• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Super collectie

Super055

Detailing addict
22 jun 2016
83
60
Apeldoorn
Mijn collectie bestaat voornamelijk uit Meguiars... ik houd wel van dingen uitproberen, dus er komen nog wel andere merken of merkloze spullen bij.

image.jpeg
Megs NXT Car Wash
Megs Soft Wash Gel

Megs Hot Rims
Megs Endurance Tire Gel
3M Clay (?) AliExpress (nog niet gebruikt)

Megs NXT Glass Cleaner
AutoMagic HydroShine (op)

Megs Quik Detailer
Megs Clay

Megs Swirl Remover
Megs ScratchX 2.0

Megs CleanerWax
Megs NXT TechWax 2.0
Megs GoldClass Carnauba Plus

Megs NXT Tech Protect

image.jpg
Doeken, Pads enz.

1 pak RunDong (AliExpress) Wax Applicators + 3 losse (gebruik deze voor Hot Rims)
3 pakken RunDong dikke pads, voor liquidwax gekocht...

Vinyl Gloves, voor schoonmaak velgen.. en vooral voor de Tire Gel.

6 MicroVezel Doeken vd Action.
2 MV dweilen vd Action.
1 Zeem vd Action
1 blauwe washandschoen vd Action, deze gebruik ik voor 't groffe werk bv wielkasten en onderkant dorpels.
1 gele washandschoen van Dunlop
1 velgenborstel van Dunlop
1 grijze MVD vd Action(?) voor interieur-kunststoffen

1 Megs MVD voor bij 't clayen

1 Megs Water Magnet
1 Water Magnet AliExpress (nog niet getest)

image.jpeg

Update opgehaald:cool: 09-07-16

Kwazar Venus (werkt prima, Megs SWG fles nu half leeg)
AutoGlym Vinyl & Rubber Care (half interieur gedaan, nu afwachten)
Mothers Glass + Rubber Care
Monello Non Ferro (wat een heerlijk product!)
Gliptone Liquid Leather
3M afplaktape

En een kadootje;
Sonax Ruitenwisserconcentraat:kissing_heart:

image.jpeg
12-07-16

Micro Restore vergeten mee te bestellen...
En dan gelijk de Citrus Bling erbij, vanwege goede recenties hier
En nog een shampoo erbij...

Het kadootje geef ik weer door... incl het bedank-kaartje van Carclean.

Kleine update 20-08-16

image.jpeg
Goedkope wool wash gloves gekocht... Gelijk 2 gekocht, voor als er 1 in de wasmand ligt. Dit weekend uitproberen.
 
Laatst bewerkt:
Interieur gedaan... half Meguiars en de andere kant met AutoGlym...

En de buitenkant gewassen met Meguiars, wielen links met Meguiars en rechts met Monello Non Ferro.
Die van Meguiars koop ik nooit meer...

Dit is de kant met MNF
image.jpeg
 
Welke velgenreiniger van Meguiar's heb je gebruikt? Ik denk er namelijk over om de Wheel Brightner te kopen.
 
Welke velgenreiniger van Meguiar's heb je gebruikt? Ik denk er namelijk over om de Wheel Brightner te kopen.

De HotRims was dat, die is gelukkig nu op... hij werkte wel goed, maar het stinkt en heb wel eens wat druppels op me gekregen. Brand je de huid in.
Daarbij vind ik hem niet zuinig in gebruik, heb er in totaal 12 velgen mee gedaan.
 
Leuke collectie! Zo ben ik ook begonnen!! Vind jij de action doeken fijn? Ik heb die allemaal gedegradeerd tot velgendoeken, want ik vind ze 3x niks.
 
Leuke collectie! Zo ben ik ook begonnen!! Vind jij de action doeken fijn? Ik heb die allemaal gedegradeerd tot velgendoeken, want ik vind ze 3x niks.

Ligt eraan welke je had... Die simpele vd Action moet je idd niet hebben.
De blauwe dweilen met gele rand zijn een stuk dikker. Ik vouw ze om een pad, handig voor 't interieur en de ramen.
Ik gebruik ze ook om uit te poetsen en als droogdoek voor de binnenkant van de deuren.
 
Voor het interieur zou je eens de dodo juice mister pink kunnen overwegen. Die was voor mij echt een verademing om het interieur mee te doen!

Je hebt al een erg mooie collectie, zal vast nog uitgebreid worden :)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Heb gisteren voor het eerst in 18maanden het interieur schoongemaakt, en alleen maar omdat het een beetje stoffig was. Voordeel van niet roken in de autoo_O

De AutoGlym wint het na 1 dag al vd Meguiars, de laatste heeft vreemde kringplekjes gemaakt en het leek het dash statisch te maken... Daarbij, de AG oogt net wat mooier.

Maar was iets vergeten mee te bestellen... De Micro Restore, dus dat gaan we zo doen...
En natuurlijk weer meer aangeklikt :cool:
 
Huhhh, Arie die een product van Dodo niet kent?:eek:

Wat betreft die doeken, uiteraard zijn er betere, maar alles kost geld zeg ik hier altijd, en je kunt op zóveel details letten. Zo zie ik bijvoorbeeld dat je vinyl handschoenen gebruikt, ik zou eens kijken voor nitril, (10 stuks €3, en herbruikbaar). Deze zijn niet kapot te krijgen.

Heeft Carclean je de AG aanbevolen?
 
Die ken ik niet. Mister Pink. Wat is hier zo bijzonder aan. Ik dacht dat dit een gewoon een washandje is.

Je meent dit serieus? Ik dacht dat je die wel al in je collectie had.

Hij is heerlijk zacht, is in het midden gestikt net zoals de gyeon smoothie washandschoen. Dat bevalt mij prima want zo heb ik goede grip.
Makkelijk om rondingen en hoeken aan te pakken in je interieur.

Zet hem nou maar op je verlanglijstje, zal je niet teleurstellen :p.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe