• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuur schoonmaken

RemonV

Detailing chief
19 apr 2020
67
95
Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje het setje Gyeon Q²M LeatherSet Mild staan en wil deze nu toch eens gaan gebruiken.
Het stuur in mijn auto kan na bijna 100k wel een poetsbeurt gebruiken alleen ben ik bang dat de borstel die bij de Gyeon set is te hard is en krasjes achterlaat.
Nu vroeg ik me dus af welke kwast/borstel jullie gebruiken voor het stuur.

Groetjes.
 
Voor het stuur gebruik ik altijd een kleine ronde schoenborstel van paardenhaar. De (Gliptone gentle) cleaner spuit je erop en dan kleine rondjes draaien.. daarna afnemen met goed vochtige microvezeldoek. Op het stuur gebruik ik nooit een conditioner.

Voorbeeld :



borstel.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RemonV
Dat borsteltje die bij dit kit zit, is ook van paardenhaar. Net zoals op het plaatje hierboven van @MTyn
Dus vrij zacht. En prima om je stuur te reinigen.
 
@RoyR las in de reviews dat mensen toch krasjes hadden, maar kon niet wachten op reactie dus toch maar uitgeprobeerd en gaat inderdaad prima!
 
  • Verbluft
Reactions: RoyR