ontkalker op de waterleiding?
Of zijn hier andere producten voor?


Hoi Koen Hermans
​Met zo Antikalk water filter

Waterfilters kalkvrij en streeploos auto wassen




Zie linkje ervan https://www.Carclean.com/product/Aqua_Gleam/Ionisatie_Water_fliter_0ppm_102656

Gr Fai
 
Misschien ben ik de enige maar ik pak een gieter met regenwater en verdeel dat over de auto, dan gaat het meeste stof wel weg.
 
of je wacht tot het weer beter wordt (België West-Vlaanderen niet veel dus ) je wast u auto.
dag erna werken bij de buren :mad: grondwerken auto vol stof en modder. :yum