Ik heb laatst een rode Subaru Justy gekocht. Een vriend heeft en precies zo een, en omdat mn moeder er vroeger ook een gehad heeft (die helaas bij een volgende eigenaar op de sloop is beland) wilde ik er eigenlijk ook wel een. Bovendien is het een erg goedkoop autootje.
Behalve natuurlijk goed poetsen gaat er het volgende aan gebeuren:
Onderhoud: in ieder geval nieuwe olie en distributieriem, de rest moet ik nog controleren.
Kleine schades herstellen: grill zit ietwat scheef, een deurgeleider is kapot gegaan waardoor er een deuk in de deur zit, paar roestplekjes en nieuw knipperlichtglas.
Nieuwe voorruit (zitten een paar pitjes in).
Nieuwe kentekenplaten plus houders.
Velgen stralen en wit spuiten, misschien verbreden plus nieuwe banden.
Veerpootbruggen maken.
Mistlampen/breedstralers op de originele plek monteren en een setje Hella Rallye verstralers voor de grill.
Andere stoelen er in (ik ben er nog niet over uit welke).
En als laatste wil ik de hele auto goed isoleren, wat erg fijn is op lange afstanden rijden.
-
Nieuwe stuurkogel en ashoes rechts.
Nieuwe koppeling.
Nieuwe schokdempers (heeft geen haast).
Nieuwe ruitenwissers.
Kop schoonmaken.
Klein gaatje, laswerk.
Hendrik
Behalve natuurlijk goed poetsen gaat er het volgende aan gebeuren:
Onderhoud: in ieder geval nieuwe olie en distributieriem, de rest moet ik nog controleren.
Kleine schades herstellen: grill zit ietwat scheef, een deurgeleider is kapot gegaan waardoor er een deuk in de deur zit, paar roestplekjes en nieuw knipperlichtglas.
Nieuwe voorruit (zitten een paar pitjes in).
Nieuwe kentekenplaten plus houders.
Velgen stralen en wit spuiten, misschien verbreden plus nieuwe banden.
Veerpootbruggen maken.
Mistlampen/breedstralers op de originele plek monteren en een setje Hella Rallye verstralers voor de grill.
Andere stoelen er in (ik ben er nog niet over uit welke).
En als laatste wil ik de hele auto goed isoleren, wat erg fijn is op lange afstanden rijden.
-
Nieuwe stuurkogel en ashoes rechts.
Nieuwe koppeling.
Nieuwe schokdempers (heeft geen haast).
Nieuwe ruitenwissers.
Kop schoonmaken.
Klein gaatje, laswerk.
Hendrik