• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuifmeel op auto

valist

Detailing addict
19 feb 2014
6
60
Het is weer de tijd dat er veel pollen en stuifmeel in de lucht is ... en ook op de auto's terecht komt.
De auto's staan altijd buiten en dan krijg je dat op de auto, dak, motorkap ... Ook al heb je de auto gewassen, de volgende dag zit de auto onder het gele poeder. Het is geen mooi zicht om met de auto te rijden ... maar je kan de auto toch ook niet elke dag wassen. Weet er iemand hier wat ik kan doen, welke product ik het beste gebruik, waterless spray ... Ik zoek een manier om vlug eventjes over het dak, motokap ... te gaan ... en wat ook weinig tot geen schade, krasjes op de lak maakt.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Gewoon accepteren, op je tanden bijten en de week erop wassen. Natuurlijk is het erg vervelend maar elke dag wassen zou een beetje TE zijn.

Als je echt iets zou willen kan je de Spray & Wipe van Poorboys gebruiken als Waterless wash bv.
 
  • Leuk
Reactions: Blade en Jansen
Heel mijn straat staat vol met bomen en ik wordt erg gek van.Vond met een detailer dat het niet heel makkelijk weg gaat.Bang voor swirls ook.Zou gewoon een week wachten en weee wassen zoals eerder genoemt.
 
Alle weersinvloeden en ongedierte zijn moeilijk vervelend en ergerlijk. Helemaal als je wagen de dag ervoor nog brandschoon was. Waterloos reinigen is de enige optie.

Nevel een paneel ruimschoots in met Quickdetailer en neem het af. Nawrijven met een schone kant. Geen druk uitoefenen, laat je microvezeldoek het werk doen.

Het zelfde geldt voor vliegen op de voorzijde. Niet boenen, laat de quickdetailer de boel even losweken. En neem dan pas af.
 
Wat ik er aan doe? Niets....want zodra je je omgedraaid heb, zit je auto weer onder.

Allemaal leuk die zogenaamde waterless wash of detailer spray's, maar wat te denken van zandkorrels of andere harde ellende?
Er komt niet alleen stuifmeel naar beneden hoor, zeker als er (s'nachts) wat wind staat of heeft gestaan.

Is er dan echt niemand die 2 tot 3 weken geduld heeft om niets te doen? Mij boeit het geen ene klap of de auto schoon of vies is namelijk...:rolleyes:
Leg een pilletje onder je tong en tel tot 10 en laat de boel de boel.
Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen waar al menig topic over geschreven is. o_O
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Jansen
Ik wil de auto nog wel eens afspuiten met demi water bij de wasbox hier in de buurt. Alle zooi er in een paar minuten vanaf en je ziet er niets van omdat het water zonder vlekken opdroogt.
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Wat ik er aan doe? Niets....want zodra je je omgedraaid heb, zit je auto weer onder.

Allemaal leuk die zogenaamde waterless wash of detailer spray's, maar wat te denken van zandkorrels of andere harde ellende?
Er komt niet alleen stuifmeel naar beneden hoor, zeker als er (s'nachts) wat wind staat of heeft gestaan.

Is er dan echt niemand die 2 tot 3 weken geduld heeft om niets te doen? Mij boeit het geen ene klap of de auto schoon of vies is namelijk...:rolleyes:
Leg een pilletje onder je tong en tel tot 10 en laat de boel de boel.
Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen waar al menig topic over geschreven is. o_O

Jouw reactie is ook een jaarlijks terugkerend fenomeen.

Voor de één is detailing een vorm van onderhoud. Voor de ander is het een levensstijl. Laatst genoemde wil graag een strakke en glimmende auto en baalt dan van stuifmeel of andere vervuiling.

In jouw geval is het een vorm van onderhoud, daar je je er niet druk om maakt.

De topicstarter vraagt juist hoe dit te lijf te gaan.
 
Het is inderdaad een jaarlijks terug kerend fenomeen.
Wat ook een terugkerend fenomeen is, dat men lui genoeg is om niet even het forum te doorzoeken,...

https://forum.carclean.com/search/496067/?q=Stof+en+stuifmeel&o=relevance

Of een glazen stolp, of iedere twee of drie weken even wassen.

Mag toch hopen dat als je hier al een aantal jaar lid bent, weet hoe een forum werkt. En zelfs misschien al eens gelezen hebt.
 
Jouw reactie is ook een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Correct en tevens juist omdat het ook elk jaar opnieuw besproken wordt....
Gratis tip van Flip :idea:
Gebruik eens de zoek functie, er gaat een wereld voor je open....

Laatst genoemde wil graag een strakke en glimmende auto en baalt dan van stuifmeel of andere vervuiling.
Ik hou ook van een strakke en glanzende auto en voor mij mag de vervuiling ook weg blijven. Echter ontkom je er niet aan als je auto buiten staat en dus bloot gesteld wordt aan de elementen, je zult je er dan ook bij moeten neerleggen, iets wat IK dus doe.

In jouw geval is het een vorm van onderhoud, daar je je er niet druk om maakt.
Zoals eerder gezegd, mijn auto mag er ook prima bij staan, echter is het nutteloos als je em net hebt schoon gemaakt en je draait je om, dat ie weer onder de zooi zit.
Het plezier maakt plaats voor irritatie, iets wat je niet wilt....ik niet in ieder geval...

Ik beleef veel meer plezier in het 1 keer in de maand m'n auto schoon maken dan elke dag bij wijze van spreken. ;)
 
Ik noem het pas onderhoud als het niet meer een gevalletje "dweilen met de kraan open" is en ik langer als een dag kan genieten van dit onderhoud. ;)

Ik woon in het hart van Nederland en word omringd door natuur. Elke zomer is het dweilen met de kraan open, maar niets is rustgevender c.q. therapeutisch als in die relaxte avondzon de auto eens lekker te doen. OK, de volgende dag ben je weer de Sjaak, maar dat vind ik gezegend. :)
 
Het was ook voor de ts bedoelt. Hier waren ze niet heel duur (€84) en qua maat perfect voor 1 auto! En ik denk dat de garagebox maten nagenoeg overal hetzelfde zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Iets off topic maar over garage boxen:

Achter mijn appartement is een groot stuk met allemaal boxen maar ik zou geen idee hebben wie of wat de eigenaar is en hoe ik er eventueel een kan huren (als er beschikbare zijn). Heb uiteraard al gegoogled maar niets kunnen vinden.

Iemand een idee?