Een vriend van me kwam vandaag bij me langs met z'n auto (Opel Corsa, 2003, Diesel) en had een vraag aan mij waar ik niet echt antwoord op had.
Twee weken geleden heeft hij de volgende stappen gedaan: wassen, kleien, glaze (white diamond), waxen (collinite 845). De auto was erna spiegelglad en zag er top uit. Gisteren heeft hij de auto weer gewassen en erna voelde de lak stroef aan en was ook weinig zichtbaar nog van de waxlaag (weinig beading/sheeting). Zijn droogdoek ging stroef over de lak.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ontvetter voor het waxen dan haal je de white diamond er weer mee af toch? Is het bij een diesel sowieso sneller zo dan bij een benzine? Maar als dat het geval is niet na twee weken toch? Ik weet van hem dat hij secuur te werk gaat en de tijd voor het wassen, kleien etc neemt.
Twee weken geleden heeft hij de volgende stappen gedaan: wassen, kleien, glaze (white diamond), waxen (collinite 845). De auto was erna spiegelglad en zag er top uit. Gisteren heeft hij de auto weer gewassen en erna voelde de lak stroef aan en was ook weinig zichtbaar nog van de waxlaag (weinig beading/sheeting). Zijn droogdoek ging stroef over de lak.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Ontvetter voor het waxen dan haal je de white diamond er weer mee af toch? Is het bij een diesel sowieso sneller zo dan bij een benzine? Maar als dat het geval is niet na twee weken toch? Ik weet van hem dat hij secuur te werk gaat en de tijd voor het wassen, kleien etc neemt.