• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen zetels schoonmaken ?

clioke

Detailing addict
7 jul 2010
116
65
Hey,

De beenruimte achteraan in de 407 is vrij beperkt, mede doordat mijn bestuurderszetel vrij ver achteruit staat.
Onze jongste zit nog op een verhoogd kinderzitje en zit daardoor soms met de voeten tegen de achterkant.

Wat is nu de beste manier om schoon te maken?
Ziet er nu wat stofferig uit.
Gewoon met een vochtige doek?

Of is er ook hier weer een of andere spray voor beschikbaar (ik vermoed van wel :love ) ?

Even weer leven in dit topic blazen.
Hoe en met wat geef je stoffen bekleding de laatste hand nadat deze is gereinigd, uiteraard voor de bescherming om niet meteen weer vlekken in het stof te krijgen ?

Berkant, Fabric Guard van Chemical Guys. Volgens de gebruikers goed te noemen.

Niet in de CC shop te verkrijgen helaas.

Yup dat had ik inderdaad gelezen Tamer:-)^ maar kon het niet vinden in de CC shop is er geen alternatief produkt voor terug gekomen ?
Nu met de verkoop van alle exgtractors lijkt mij dit geen overbodige luxe:rules

Het ziet er niet echt uit, maar ik heb ook twee dames achterin zitten. (Die zien er trouwens super super uit hoor).

Maar om de bekleding te beschermen, heb ik aan de achterzijde van de voorstoelen hoezen zitten die alleen aan de achterzijde van de rugleuning zitten. Ze trappen maar raak! Eens in de zoveel tijd haal ik die dingen eraf en zijn ze dan zo gereinigd.

Zijn dit zelf ontwerp hoezen of kan je die ook ergens halen ? bij mij heb ik ook 2 dames achterin die paps wel weer werk bezorgen, niet dat ik dat erg vind om weer aan de slag te mogen gaan met mijn produkten, maar behoud zou toch net wat makkelijker zijn;)

Als ik het topic goed begrepen heb is het reinigen van de stoffen bekleding dus te doen met APC (1:4?) en een borsteltje. Wat voor soort borsteltje kun je hier voor nemen? Wat is de beste methode? Ik wil de Ibiza een grote detail beurt gaan geven, daar kan het interieur natuurlijk achterblijven.. Wie heeft tips?!

Zelf gebruik ik de APC van Poor Boy's, die wil met een verdunning van 1:15 prima, maar die is dan ook geconcentreerder dan de APC van Meguiar's. 1:4 klinkt aannemelijk, maar kan ik niet bevestigen. De paardenhaar borstel werkt inderdaad prettig. Als je die niet hebt, maar wel een hardere borstel, dan kun je om die borstel ook een MF-doek wikkelen en je daarmee lekker uitleven op je interieur. Na het reinigen zou ik nog wel even een spuitbus met alleen water pakken, daarmee je bekleding heel licht insprayen en met een droge doek goed droog maken.

Zelfs de bandbus van mijn broertje (voormalige bouwvakkersbus vol smeer- een koffievlekken) werd hiermee aan de binnenkant prachtig schoon. Voor de zwaar vervuilde delen heb ik toen wel de 1:5 verdunning van de PB's APC gebruikt trouwens.

Bedankt voor de snelle reacties! :) Als ik het dus allemaal goed begrijp de zetels/achterbank insprayen met APC dan met paardenhaarborstel of hardeborstel met MF doek 'schrobben', daarna ligt met water insprayen en droogwrijven met MF doek?
Ik vindt het toch wat griezelig om aan te beginnen...

je kan ook een sopje maken van een fijnwasmiddel (kleding) beetje wasmiddel en wat lauwwarm water. slechts een beetje wasmiddel gebruiken.

Persoonlijk zou ik dit soort "klusjes" uitstellen tot het weer wat warmer is buiten. Dan droogt de bekleding in ieder geval sneller, mocht het allemaal wat te nat geworden zijn en heb je ook niet zo'n last van condensvorming.

Zelfs na reiniging met een extractor voelt alles nog behoorlijk vochtig aan en duurt het geruime tijd voor alles echt droog is.

ikzelf gebruik megs apc 1/4 , eerst maak ik de zetel goed nat met de plantenspuit
daarna de hele zetel inspuiten met de apc en met een borstel inwerken .
dan alles uit de zetel zuigen met een waterstofzuiger en dan nog een keer spoelen met proper water
en tot slot alle water zo goed mogelijk uit de zetel zuigen en klaar is kees .
werkt heel goed ,heb tot nu toe altijd alle vuil eruit gekregen .
de zetel op de foto was zeer smerig , was net alsof er iemand bevallen was op de achterzetel
en dit is het resultaat , eigenaar zeer tevreden .had niet gedacht dat ik het vuil eruit zou krijgen
en het water in de stofzuiger was juist zwarte koffie8-o
detailing001.webp

grtz johan