• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stof op ruiten binnenzijde

@RoyR - Al wat polijstmiddel geprobeerd? Denk dat de korrel bijdraagt aan de reiniging, zeker in dit geval.

Nee nog niet. Dan probeer ik liever een (Glas) Polish, deze is waarschijnlijk minder vettig dan een normaal polijstmiddel.
Het zal zeker goed reinigen! Ik wil binnenkort even de Poorboys Proffesional Polish op de ruit aanbrengen, en afnemen. Kijken of dat verbetering geeft!

Waar heb je het mee gedaan @RoyR ?
Heb je de Autoglym Glass Polish geprobeerd??

Vandaag weer gereinigd met diverse doeken en Mothers Glass Cleaner en Auto finesse glass cleaner.
Maar helaas...
Heb jij ook ervaring met de Poorboys prof polish op je ruit?
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Nee @RoyR, ik gebruik de Monello cristallino en DDJ Clearly Menthol tussentijds en tweemaal per jaar de Autoglym.
Ik vind de AG veruit de beste en easy to use. Daar worden de ruiten hier glanzend schoon van, zonder strepen, wazen etc.

Als je de AG gebruikt en nog problemen hebt ligt het iig aan je doek.
Zie dit filmpje bijv. om te zien hoe het werkt. In de normale en de pro zit geen verschil qua “gebruiksaanwijzing”.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Raphie - Als je zoveel stoft, dan gaat er sowieso al iets niet goed, haha! :) Je hoeft niet je DAP en een lading polijstmiddel te gebruiken. Een beetje op een doekie op handpadje is vaak al genoeg.
 
@Raphie ja, die glass cleaner gebruik ik alleen buiten de auto inderdaad. Zelfs als je de dop van de fles draait zit je onder de schilfers... Ik gebruik Gyeon Glass naar volle tevredenheid voor de ruiten aan de binnenkant. Aanbrengen met disco duo, daarna afnemen met de Monello glas doek.
 
Ik wilde dit bij mij ook dit weekend proberen met Poorboy's World Professional Polish maar deze is helaas uitverkocht. :sweat: Heb het ook nog op geen andere manier weg kunnen krijgen helaas... Ben dus ook benieuwd of het gaat werken!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb je het toevallig al geprobeerd? Ga het binnenkort proberen met Meguiars Glass Polish, heb net een DAP besteld dus ga de auto dan helemaal in 1 keer doen, alleen even afwachten tot het weer het toelaat.
 
Je zou ook nog kunnen kijken naar een (sterke) ontvetter. Voorruiten worden aan de binnenkant ontzettend vet van de stoffen in dashboards (plasticstoffen die uit je dashboard verdampen). Ik heb al meerdere keren na schoonmaken allemaal pluisje op de ruit. Niet weg te krijgen met alleen een glasreiniger. De ruit grondig ontvetten en daarna met een glasreiniger en niet pluizende doek schoonmaken lost het op.

Sluit me dus aan bij de tip van Redcat om spiritus te gebruiken. Of je zou ook verdunde ammoniak of isopropyl alcohol kunnen gebruiken (afhankelijk van de sterkte van de alcohol verdunnen met gedestilleerd water tot 50%, vaak 1:2). Hiermee lost het vettige laagje aan de binnenkant van de ruit op en dan kan je met een glasreiniger en niet pluizende doek de boel afnemen.

Tip voor startende detailets ---> voorzichtig te werk gaan, het oplossende stoffen van ontvettende producten kunnen lelijke plekken op je kunststofdelen achterlaten. Breng de ontvetter aan op een doek en doe daarmee de ruit. Je wilt niet met 1:2 verdunde isopropyl alcohol in je interieur rond sprayen, voor je het weet heb je overal verkleuring.
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd of überhaupt iemand de tip van post #24 heeft geprobeerd.
Kunt wel met van alles smeren en proberen, maar uit eigen ervaring: het werkt, eenvoudig om te gebruiken, easy on/of etc. en anders ligt het aan de doek.

*edit*
Mijn post kruist net die van Tim, maar bevestigd min of meer hetzelfde.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb nog geen tijd kunnen vinden om met de auto bezig te zijn...

A.s week ben ik vrij. En wil dinsdag de auto even wassen, en de ruiten doen. ;)