• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof op ruiten binnenzijde

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Hallo forumleden,

Het valt mij nu op, met het zonnetje van de afgelopen dagen. Dat er een boel stof vlekjes aan de binnenkant van mijn voorruit zit...
Het is net of de ruit vol zit met steenslag. Maar dit is niet zo.

Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt?

Ik heb al diverse glasreinigers gebruikt. Dus ben bang dat het aan de doeken, of anders de ruit ligt...

Groet,
 
Niet heel goed te zien denk ik. Maar heb zojuist deze foto gemaakt...
74667fa91b00e4a06004e234b465d789.jpg
 
Ik gebruik altijd de Monello Vetro Bianco of Dodo Juice glass towel.

Zou het zin hebben, als ik de binnenkant van de ruit behandel met Turtle wax clearvue? Zodat de binnenkant gladder wordt en makkelijker af te nemen is...
 
Hoe maak je de binnenkant van de ruit normaal schoon Roy?
Zijn ook geen pluizen van een interieurfilter van de auto (die door ventilatie tegen het raam worden geblazen)?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
FF een flinke reep vershoudfolie tegen de ruit duwen, weghalen en kijken of het beter wordt
Zo niet, is het geen stof

Spiritus met keukenpapier, goedkoop en werkt als een dolle
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Hoe maak je de binnenkant van de ruit normaal schoon Roy?
Zijn ook geen pluizen van een interieurfilter van de auto (die door ventilatie tegen het raam worden geblazen)?
Laatste tijd spuit ik een glass cleaner op een disco duo. En neem het af met de vetro bianco.

Interieurfilter is schoon. Maar zijn geen pluisjes.
 
Als je die plekskes naast de zon bedoeld, zou het ook hele kleine krasjes kunnen zijn, maar lijken inderdaad zo op het oog pluisjes.

Eens in de zoveel tijd heb ik dat ook.
Normaal gebruik ik disco duo met cristalino of clearly menthol en nawrijven met de vetro bianco.
Wat ik meestal doe (en daarmee lost het op) handpadje met Autoglym Glass Polish aanbrengen en laten drogen en vervolgens nawrijven met nieuwe vetro bianco.
Daarna is het weer een hele tijd goed.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dan moet ik dat ook maar eens proberen!

Als ik de reviews van die glass polish bekijk, lijkt het mij erg veel op de polish van de action kwa verwerking

Eens kijken of ik de polish hier in de buurt kan vinden.
 
Ik heb zelf ook last van pluisjes op de ruiten na het gebruik van Monello Cristallino icm de Disco Duo's. Ik spuit de Cristallino op de Disco Duo en neem het daarna af met een Vetro Bianco of een Microfiber Madness Cloudbuster. Krijg die pluisjes ook met geen mogelijkheid meer weg. Misschien dat kleien of een Glass Polish het wel weg krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
heb ik ook gehad, het waren kleine pluisjes/stofjes van mijn doek, van alles geprobeerd, ik vermoed dat de ruit statisch wordt, allerlei verschikkende merken reiniger geprobeerd tot ik iets tegenkwam wat hier niet verkocht wordt (van C.G.) die breng ik op met een https://www.carclean.com/nl/waxing-moon-deluxe-2-pack.html maar volgens mij was die van mij vroeger van dodo, het voordeel is dat je je vingers erin kan steken en op die manier in alle hoekjes kan komen, afnemen met een droge doek en tot nu toe geen last meer gehad.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Vandaag de ruiten maar weer eens gedaan.

Had gehoopt dat het deze keer wel weg ging met een beetje geluk. Maar helaas. Nog niet helemaal schoon...

Binnenkort maar eens wat Poorboys Proffesional Polish aanbrengen en afnemen...
af477684a712aa01f8708b7a6bbef376.jpg