• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suede aanbreng doekjes, Gyeon pure.

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Hallo allemaal, ben mij aan het inlezen om een keer een coating te plaatsen.
Ik ga even uit van Gyeon pure.
Ik heb veel ervaring met de hobby en beschik over een schone binnen ruimte om dit te doen.
Voordat ik ga beginnen wil ik zeker weten dat ik geen vragen meer heb.
Gebruik je voor elk paneel een nieuw suede aanbreng doekje? of doe je bij grote panelen maar een halve paneel met 1 doekje?
of kun je bv. een halve auto er mee doen.
De vraag ik eigenlijk hoe lang duurt het voor dat het product op het doekje uithard.
Ik neem aan dat de coating op dat doekje ook uithard?

Heel veel instructies of stappen plannen doen ze 1 paneel als voorbeeld en zie ik niet hoe ze aan de volgende beginnen.
En als je een kit besteld zitten daar wel meerdere doekjes bij.
Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn.
 
Ik gebruik meestal 2 suede doekjes per auto, wel afhankelijk van de grootte van de auto. Als ik halverwege ben wissel ik altijd de doeken waarmee ik het uitpoets om voor nieuwe, ookal zijn de doeken nog niet verzadigd. Op dat moment pak ik ook een nieuw suede doekje om het mee aan te brengen.

Echt hard wordt het suede doekje pas na een paar uur, dus daar heb je met het aanbrengen weinig last van. Wel kan het zijn dat het doekje vies wordt, doordat er bijvoorbeeld nog wat vervuiling in een naadje zit. Wanneer je dit ziet, gelijk een nieuw doekje pakken ivm kans op krassen.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb