• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Stofzuigervragen

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Hallo allemaal,

Jaren geleden , kan wel 8 jaar zijn, kocht ik bij de Halfords een Black+Decker autostofzuiger. Dat was een dikke tegenvaller en hij is in de vuilnisbak beland.

Ik heb eens goed rondgekeken op https://www.carclean.com/nl/catalogsearch/result/?q=stofzuiger (zoekfunctie gebruikt daar de officiele stofzuiger categorie niet alle stofzuigers weergeeft)

Eigenlijk heb ik er het liefst eentje op een accu of op de cigaretten aansteker werkt, bestaan die ook ?

Duncan

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.285
190
Utrecht
Zag deze week een rugzak exemplaar van Makita
DVC 260, is alleen wat aan de prijs ....

Hnzl

Detailing trainee
4 jul 2018
81
45
Uden
Kan me niet voorstellen dat je op d accu of 12V een krachtige stofzuiger hebt om de automerk te reinigen.

Begin met je thuisstofzuiger en ander een met een grote(re) zuigkracht. Numatic heeft een goede naam.

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb reeds een thuisstofzuiger en wil voor de auto een dedicated stofzuiger aanschaffen.

Die Makita is wel unike, nooit zon ding gezien. Maar wel een boel geld en lijkt me ook wat onhandig als je hem niet op je rug draagt.

Numatic schijnt ook een cordless te hebben, heeft iemand daar ervaring mee ? En de Henry Compact lijkt me ook wel wat.

Laatst bewerkt:

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.297
175
Makita heeft een aantal compacte stofzuigers op accu. Geen idee hoe krachtig deze apparaten zijn.

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Heeft wellicht iemand ervaring met deze Metropolitan ?

Er lijken 3 uitvoeringen te zijn:

@Jasper

Detailing chief
20 jan 2017
272
78
27
Provincie Groningen
De makita op accu kan ik je afraden, onze monteurs op het werk hebben deze ook en ze bevallen voor geen meter. Er zit totaal geen zuigkracht in en de accu’s zijn zeer snel leeg

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
799
135
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Hij heeft natuurlijk niet de zuigkracht van een 220 volt stekkerzuiger maar deze

Philips FC6149

schijnt best geschikt voor de auto te zijn.

116107

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
2.318
168
45
Nuland
Waarom niet op 220 eigenlijk?
Onze ‘dedicated’ auto stofzuiger op 220 gaat met verlengsnoertje uit de schuur mee naar de auto.

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
328
120
Nijverdal
Ik snap ook niet dat je geen normale stofzuiger neemt. Of je moet geen 220 in de buurt hebben. Ik ben zelf aan het kijken naareen stille stofzuiger met diverse hulpstukken.

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.297
175
Onze ‘dedicated’ auto stofzuiger op 220 gaat met verlengsnoertje uit de schuur mee naar de auto.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om dat op die manier te doen.

Zelf heb ik zo’n Vac ‘N Go gehad, maar dan de 220V uitvoering. Prima apparaat voor wat losliggend vuil, maar komt voor het mooie net wat zuigkracht te kort. Het nadeel is dat je beiden handen nodig hebt als de slang er op zit. Het lange hulpstuk wat er bij geleverd wordt kan handig zijn, maar ook onhandig in kleinere ruimtes.

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Bedankt voor alle reactie.

Die Philips was ik nog niet tegengekomen

Waarom niet op 220 eigenlijk? . . . . . .;
Ik snap ook niet dat je geen normale stofzuiger neemt. . . . . . .
Ik wil inderdaad liever eentje zonder netsnoer. Ik vind het makkelijker en geeft ook meer mogelijkheden.

Een gewoone stofzuiger met netsnoer heb ik (natuurlijk) al.:)

• Leuk
Reactions: GTI-EDITION230

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.135
195
Berkel en Rodenrijs
Een stofzuiger met batterij is helemaal niet handig voor in auto's.

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Allemaal bedankt voor de hulp en suggesties.

Ik heb besloten deze aan te schaffen.

Levertijd via carclean.com onbekend, maar via wlcarcare.nl in 5 dagen.

Zal hier over een aantal weken een review plaatsen.

MeganeRS

Detailing guru
6 jul 2016
552
128
44
Heerhugowaard
@Duncan1, veel plezier met je aanwinst en keuze.
Zou wel goed uitkijken met 2 handen vol dat je niet per ongeluk tegen je lak stoot met de stofzuiger, gezien de korte slang.

Ik hoop dat de tent waar je gekocht hebt zijn woorden nakomt, heb daar al meerdere keren problemen met leveren gehad.... ik bestel er nooit meer iets....

• Leuk
Reactions: D!m!tr!

Patrick

Detailing chief
12 mei 2008
1.228
95
Veel plezier met deze stofzuiger. Wat is nu voordeel van dit ten opzichte van normale stofzuiger ik zie toch nog gewoon stekker erna zitten toch?

Duncan1

Detailing rookie
31 mrt 2019
7
15
Dat spijt me voor je Patrick.